Informatikai alkalmazások segítik a távmunkát
Egyre többen dolgoznak távol az irodától
A Központi Statisztikai Hivatal tavaly tavasszal publikált kutatási adatai szerint a válság hatására nőtt a nem szokványos foglalkoztatási formák - részmunkaidő, határozott idejű szerződés, távmunka - szerepe Magyarországon. A távmunka modern, költség- és környezetkímélő: számos munkakör és kolléga esetében kimondottan növeli a hatékonyságot.
A szélessávú mobil internetnek és az egyre gyorsabb, biztonságosabb és olcsóbb mobil eszközöknek - mint az okostelefonok, tabletek, noteszgépek - köszönhetően eljutottunk oda, hogy technikai szempontból a munka közel irodai, "asztali" hatékonysággal végezhető szinte bárhonnan. Technikai akadálya nincs a távmunka minél szélesebb körben való elterjedésének, sokkal inkább társadalmi és kulturális korlátai vannak hazánkban ennek a munkaformának.
Bizalom kérdése a messziről, különösképp az otthonról végzett munka. Számos cégvezető gondolja, hogy nagyobb mértékben ellenőrizheti a munkavállalók teljesítményét az iroda falain belül. Megfelelő infrastruktúra hiányában, nem bízik a távmunkában dolgozó alkalmazott hatékonyságában. A sikeres, modern vállalati kultúrával rendelkező cégeknek nem az számít, hány órát ülünk az irodában, hanem hogy hatékonyan elvégezzük a feladatokat. Ennek ellenőrzésére már számos lehetősége van a munkaadónak. A megfelelő hardveres és szoftveres elemekből felépített célrendszerek egyszerre támogatják, irányítják, segítik a dolgozókat, automatizálják, biztosítják a folyamatos információ-áramlást. Ezzel teljes mértékben ellenőrizhetővé válik a távmunka hatékonysága. Ezen túl a jogi környezet is hozzájárul ahhoz, hogy a távmunka valóban hatékony legyen. A Munka Törvénykönyve alapos útmutatással szolgál a távmunka jogi szabályozásával kapcsolatban. A feleknek meg kell állapodniuk számos olyan pontban, amely távmunka hiányában nem merülne fel, mint a kapcsolattartás, költségek, eszközök.
A válság hatására előtérbe kerültek a költségkímélő megoldások, így a távmunka is egyre népszerűbbé válik Magyarországon. A távmunka bevezetéséből a munkaadók és a munkavállalók is jelentős mértékben profitálhatnak – és nem csak mobil, például területi képviselői feladatokat ellátó dolgozók esetében. Csökkenthetők többek közt az utazási költségek, és az iroda fenntartási költségei is.
„Van, ahol régóta bevett szokás az otthoni munkavégzés, van, ahol ismeretlen. Ügyfeleinknek számos alkalommal készítettünk olyan alkalmazást, amely megkönnyíti a távolról végzett munka tervezését, kontrolálását – hiszen a munkatársak nem csak otthon, hanem terepen, vagy épp távoli kirendeltségen is lehetnek éppen. A web alapú megoldásokat kiszolgáló architektúra és a Cloud szolgáltatások egyaránt megfelelnek a távmunka által támasztott funkcionális és biztonsági követelményeknek, segítségükkel könnyebben rendszerbe szervezhető a cég működése a központi iroda falain túl is: az általunk használt és kínált formában bevált, kitűnő kiegészítője, esetenként alternatívája a benti munkának. Az R&R Software-nél 2008 óta számos esetben alkalmazunk részleges vagy teljes távmunkában dolgozó kollégákat. Munkakör függő, hogy hol milyen arányban tudunk távmunkát alkalmazni. Tapasztalatom szerint ez semmiféle kockázatot nem rejt magában munka szempontjából, ugyanakkor költséget és időt spórolunk” – mondta Rozenberszki Zsolt, az R&R Software értékesítési igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- A táblagépek vetnek véget a PC-korszaknak (1. rész)
- Dolgozz Otthonról Nap: április 21-én először Magyarországon
- A távmunka terjedésének korlátai és térnyerését támogató megoldások
- Távközlési beruházások: a piacszerzés most kezdődik
- Uniformist húznának a felhasználókra a tech cégek - El akarják törölni a határokat (2. rész)
- Uniformist húznának a felhasználókra a tech cégek - El akarják törölni a határokat (1. rész)
- Net után mobilra mennek a cégek
- Távmunkaház Nagykőrösön az EU és a Microsoft támogatásával
- Teleházak a figyelem középpontjában
- Colabs Startup: a Jeremie program is támogatja a startup cégeket
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.