Tod Nielsen, a szoftverfejlesztés kulcsembere is kilép a Microsoft-tól
Tovább folytatódik a birkózás a Microsoft és a kormány jogászai között, és egyre kisebb az esélye a békés megegyezésnek. A Microsoft PR szakemberei arculatjavító kampányba kezdtek és mintegy 10 millió dollárt költenek TV- és újságreklámokra. Az átlagos amerikai fogyasztó nem foglalt egyértelműen állást ez idáig. Nem vonja kétségbe, hogy a Microsoft monopóliumra tett szert a PC-s szoftverek piacán, de nem tartja olyan gonosznak és könyörtelennek Bill Gatest mint azt ellenfelei tízmilliós összehangolt kampányukban láttatni akarják. Bill Gates maga a feleségével Washington állam szegény iskoláit járja és ingyen számítógépeket adományoz főleg kisebbségieket oktató intézményeknek.
Hivatalosan a Microsoft nem változtatott stratégiáján, és a Forum 2000 konferencián (amelyet azonban június 22-re halasztott a tárgyalás miatt) előáll új internetalapú szoftverével, amely a "Next Generation Windows Services" nevet viseli. Néhány szakember szerint a Microsoft megkésett a mobil kommunikációba való belépéssel és a nagy versenytársak már alaposan elhúztak előle. Azt azonban senki nem vitatja, hogy a Microsoft akkora gazdasági és szellemi tőkével rendelkezik, hogy rövid idő alatt ezen a területen is újra a vezetők között lehet. Kérdés csak az: részben vagy egészben?
A Microsoft részvényesei úgy tűnik nem féltik a pénzüket. Miután a tavalyi csúcsról visszazuhant és pár hete stabilizálódott a Microsft részvények árfolyama az ítéletet követőn némileg még emelkedett is. Az AT&T-hez való hasonlatosság itt is megmutatkozik: az ős AT&T részvénytulajdonosok a cég feldarabolását követően több sikeres Baby Bell tulajdonosai lettek egyidejűleg.
Kapcsolódó cikkek
- Végéhez közelít a Microsoft-per
- Nem bizonyít semmit a Microsoft-vezető e-mailje
- USA: A Microsoft megtorlást tervezett a Linux támogatói ellen
- Az AMD vezérigazgatója a Microsoft mellett tanúskodik
- A Netscape perli a Microsoftot
- MS-féle egymilliárd dolláros ügy: döntés januárban
- Connecticut állam nem fogadja el a Microsoft és az igazságügyi minisztérium alkuját
- Uniós vizsgálat a Microsoft ellen
- A Microsoft-perben megosztottak az amerikai államok
- Az amerikai kormány nem ragaszkodik a Microsoft feldarabolásához
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.