Már nyaralót is vettünk mobilról

„A különböző mobileszközökről történő vásárlások volumene a tavalyi pénzügyi évünk végére meghaladta a teljes átmenő forgalom másfél százalékát. Ez az arány idén elérheti akár a 4 százalékot is, 2 év múlva pedig cél a 10 százalékos mobilról érkező átmenő forgalom elérése.” – mondta Csupor Erik, az allegroup.hu Kft. ügyvezetője, hozzátéve, hogy az e-kereskedelmi mobil applikációk sorába szeptemberben a Grando.hu is becsatlakozott.
Az allegroup.hu Kft. platformjain az m-kereskedelmi forgalom idén megötszöröződött, a tavalyi év azonos időszakához (július-szeptember) képest. Az ezeken csatornákon keresztül eladott termékek száma 2010 vége óta elérte a százezres nagyságrendet. A vásárlási trendek már itt is jól látszódnak: ruhát, műszaki cikket, számítástechnikai terméket, sportcikket veszünk a legszívesebben telefonon keresztül. Az allegroup.hu Kft. oldalain csak idén nyáron több mint 20 ezer termék talált gazdára ilyen formában. A belső felmérések szerint az iPhone-osok általában drágább termékeket tesznek a virtuális kosárba, az androidosok viszont többször használják az e-vásárlás új módját.
A nyári időszakban a mobilplatformok hatalmas slágere volt a fényképezőgép és kamera, sokan kattintottak mobilkészülékeiken drágább órákért is. A „klasszikus” netes termékek mellett kiugróan nagy volt a kereslet a különleges tárgyak iránt; az elmúlt hónapokban a Vatera mobil applikációján keresztül kelt el Land Rover típusú terepjáró 750 ezerért, Rolex óra másfél millió forintért, vagy épp hajdúszoboszlói nyaraló 4 millióért.
A mobilra optimalizált oldalak és mobil applikációk sorába szeptember közepén egy újabb e-kereskedelmi szereplő, a Grando.hu is csatlakozott. Magyarország legújabb online bevásárlóközpontjában 21 kategória mentén, egymillió termékből válogathatnak a netes-mobilos felhasználók. „A lendületes trend már itt is jól látszik: kevesebb, mint két hét alatt hárommillió forint átmenő forgalmat mértünk mobilon keresztül. Érdekes tény, hogy az átlagos vásárlási érték meghaladta a 16 ezer forintot, amely másfélszer annyi, mint a Grando.hu-n mért érték” – tette hozzá Orova Balázs, a Grando.hu-t is üzemeltető allegroup.hu Kft. b2c üzletág-igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Fogyókúra szórakoztató számítógépes programmal
- Mobilalkalmazások a szabadság idejére a Vodafone ajánlásával
- Konferencia az internetről - Szakértők: fontos a gyermekek oktatása
- Az NMHH elnöke önálló internetes gyermekvédelmi törvényt javasol
- Modernizálják a vatikáni könyvtárat
- T-Home Interaktív TV Videotéka mobilon
- Ajándék mobilos idegenvezetés a Sixt bérautókhoz
- Kábeltévések a digitális átállás tévhitei ellen
- 2013 márciusáig biztosan nem emel árat a Tesco Mobile
- Információs hálózatot hozott létre a Nemzetközi Karitász
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Valódi vagy manipulált? A Sony technológiája segít eldönteni
A Sony bemutatta a Camera Verify béta verzióját, amely a Camera Authenticity Solution új funkciójaként lehetővé teszi a fényképek hitelességi adatainak külső megosztását egy dedikált URL-címen keresztül. A fejlesztés célja, hogy támogassa a hírügynökségeket a digitális képek valódiságának ellenőrzésében – különösen az egyre kifinomultabb generatív mesterséges intelligencia térnyerésének idején.
Hatodszor is Családbarát Munkahely a Bridgestone Tatabánya
A tatabányai Bridgestone gyárat immár hatodik alkalommal ismerték el Családbarát Munkahely címmel. A „Vállalati értékvállalásunk egy támogató munkahelyért” című pályázat sikere megerősíti a vállalat hosszú évek óta követett gondoskodó szemléletét, mellyel egy egymást támogató, közösségközpontú munkahelyi kultúrát épít.
A Galaxy AI határai kitolódnak: 400 millió eszköz a célkeresztben
2024-ben a Samsung forradalmi lépést tett a mobil AI fejlődésében: bemutatta a Galaxy S24 szériát, és ezzel elindította azt az ambiciózus tervét, hogy év végéig több mint 200 millió eszközön tegye elérhetővé a Galaxy AI-t. A Galaxy AI azóta folyamatosan fejlődik, új szintre emelve az okostelefonos élményt – ma már a Galaxy S25 felhasználóinak több mint 70%-a rendszeresen használ AI-alapú funkciókat. Különösen kiemelkedő a Google Gemini népszerűsége, amely az új S széria készülékein háromszorosára növelte felhasználói bázisát.
Négy kijelzős dokkolóállomás, kompromisszumok nélkül
A holland székhelyű Club 3D, amely már több mint két évtizede fejleszt élvonalbeli számítógépes csatlakozási megoldásokat, most bemutatja legújabb univerzális dokkolóállomásait és hubjait. Ezek az eszközök forradalmasítják, ahogyan a felhasználók számítógépeikhez kapcsolódnak, alkotnak és működnek együtt.
Médiaszolgáltatási jogosultságot újított meg a Médiatanács
Újabb médiaszolgáltatási jogosultságot újított meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa. A testület ugyanakkor eljárást indított a beszámolási kötelezettségüket nem teljesítő médiaszolgáltatókkal szemben.