Szlovákia lakosságának több mint a fele használja a közösségi oldalakat
Szlovákia 14 évnél idősebb lakosainak 54 százaléka használja a közösségi portálok szolgáltatásait - derült ki a Közéleti Kérdések Intézete (IVO) által csütörtökön nyilvánosságra hozott felmérésből.
A felmérés 1138 személy megkérdezésével készült.
Viszonylag magas a lakosság körében azoknak az aránya, akik napi szinten vagy hetente többször is ellátogatnak a közösségi portálok oldalaira. "Némileg meglepő volt, amikor kiderült, hogy több mint egyötöd naponta használja ezeket az oldalakat" - mondta az MTI-nek Marián Velsic, az elemző-felmérő program vezetője. Ismertetése szerint azok, akik hetente többször kattintanak rá az ilyen oldalakra, a lakosság 17 százalékát teszik ki, a portálokat ennél ritkábban használók aránya pedig 16 százalék.
A közösségi portálok használata a legfiatalabb korkategóriákban a legmagasabb, a 18 és 24 év közöttiek 92 százaléka, a 14 és 17 év közötti korkategória képviselőinek pedig 91 százaléka veszi igénybe a szolgáltatásokat. Az ennél idősebbek körében az életkor előrehaladtával folyamatosan csökken a használat, a 80 évnél idősebbek körében már csak 2 százalékos.
Nemek szerinti megoszlásban több férfi (57 százalék) látogatja a közösségi portálokat, mint amennyi nő (51 százalék), és különbségek tapasztalhatóak a vidéki és a városi lakosság körében is. A 100 ezer lakosnál nagyobb településeken élők 62 százaléka használja valamelyik közösségi oldalt, míg a 2 ezer lakosnál kisebb településeken ez az arány csak 45 százalék.
A felmérés adataiból az is kitűnik, hogy a szlovákiai lakosság egyötöde nem tudja, hogy mit takar a közösségi portál fogalma, a megkérdezettek egynegyede pedig bár tudja, hogy miről van szó, nem veszi igénybe a közösségi szolgáltatásokat.
Kapcsolódó cikkek
- Okostelefonozni tudnak, cipőfűzőt kötni nem
- Internet Fiesta péntektől a könyvtárakban
- Interneten lehet szavazni az új miskolci villamosok színére
- Adatözönvíz, multitask, multiscreen - Több monitoron hatékonyabban lehet dolgozni? (2. rész)
- Adatözönvíz, multitask, multiscreen - Több monitoron hatékonyabban lehet dolgozni? (1. rész)
- Versenyhátrány a vidéknek az internetes lefedettség hiánya
- Obama az iráni elektronikus függöny lebontását ígérte
- Hívjuk fel az angyalt! - Valósággá vált tündérmese (2. rész)
- Hívjuk fel az angyalt! - Valósággá vált tündérmese (1. rész)
- Sokat keresnek az internetes kommentek törlésére specializálódott cégek Kínában
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.