Környezetkímélően csomagol a Magyar Telekom
Az új tasakok alapanyaga alacsony sűrűségű, környezetbarát polietilén, ehhez 1% mennyiségben adagolnak lebomlást könnyítő adalékanyagot (d2w), amely nem tartalmaz egészségre káros anyagokat. Tudományos kísérletek igazolják, hogy az ilyen adalékanyaggal készült polietilén termékek megfelelnek minden használhatósági kritériumnak, és élelmezés egészségügyi szempontnak. A tasak ugyanakkor az adalékanyagnak köszönhetően a hasznos élettartamot követően 2-5 év alatt megsemmisül, de természetes környezetben, kedvező környezeti feltételek esetén akár néhány hónapon belül is lebomlik. Amennyiben a d2w adalékanyaggal gyártott csomagoló anyag felhasználásra kerül, úgy azután az a szeméttelepre szállítva elkezd lebomlani. Természetesen nemcsak az a cél, hogy a tasak lebomoljon hanem az is hogy, mindeközben minél kevesebb káros anyag kerüljön a környezetbe. A környezetbarát módon lebomló műanyag tasaknak számos további előnye is van, hiszen javítja a környezet esztétikai képét, pozitívabbá teszi a felhasználók megítélését, valamint jelentősen csökkenti a szemét mennyiségét, ezáltal csökken a hulladéklerakók telítődése. A Magyar Telekom Csoport 2011–2015 közötti fenntarthatósági stratégiájának fontos területe a környezetvédelem és működési-ökohatékonyság. Ezen belül cél a hulladék-kibocsátás csökkentése, amely nemcsak a kommunális, toner-, és papírhulladékot foglalja magában, de a csomagolási hulladékot is. Az egyre népszerűbb webshopon keresztül megrendelt szolgáltatoknál évi 300.000 megrendelésből mindössze 15%-a jelent olyan terméket (jellemzően SIM csomagok, vagy vállalati megrendelések), amelyet nem kell tasakba csomagolni a szállításhoz. A többi termék viszont mind csomagolást igényel, ezért nem mindegy, hogy milyen minőségű, anyagú tasakokba kerülnek a kiszállításra váró áruk. A Telekom tevékenységi körénél fogva nem tartozik a jelentős környezetszennyezők közé, bemeneti (nyersanyagok, energiafelhasználás) és kimeneti (keletkező hulladékok, kibocsátások) oldaláról nézve sem. Emellett szolgáltatásaival ügyfeleinek is segítségére van abban, hogy csökkentsék saját, a környezetet befolyásoló hatásukat – és hangsúlyt fektet ennek tudatosítására is.
Háttérinformáció a d2w-ről: A d2w olyan adalék-anyag, amelyet a gyártás során az alap polimerhez kevernek. Hatására felbomlanak a molekula láncok, és előre meghatározott élettartam végén megindul a műanyag lebomlása. A folyamatot gyorsítja az oxidáció - fény, hő és a nyomás. A biológiai lebomlást a mikroorganizmusok teszik teljessé. A maradványok nem toxikusak, nem tartalmaznak nehézfémet. (víz, CO2, biomassza).
További információk:
http://www.telekom.hu/tarsadalom_es_kornyezet/ict_a_fenntarthatosagert
Kapcsolódó cikkek
- A Magyar Telekom is emeli díjait, de nem a távközlési adó miatt
- Hang alapú ügyfélazonosítás elsőként a Magyar Telekomnál
- Együttműködik a Magyar Telekom és a Xerox
- Ingyenes beteggondozási programot kínál a Telekom
- Ajándék digitális újság-előfizetés új hűséget vállaló T-előfizetőknek
- Okosmérők a Telenor bázisállomásain
- Virtuális telefonközpontot adományoz a Magyar Telekom lelkisegély-szolgálatoknak
- A Magyar Telekom eladja az államnak a Pro-M Zrt. 100%-át
- Műholdakat vetnének be az erdősítések nyomon követésére Pekingben
- Ricoh környezetbarát megoldások az EcoPrint-en
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.