Magyarországon az európai átlagnál kevesebben vásárolnak internetes információk alapján

A magyarok leggyakrabban a szórakoztató elektronikai készülékek, az elektromos háztartási gépek, az élelmiszerek és az italok beszerzését, továbbá a szórakozást és az utazást alapozzák a világhálón szerzett információkra. A hazai vásárlókhoz képest huszonnyolc európai ország fogyasztói jóval nagyobb arányban vásárolnak internetes információk alapján - derül ki a Nielsen piackutató vállalat nemzetközi online felméréséből.
A Nielsen közlése szerint a megkérdezett magyarok 32 százaléka válaszolta, hogy ha szórakoztató elektronikai készüléket vásárol a következő évben, akkor választását valamelyik közösségi portálon szerzett információra alapozza, illetve más, terméket vagy szolgáltatást bemutató, értékelő weboldal közléseire támaszkodik. Az elektromos háztartási gépek beszerzésénél a hazai vásárlók 31 százaléka vesz figyelembe internetes információkat. Ezt követi a szórakozás 26, az utazás 23, illetve az élelmiszerek és az italok beszerzése 20 százalékkal.
Kapcsolódó cikkek
- Majd minden negyedik ember választja inkább a mobilját, mint a szexet
- Papírkorszaki magyar vállalatok
- Nő az igény a személyre szabott pénzügyi szolgáltatások iránt
- Nőhet az adatlopási esetek száma
- Jelentős pénzügyi kimutatáskészítő rendszer fejlesztések
- Ipsos: Vásárlás, pénzügyi tranzakciók és munkakeresés a neten
- A nyereményjátékoknál szívesen adjuk ki magunkat
- Gyakorlati tudással még értékesebb lenne a magyar diploma
- A világnak könyv, nekünk tévé kell a netről
- Nielsen-felmérés az internetes vásárlási szokásokról
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Marketing és kultúra találkozása a megújult Néprajzi Múzeumban
A Marketing Döntéshozók Klubjának áprilisi eseményének a látványos építészeti megoldásairól és különleges atmoszférájáról ismert, új Néprajzi Múzeum adott otthont. Az intézmény nem csupán egy ikonikus látványosság Budapest szívében, hanem egy modern élményközpont is, amely egyre meghatározóbb szerepet tölt be a főváros kulturális életében.
Autonóm robotok és kreatív előadások – elképesztő produkciók a magyar robotkupán
Idén is lenyűgöző megoldásokkal kápráztatták el a zsűrit a Magyar Ifjúsági Robot Kupa (MIRK) versenyzői. A diákok robotikai színházi előadásokat mutattak be, illetve önállóan tájékozódó mentőrobotokat programoztak. A legeredményesebb csapatok nyáron Brazíliában, Salvadorban, illetve az olaszországi Bariban mérhetik össze tudásukat a világ élvonalával.
Új szintre lép az AI innováció: A HONOR és a Google Cloud partnersége
A HONOR, a világ egyik vezető vállalata az AI alapú eszközök ökoszisztémájában, a múlt heti Cloud Next 2025 eseményen ismertette folytatódó együttműködését a Google Cloud-dal, amelynek célja az intelligens eszközök és a felhasználói interakciók terén végzett innovációk határainak feszegetése. Eric Fang, a HONOR terméktervezésért felelős igazgatója elmondta, hogy a két vállalat közötti partnerség már számos felhasználóbarát újítást eredményezett, például a Magic Portal 2.0-t. Az együttműködés most a Google legújabb Gemini nagy nyelvi modelljei (LLM) segítségével lép egy új szintre, és olyan mesterséges intelligencia alapú funkciók fejlesztésére koncentrál, amelyek újradefiniálják a felhasználói élményt.
Extrém fényviszonyok, művészi fotók – A Xiaomi 15 Ultra kamerarendszerével ez lehetséges!
A Xiaomi 15 sorozattal a Xiaomi új dimenzióba emeli az okostelefonok képalkotási képességeit. A csúcsmodell Xiaomi 15 Ultra és az erőteljes alapváltozat, a Xiaomi 15 egyaránt arra ösztönzi a profi és hétköznapi felhasználókat, hogy művészi szinten örökítsenek meg pillanatokat, még a legextrémebb fényviszonyok között is.
A Viber belép a társkeresés világába – Itthon is elérhető a Viber Dating
A Rakuten Viber bejelentette, hogy elérhetővé vált a korai regisztráció a Viber Dating nevű új funkcióra, amely izgalmas lehetőséget kínál azoknak a felhasználóknak, akik nyitottak az ismerkedésre. Ez az újítás tovább bővíti a Viber szuperalkalmazásként működő ökoszisztémáját, lehetővé téve a társkeresést közvetlenül az alkalmazáson belül. Magyarország ezzel csatlakozik a Fülöp-szigetek, Szerbia, Bosznia, Bulgária és Ukrajna mellé, ahol a felhasználók már kipróbálhatják a Viber Dating szolgáltatást.