Létrejött a telefonipar olasz-spanyol tengelye

MTI Sajtóadatbank, 2000. június 22. 10:03
Atlanet néven Rómában vegyesvállalatot hozott létre az Acea, a spanyol Telefónica és a FIAT többségi tulajdonába tartozó Telexis.
Az új vállalatot a jövőben 34 százalékban birtokolja a Telefónica Data spanyol cég, 33-33 százalék pedig a a FIAT-csoport és az Ifil (az Agnelli-család pénzügyi vállalata), valamint az Acea római energiaügyi cég tulajdonában lesz.

Az "újszülött" a telefonipar megannyi szolgáltatásával lép a piacra: hang- és adattovábbítással egyaránt foglalkozik, ezenkívül internetes kapcsolatot biztosít az olaszországi cégeknek és lakosságnak. Működési területe ugyanaz lesz, mint amelyen a Telexis eddig is tevékenykedett, vagyis az ország öt nagyvárosában - Milánóban, Modenában, Nápolyban, Rómában és Torinóban - kínálja majd szolgáltatásait.

Az Atlanet jövőre szeretne a tőzsdére menni, és rendkívül ambiciózus üzleti terveket dédelget: a következő három esztendőben összesen 800 milliárd lírát szándékozik beruházni, hogy ugyanennyi idő alatt 1600 milliárd lírának megfelelő forgalmat valósíthasson meg. Figyelmét elsősorban az elektronikus hálózat által biztosított fejlődési lehetőségekre összpontosítja. Az Atlanet nem tagadott célja, hogy versenybe kíván szállni a mobiltelefonok harmadik generációs hálózatának (Umts) jövendő licenszéért.

A közös cégen belül mindegyik tulajdonostársnak meglesz a maga pontosan körülhatárolt feladata. A Telexis továbbra is biztosítja szolgáltatásait a FIAT vállalatainak és a külső ügyfélkörnek az említett városokban (tavaly kapta meg az engedélyt a vonalas telefon területén). Az Acea már beállította Rómában a száloptikás vonalakat. A Telefonica biztosítja az új vegyesvállalat számára a hozzáférést az összes, világszinten rendelkezésre álló szolgáltatásokhoz.

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01