Self-publishing: szöveg-lerakat vagy virágzó text-kultúra?
A Smashwords (bombasiker szavak) self-publishing intézmény, a sajtóanyagban így határozza meg magát: a világ vezető szöveg disztribútora.
A cég alapítója és máig vezetője, Mark Cocer így foglalja össze az eltelt évek történéseit: négy éve, amikor kezdtünk, az elektronikus könyv piaci részesedése egy százalék körül járt. Ma harminc százalékát adják az e-könyvek a teljes könyvforgalomnak, és a self-publishing alkotói vitalitás sok ezer szerző számára jelent első nekirugaszkodást a szerzőség rögös útján. A független kiadásban érlelődő írók számára sokat jelent a kiadói gyorsaság, és a magas jutalék (60-85 %). További inspirációt jelent, hogy az alacsony könyvárak eredményeként könnyebben érhetők el az olvasók. Az egész folyamatot, a megírástól az olvasóig, az egyszerűség, és a leszorított költségek jellemzik.
Az ünnepi sajtóközlemény rögzíti: a Smashwords gyorsan, könnyen, és ingyen teszi lehetővé – a világ minden részén, a világ minden nyelvén – az alkotóknak, hogy műveiket a globális piac számára elérhetővé tegyék. A Smashwords harmincötezer közreműködővel (szerző, kiadó, ügynökség) áll kapcsolatban, az utóbbi harminc napban 8. 5000 könyvet töltöttek fel a partnerei.
A disztribúció kiterjed a következőkre: Apple iBookstore (iTunes), Barnes & Noble, Sony, Kobo, Diesel eBook Store.
A független publikálás egyre nagyobb számban termel ki sikerkönyveket is. Nemegyszer vezette már az amerikai sikerlistákat olyan könyv, amelyet az Amazon (Kindle Direct Publishing) vagy a Barnes & Noble (Pub it!) self-publishing merítéséből ugrott az élre. Gyakran olyan könyvekről van szó, amelyek a hivatásos kiadók munkamenetéből kihullottak. Előfordul a fordítottja is: a sikerszerzők inkább a független kiadást választják a jelentősen nagyobb szerzői jutalék miatt.
Egyre több magyar nyelvű írást töltenek fel a hazai alkotók is. A magyar Publio Kiadó a Smashwords világviszonylatban is az egyik legjelentősebb partnere, az irodalmi ügynökségek listáját vezeti a maga nyolcvanhét könyvével (ötvenhárom szerzőtől).
További részletesebb adatok: Könyvkonnektor blog (www.konyvkonnektor.hu)
Kapcsolódó cikkek
- Több mint kétezer fotót tesz közkinccsé a Völgységi Múzeum
- Ingyenesen a világhálón Lomax amerikai folklórgyűjteménye
- Rajzregény: e-könyves műfaj
- Több mint egymillió látogatója volt tavaly az Adatbank Erdélyi Magyar Elektronikus Könyvtárnak
- iPad kölcsönzés automatából – könyvtári szolgáltatás
- Ingyenesen elérhetők lesznek a neten az 1920-s évek lengyel filmjei
- Jászai-On - Digitális kulturális események határon innen és túl
- A Google szép csendben az internetre tereli a kultúrát - Működik egyfajta befektetési logika is (2. rész)
- Könyvkerék: e-book már a XVI. században
- Megírni és kiadni: könyvek otthonról
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Változó szabályozás, növekvő bizonytalanság a munkaerő-kölcsönző piacon
Mihályi Magdolna, a Jobtain HR Szolgáltató ügyvezetője és a VOSZ Minősített HR Szolgáltatók Szekciójának elnöke arról számolt be, hogy a VOSZ-szal közösen végzett kutatásuk szerint a minősített munkaerő-kölcsönző cégek közel fele úgy érzi, a jogszabályváltozások bizonytalanságot okoztak a munkáltatók körében. A legtöbb cég jelenleg nehezebbnek tartja a munkaerő-tervezést az új szabályozási környezetben.
Új termékcsaláddal és arculattal újít a Decathlon
A Decathlon, Magyarország piacvezető sportszerkereskedője, 2024-ben 86,2 milliárd forint nettó árbevételt ért el, ami 6%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A pénzügyi eredmények mellett az elmúlt év a megújulásról és a stratégiai irányváltásról is szólt: a vállalat tavasszal hazánkban is elindította a globális márkaidentitásához illeszkedő arculatváltást, miközben kiemelt figyelmet kapott a fenntartható, körforgásos üzleti modell fejlesztése.
Mélyebb kapcsolatok, tartalmas beszélgetések – A Yettel digitális kártyái segíthetnek
Egy friss, országos reprezentatív kutatás szerint a magyarok többsége rendszeresen tartja a kapcsolatot édesanyjával: tízből hatan legalább hetente, míg négyen akár naponta többször is beszélnek velük. Ha nincs lehetőség személyes találkozóra, a legtöbben mobilon keresztül kommunikálnak. A beszélgetések jellemzően legalább tíz percig tartanak, ám gyakran inkább praktikus dolgokról, mintsem mélyebb, érzelmi témákról szólnak.
A pillanatok művészete – Fotózz úgy, mint még soha
Örömmel mutatjuk be legújabb közösségi média kampányunkat, amely arra hív, hogy gondold újra, mit is jelent megörökíteni az élet legértékesebb, legmúlékonyabb pillanatait. A „Ragadd meg a pillanatot!” kampány a HONOR 400 Lite erejét mutatja meg: egy eszközt, ami segít, hogy semmi fontos ne maradjon ki.
Díjazták a szellemi tulajdon hazai példaképeit
A Szellemi Tulajdon Világnapja alkalmából idén is átadták a rangos Millenniumi Díjakat. Az elismerést olyan intézmények, vállalkozások és szellemi műhelyek kapják, amelyek kiemelkedő munkát végeznek a szellemi tulajdon védelmében, és fontos szerepet játszanak a magyar innováció előmozdításában. A 2025-ös év díjazottjai: a Music Hungary Szövetség, a Dalfutár című műsor, a Hagyományok Háza, a Mezőgazdasági és Ipari Mikroorganizmusok Nemzeti Gyűjteménye (MIMNG), valamint a Nivelco Ipari Elektronika Zrt.