Már nyaralót is vettünk mobilról

forrás Prim Online, 2012. szeptember 27. 12:11

Másfél milliós órát, vidéki nyaralót és drága festményt is vettek már mobilról a magyarok. A Vaterát is tulajdonló allegroup.hu Kft. mobilplatformjain már több mint százezer termék talált gazdára. Az Egyesült Államokban tavaly 91 százalékkal nőtt a mobiltelefonokon keresztüli vásárlás, az allegroup hazai platformjain arányaiban hasonló mértékű növekedés várható a mobilon keresztüli vásárlásban.

„A különböző mobileszközökről történő vásárlások volumene a tavalyi pénzügyi évünk végére meghaladta a teljes átmenő forgalom másfél százalékát. Ez az arány idén elérheti akár a 4 százalékot is, 2 év múlva pedig cél a 10 százalékos mobilról érkező átmenő forgalom elérése.” – mondta Csupor Erik, az allegroup.hu Kft. ügyvezetője, hozzátéve, hogy az e-kereskedelmi mobil applikációk sorába szeptemberben a Grando.hu is becsatlakozott.

Az allegroup.hu Kft. platformjain az m-kereskedelmi forgalom idén megötszöröződött, a tavalyi év azonos időszakához (július-szeptember) képest. Az ezeken csatornákon keresztül eladott termékek száma 2010 vége óta elérte a százezres nagyságrendet. A vásárlási trendek már itt is jól látszódnak: ruhát, műszaki cikket, számítástechnikai terméket, sportcikket veszünk a legszívesebben telefonon keresztül. Az allegroup.hu Kft. oldalain csak idén nyáron több mint 20 ezer termék talált gazdára ilyen formában. A belső felmérések szerint az iPhone-osok általában drágább termékeket tesznek a virtuális kosárba, az androidosok viszont többször használják az e-vásárlás új módját.

A nyári időszakban a mobilplatformok hatalmas slágere volt a fényképezőgép és kamera, sokan kattintottak mobilkészülékeiken drágább órákért is. A „klasszikus” netes termékek mellett kiugróan nagy volt a kereslet a különleges tárgyak iránt; az elmúlt hónapokban a Vatera mobil applikációján keresztül kelt el Land Rover típusú terepjáró 750 ezerért, Rolex óra másfél millió forintért, vagy épp hajdúszoboszlói nyaraló 4 millióért.

A mobilra optimalizált oldalak és mobil applikációk sorába szeptember közepén egy újabb e-kereskedelmi szereplő, a Grando.hu is csatlakozott. Magyarország legújabb online bevásárlóközpontjában 21 kategória mentén, egymillió termékből válogathatnak a netes-mobilos felhasználók. „A lendületes trend már itt is jól látszik: kevesebb, mint két hét alatt hárommillió forint átmenő forgalmat mértünk mobilon keresztül. Érdekes tény, hogy az átlagos vásárlási érték meghaladta a 16 ezer forintot, amely másfélszer annyi, mint a Grando.hu-n mért érték” – tette hozzá Orova Balázs, a Grando.hu-t is üzemeltető allegroup.hu Kft. b2c üzletág-igazgatója.
 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését

Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.

2024. április 18. 16:54

Használt autót webshopból?

A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben? 

2024. április 18. 15:28

Megjelent a világ első unalmas telefonja

A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.

2024. április 18. 13:15

A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját

A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit. 

2024. április 18. 11:40

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09