A Siemens ázsiai offenzívája: 1,5 milliárd dollár értékű beruházás

2000. június 30. 12:41
A Siemens a mobilszolgáltatások számára a legnagyobb potenciális piacon, Ázsiában jelentős beruházásba kezdett, hogy 2002-re a földrészen minden mobiltechnológiai területen 15 %-ra növelje piaci részesedését.
A GSM mobilhálózati megoldások kiterjesztésével, az új TD-SCDMA mobilkommunikációs szabvány kifejlesztésével, a China Academy of Telecommunication Technology (CATT)-val együttműködve, új mobilkészülékekkel, és az alkalmazás- és tartalomszolgáltatókkal való szorosabb együttműködéssel próbálja a Siemens piaci részesedését növelni. Az erős piaci pozíció elérése érdekében hajtják végre a kb. 1,5 milliárd $ értékű beruházást, amely a marketing, a K+F és a termelés területeit fogja érinteni.

3,8 millió mobiltelefon eladásával - kb. 170 %-os növekedési rátával - a Siemens megkétszerezte részesedését az ázsiai mobilkészülék piacon és elérte a nyolc százalékos részesedést a teljes mobiltechnológiai piacon. Ugyanakkor a mobilmegoldások értékesítése, beleértve a hálózati infrastruktúrát és a mobilszolgáltatásokat, kb. 100 %-kal, szintén ugrásszerűen fejlődött, 0,8 milliárd dollárt érve el. A Siemens GSM infrastruktúra értékesítésének több mint 40 %-a Ázsiában történik. A régió legjelentősebb piaca Kína, amely a Siemens mobilinfrastruktúra világméretű értékesítéséből több mint 30 %-kal részesedik.

A Siemens célja, hogy Ázsiában a mobil-telekommunikációs szolgáltatások három legnagyobb szállítójának egyike legyen, s ehhez a következő öt évben folytatnia kell az agresszív növekedést. "Az agresszív növekedési ütemet szorosabb együttműködések és egyre inkább felvásárlások fogják kísérni, ha belülről nem tudjuk elérni a kellő mértékű növekedést" - mondta Lothar Pauly, a Siemens ICM igazgatósági tagja. A Siemens már meg is kezdte az együttműködést olyan globális cégekkel, mint a Yahoo!, a Microsoft, a Casio, NEC és az MTV, sőt regionális társulásokat alakított ki alkalmazások fejlesztőivel és tartalomszolgáltatókkal, mint amilyen pl. a China.com és a Shanghai Online, hogy az ázsiai piacra való behatolását még jobban elősegítse.

Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat

Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.

2024. november 22. 14:58

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01