A jövő nagy ígérete - vertikális portálok
Később, megelégelve hogy legfőbb reklámértékük, a látogató csak egy keresés erejéig marad oldalukon, majd odébbáll, különböző szolgáltatásokat vezettek be: híreket, üzleti információkat, időjárás jelentést szolgáltattak, ingyenes e-mail címet, web tárhelyet kínáltak, online játékokkal csábították maradásra a látogatókat. Így alakultak ki a horizontális portálok, amelyek számos, különböző érdeklődésű csoportnak kínáltak bizonyos mennyiségű tartalmat.
Már 1999-ben kiderült, hogy a horizontális portálok egyre rövidebb időre kötik le a látogatók figyelmét, mindenki megkeresi a saját speciális érdeklődésének megfelelő oldalt, és ha beválik, akkor onnantól közvetlenül azt látogatja.
|
Egy vertikális portál összetevőit példákon keresztül lehet a legjobban megérteni. Egy informatikai portál, mint a Prím Online, híreket szolgáltathat cégekről, új termékekről, leírásokat közölhet a trendekről, információval láthat el az informatikai eseményekről, számítástechnikai termékeket árulhat, online szaktanfolyamokat indíthat, informatikai cégadatbázist mutathat be, szakmai fórumokat vezethet, technikai tanácsadást biztosíthat, és még számtalan módon segíthet az informatika iránt érdeklődőket.
E-dental.com - szakmai portál fogászoknak |
A portál üzemeltetője lehet valamilyen médiacég, vagy az adott szakma egy képviselője (pl. pelenkagyártó cég egy babaápolási oldalé), esetleg egy dot com (csak az interneten működő) cég. A vertikális portálok bevételei leggyakrabban a reklámokból, valamint az oldalon történő kereskedelmi tevékenységből származnak (pl. házassági portálon nászajándék-üzlet).
A vertikális portálok fontos szereplői a jövő internetes tartalomszolgáltatási és kereskedelmi piacának. Mivel látogatói körük igényei elég pontosan meghatározhatók, így a hirdetőknek célzottabb reklámlehetőséget ajánlhatnak, és reklámhelyeiket magasabb áron értékesíthetik. A rendszeresen visszajáró látogatókból közösséget lehet építeni, amely lojalitásánál fogva könnyebben kihasználja a tartalmat kiegészítő vásárlási lehetőségeket.
Kapcsolódó cikkek
- Az Axis elindította online házkonfigurátorát
- Hírportált indított az RTL Klub
- iWiW Klubrendszer üzleti felhasználóknak is
- Google: Kitiltva az amerikai katonai támaszpontokról
- Élő videók a YouTube-on
- Pakisztán okolható a globális YouTube-kiesésért
- Szabadon alakíthatóak lesznek a Yahoo találatai
- Már elérhetők az online jegyek az R.E.M.-et is felvonultató Sziget 2008-ra
- Pénzjutalmas online fejlesztői díj a Sanomától
- NFÜ: indul az új on-line számlakitöltő program
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.