EricssonLab: egyre többen osztják meg közösségi oldalakon a tévében látottakat

forrás Prim Online, 2012. augusztus 28. 20:00

Az Ericsson ConsumerLab közzétette a fogyasztók TV és videóhasználati szokásait vizsgáló friss felmérését. A 2012-es TV & Video Consumer Trend Report szerint egyre bővül a TV-t és a közösségi platformokat egyidejűleg használó nézők tábora, és a közösségi tévézés ma már tömegpiaci jelenségnek tekinthető.

A kutatásból kiderül, hogy a fogyasztók 62 százaléka heti rendszerességgel látogat közösségi oldalalkat TV-nézés közben – ez a tavalyi adatokhoz képest 18 százalékos növekedés. Ez a fajta párhuzamos médiahasználat a nők 66, a férfiak 58 százalékára jellemző, a fogyasztók negyede rendszeresen meg is vitatja a közösségi oldalakon a látottakat. 

„A mobilkészülékek a tévézés részévé váltak, a fogyasztók 67 százaléka okostelefonnal, táblagéppel vagy laptoppal a kezében néz TV-t vagy videót.” – mondja Niklas Rönnblom, az Ericsson ConsumerLab vezető tanácsadója. „A fogyasztók hatvan százaléka számolt be arról, hogy heti rendszerességgel használ igény szerinti – on-demand – szolgáltatásokat. Utazás közben tévézni vagy videót nézni is egyre népszerűbb szórakozás: ez ma már felerészben okostelefonon zajlik, terjedését a fejlett mobil szélessávú rendszerek is ösztönzik.”


Bár a TV- és videónézéssel kapcsolatos szokások és igények nagyon megváltoztak, a fogyasztók csupán 7 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a jövőben szűkíteni kívánja TV-s csomagjának tartalmát. Sőt, a költségek csökkentése helyett a fogyasztók hajlandóak többet fizetni a jobb élményért: 41 százalékuk például a nagy felbontású (HD) TV- és videotartalmakra költene több pénzt.


A megkérdezettek fele maga szeretné kiválasztani a számára érdekes TV- és videotartalmat. „Ahogy nő a képernyők és a szolgáltatások száma, az emberek egyre inkább egy olyan, egyszerűen használható, aggregált szolgáltatást keresnek, amely mindent egyben kínál.” – tette hozzá Rönnblom. „Az igény szerinti és hagyományos (lineáris) TV technológiát egyaránt biztosítani kell a fogyasztóknak, akárcsak az egyszerűbb tartalomböngészést, a közösségi TV lehetőségeinek kihasználását és a tökéletes hozzáférést a legkülönbözőbb készülékekről.”


Az adatgyűjtésre Brazíliában, Chilében, Kínában, Németországban, Olaszországban, Mexikóban, Dél-Koreában, Spanyolországban, Svédországban, Tajvanon, az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban került sor. A kutatók összesen 14 kvalitatív és 12 ezer kvantitatív online interjút bonyolítottak, melyek több mint 460 millió fogyasztó szokásait reprezentálják.

A felmérést az Ericsson ConsumerLab globális fogyasztókutatási programja keretében végezték. A több mint 40 országban és 15 metropoliszban bonyolított globális programban évente 100 ezer ember vesz részt – így statisztikailag 1,1 milliárd ember véleményét tükrözi. A kutatók – kvantitatív és kvalitatív módszereket egyaránt alkalmazva – több száz órát fordítanak a különböző nemzetiségű és kultúrájú fogyasztók megkérdezésére.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Országos előadássorozatot indít az SZTFH a magasabb szintű kiberbiztonságért

A vállalati kiberbiztonság erősítése érdekében a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (SZTFH) 2024 áprilisában ismét egy többállomásos országos rendezvénysorozatot indít. A roadshow célja, hogy felhívja a figyelmet a vállalatokat érintő kiberbiztonsági fenyegetésekre, valamint – a cselekvő állam részeként – elősegítse a nemzeti digitális szuverenitás és a kiberbiztonság, mint a piacon megvalósuló versenyelőny érvényesítését.

2024. április 13. 14:20

Két évtizede az okosotthonok szolgálatában

Húsz évvel ezelőtt mutatta be az Eaton az xComfort RF vezeték nélküli otthonautomatizálási rendszert, amelynek célja, hogy egyszerűbbé és energiahatékonyabbá tegye a világítás, fűtés és árnyékolás vezérlését. Az elmúlt két évtized során a vállalat továbbfejlesztette és bővítette a teljes termékcsaládot, és bevált partnerévé vált az okosotthonok telepítőinek.

2024. április 13. 12:31

A Continental SportContact 7 nyerte az Auto Bild sportscars kiadványának tesztjét

A Continental SportContact 7 gumiabroncs első helyezést ért el az Auto Bild sportscars kiadványa által végzett UHP nyári gumiabroncs-teszten (24/4. szám), melyen „tesztgyőztes” és „példamutató” minősítést kapott. A nagy teljesítményű autógumi hat nemzetközi gyártó modelljével szemben győzött: 1,2-es összpontszámmal a teszt első helyezettje lett. A szerkesztők a 265/35 R 19-es méretű autógumit egy Mercedes AMG GT első-, míg a 295/30 R 20-as méretű modellt annak a hátsó tengelyén tesztelték, összesen kilenc tesztszakaszban, vizes és száraz utakon egyaránt.

2024. április 13. 10:47

Szerkessz 4K-s Adobe Premiere videókat az ASUSTOR Flashstor 12 Pro NAS-ról!

Az Adobe Premier Pro az egyik legnépszerűbb videószerkesztő alkalmazás. Az Adobe Premiere videók szerkesztésére és speciális effektek hozzáadására is használható. Szerkesztés közben azonban olyan problémák léphetnek fel, mint a nem megfelelő teljesítmény, a tárolólemezek lassúsága, az elegendő tárolókapacitás hiánya, vagy éppen a lemezek meghibásodása és a biztonsági másolatok hiánya. A kevés tárhellyel rendelkező számítógépek felhasználóinak és a tartalomgyártóknak az ASUSTOR a Flashstor 12 Pro használatát javasolja a hatékony 4K-videószerkesztéshez.

2024. április 13. 06:09

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09