42 új kiállítás a Google Cultural Institute oldalán
Képek a D-day-ről, II. Erzsébet koronázásáról...
A tavaly létrehozott Google Cultural Institute célja a múzeumok, egyetemek és más gyűjtemények anyagainak digitalizálása és megosztása az online közönséggel. A Google párizsi irodájából vezetett szervezet ma 42 új online kiállítást nyitott meg.
A virtuális kiállítás 17 múzeum és kulturális alapítvány segítségével jöhetett létre, kéziratok, levelek, videofelvételek alapján. Az anyagok egy része most először került fel az Internetre.
Az új anyagok között szerepel II. Erzsébet koronázása, Edek és Mala tragikus szerelme Auschwitzban, a D-Day fotókkal illusztrált története.
A kulturális intézet korábban készített művészeti projektet, a világ csodáiról készült összeállítást és létrehozták az online Nelson Mandela archívumot is.
“Szeretnénk hozzáférhetővé tenni a világ kulturális és történelmi örökségét mindenki számára, és megőrizni az eljövendő generációknak” – írja a vállalat blogjában.
Kapcsolódó cikkek
- Google: a tanulóképes webes szolgáltatásoké a jövő
- A Google tavaszi nagytakarítása
- Megérkezett a Google Street View Horvátországba
- Korallzátonyok víz alatti panorámafelvételeivel bővült a Google Street View
- Gróf Apponyi Albert életrajzát jelenteti meg a Publio Kiadó
- Körkapcsolás a konyhából: Google+ Hangouts On Air Magyarországon
- A felhasználók bővíthetik a lengyel műemlékek adatbázisát
- Újabb olasz képtár anyaga az interneten
- Internetre kerül a közép-európai néprajzkincs
- Internetes konzultáció a magyar nyelv értékeinek védelméről
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.