Május 18-án kerül tőzsdére a Facebook
A Reuters nem hivatalos, ám megbízható forrásai szerint május 18-án vezetik be a tőzsdére a világ legnagyobb közösségi hálózatát, a Facebook-ot üzemeltető társaságot. A nemzetközi tőkepiac is hosszú hetek óta lázban ég az év legnagyobb tőzsdei kibocsátása miatt.
Lehetőségek és kihívások
A Facebook „sztorija”, vagyis a cég előtt álló legnagyobb kihívás az, hogy képes lesz-e a legnagyobb közösségi internetes médiavállalat – amely ma már a legnagyobb internet-fogyasztási platformnak számít – pénzre váltani a közel 1 milliárd felhasználója jelentette üzleti lehetőséget.
„A papírok kibocsátási ára várhatóan az idei várt nettó eredmény hetvenszeresének megfelelő piaci kapitalizációt tükröz, a teljes cégérték 100 milliárd dollár körüli, ez az árazás pedig ilyen méretű cégek esetén kiemelkedőnek számít. Ma már a felhasználók több időt töltenek a Facebook-on, mint a nagy versenytárs, a Google oldalain, és számuk is hasonló, ugyanakkor a Google egy felhasználóra vetítve kilencszer akkor árbevételt és hétszer akkora adó és amortizáció előtti üzemi eredményt ér el, mint a Facebook” – mondta el Móró Tamás, a Concorde vezető stratégája.
Kérdés, hogy a cégnek sikerül-e a rajongók elidegenítése nélkül megközelítenie vagy elérnie a Google pénzügyi mutatóit. Amennyiben igen, úgy a részvények további árfolyam-emelkedés előtt állnak, ha viszont mindez nem sikerül, akkor a Facebook várhatóan nem bizonyul jó befektetésnek.
Potenciális kockázatok
- Ma még lényegében egytermékes (reklámokra épülő) üzleti modell
- Az árbevétel-növekedés várakozásoktól való elmaradásának kockázata
- A mobil eszközökön jelenleg még nehéz hirdetési bevételt realizálni, miközben a felhasználók egyre inkább ezeket preferálják
- Kettős részvénystruktúra, az alapító főként tízszeres szavazati jogú (B sorozatú) részvényeket birtokol, szindikátusi szerződéssel 50% feletti szavazati jog, abszolút kontroll a cég felett, az IPO során kibocsátott részvények csak egyszeres szavazati joggal bírnak
- Magas árazás
- Az utolsó negyedévben már csak 5% körüli felhasználószám-növekedés (Kína továbbra is hiányzik a palettáról, de nem valószínű, hogy ez megváltozik a közeljövőben)
- Belátható időn belül nem várható osztalékfizetés
- Jelentősen emelkedő operatív költségek (2012 első negyedévében éves összehasonlításban emiatt csökkent a cég nettó eredménye)
A kibocsátást a Morgan Stanley az amerikai piacon megszokott árak töredékéért, 5 millió dollárért szervezi.
A jegyzés során a Concorde is elfogad megbízási igényeket, azonban fontos tisztában lenni a ténnyel, hogy ilyen nagy érdeklődésre számot tartó kibocsátás esetén a tranzakciót szervező bankok hátrébb sorolják a más régióból származó befektetőket. A NASDAQ-ra bevezetett részvényekkel azonban már az első kereskedési napon lehetőségük lesz kereskedni az ügyfeleinknek.
Kapcsolódó cikkek
- A BTel kérelmezte kötvényeinek bevezetését a BÉT-re
- Tőzsdére megy a Skype
- Kiszállt a Magyar Telekom a New York-i tőzsdéről
- A Nordtelekom-részvény keddtől forog a tőzsdén
- A Nordtelekom a tőzsdére megy
- A "B" kategóriában forognak majd a Kulcs-Soft részvényei
- Tőzsdére lép a Kulcs-Soft Nyrt.
- Akár 10 milliárd dollárt érhet a Facebook - orosz invázió
- 65 millió dolláros vigaszdíjat fizetett a Facebook
- Mélyponton a technológiai részvények
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.
Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető
Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.
Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor.
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.
Az LG ismét a TOP 100 márka között
Az LG Electronics (LG) jelentős előrelépést tett a globális piacon innovatív márkastratégiájával, ennek köszönheti, hogy ismét a legkiemelkedőbb globális márkák között szerepelhet.