Öt tanács a hatékony rendszerfelügyeletért
Minden szervezet törekszik arra, hogy a lehető legtöbbet hozza ki a rendelkezésre álló erőforrásokból, beleértve a hardvereket, szoftvereket és az alkalmazottakat is. Ennek megvalósításához nagymértékben hozzájárulhat a hatékony rendszerfelügyelet. A NetIQ Novell SUSE Magyarországi Képviselet, mint a téma egyik vezető hazai szakértője az alábbiakban öt tippel segíti a vállalatokat a rendszerfelügyelet hatékonyságának javításában.
1. Legyünk tisztában azzal, mit tapasztalnak ügyfeleink!
A vállalatok számára létfontosságú, hogy nyomon kövessék, mit tapasztalnak ügyfeleik, felhasználóik az informatikai környezetükkel kapcsolatban. Kiemelten igaz ez a felügyelt szolgáltatásokat nyújtó vállalatok számára, amelyek szervert és tárhelyet vagy akár teljes rendszereket kínálnak IaaS (infrastruktúra-szolgáltatás) keretein belül. Ez a nyomon követés elsősorban a szolgáltatások teljesítményének és rendelkezésre állásának vizsgálatát jelenti.
Nagyon fontos, hogy ezeket az információkat folyamatosan figyelemmel kísérjük, és gyorsan tudjunk reagálni a problémákra, remélhetőleg még azelőtt, hogy ügyfeleink találkoznának azokkal. Elsőre talán elképzelhetetlennek tűnhet, hogyan is észlelhető egy végfelhasználói probléma azelőtt, hogy maguk a végfelhasználók találkoznának vele. Egy úgynevezett aktív vagy más néven szintetikus monitorozó rendszer azonban képes ennek megállapítására.
A megoldás tranzakciókat hajt végre egy véghasználói gépről, pontosan ugyanúgy, ahogyan egy valódi felhasználó is tenné. Természetesen nem észlel mindent, mégis kulcsfontosságú minden rendszerfelügyeleti eszköztárban. A "robotokat" a hálózat több pontján alkalmazhatjuk, így teljes képet kapunk a különböző területekről. Az eszköz abban is segít, hogy gyors döntéseket hozhassunk az elkülönítendő területekről, amikor egy-egy hibás elemet akarunk kiiktatni.
2. Győződjünk meg arról, hogy a riasztások valóban a problémákról értesítenek bennünket!
Melyik a rosszabb: ha nem kapunk értesítést, miközben gond van, vagy ha riasztanak bennünket, de valójában nincs probléma? A legtöbben inkább fantomproblémákat üldöznénk, mintsem tanácstalanul álljunk egy valódi probléma előtt. Van egy pont azonban, amikor már túl sok időt töltünk a nem létező problémák utáni nyomozással, és elkezdjük figyelmen kívül hagyni a figyelmeztető villogó ikonokat, ami rendkívül veszélyes. Olyan ez, mintha a tűzjelzőnk annyiszor kapcsolna be alaptalanul, hogy egy idő után már figyelmen kívül hagynánk valós katasztrófa esetén is.
Mi tehát a megoldás? Ha ötvözzük az alapoktól történő felmérést a dinamikus határérték-mérésével, idővel megfigyelhetjük, hogy az egyes időszakokban, például a hét vagy a hónap különböző napjain vagy a különböző napszakokban mi számít általánosnak. A határértékeinket pedig ennek megfelelően állíthatjuk be. A módszer ugyan nem tévedhetetlen, de sokkal hatékonyabb, mint a hagyományos eljárások.
3. A rugalmas környezet rugalmas felügyeletért kiált
A virtualizáció és a cloud computing egyaránt egyre elterjedtebb napjainkban. A rugalmas technológiák számos előnyük mellett azonban kihívásokat is magukban hordoznak, többek között a rendszerfelügyelet terén. Mivel segítségükkel szempillantásnyi idő alatt adhatunk hozzá vagy vehetünk el szervereket, a rendszerfelügyeleti eszköznek észlelnie kell ezeket a változásokat, hogy továbbra is garantálni tudja a komponensek megfelelő monitorozását és felügyeletét.
4. Automatizáljunk, automatizáljunk, automatizáljunk!
A vállalatok általában igyekeznek mindent megtenni azért, hogy a belső folyamataik leggyakoribb feladatait automatizálják. Ez többféle módon támogatja a cégeket: növeli a rugalmasságot, javítja a költségkezelést, továbbá folyamatosan gondoskodik az ügyfelek elégedettségéről.
Az automatizálás továbbá rendkívül fontos összetevője az "önkiszolgáló" keretrendszereknek, amelyek célja, hogy a lehető leggyorsabban eleget tegyenek az ügyfelek kéréseinek anélkül, hogy a személyzetnek közbe kellene avatkoznia. Egy jó IT-folyamat-automatizáló eszköz hatékonyan segíthet ezen feladatok emberierőforrás-igényének enyhítésében.
5. Hangoljuk össze a rendszereket és a folyamatokat!
A vállalatok szinte sosem használják kizárólag egy gyártó szoftvereit, hanem különféle forrásokból származó eszközökből építik fel saját rendszerüket. A szervezet szakemberei számára viszont az az ideális, ha egy közös vezérlőpultról kezelhető az összes komponenshez tartozó mérés és esemény. Az erre szolgáló technológia a Manager of Managers, azaz a MOM, amely lehetővé teszi az ügyfél számára, hogy egyebek mellett magasabb szintű riasztásokat generáljon, illetve jobban átlássa a teljes vállalatot. Az a MOM megoldás működik hatékonyan, amely képes kapcsolódni a leggyakoribb keretrendszerekhez, beleértve természetesen azokat is, amelyeket az adott vállalat használ.
Kapcsolódó cikkek
- SUSE LibreOffice 3.6 for Windows - vállalati szintű támogatás és biztonság
- NetIQ Secure Configuration Manager 5.9: garancia a biztonsági előírások teljesítésére
- Novell Dynamic File Services: költséghatékony és ésszerű adattárolás a felhőben is
- Újabb sikeres SAP-SUSE együttműködés
- Új Novell megoldás a vállalati és privát mobil eszközök biztonságos használatáért
- Európa leggyorsabb szuperszámítógépén a SUSE Linux Enterprise Server fut
- Bővült a SUSE-t támogató szuperszámítógépes megoldások köre
- OpenStack-alapú, vállalati privát felhő megoldás a SUSE-tól
- Megérkezett a legújabb, SAP alkalmazásokhoz optimalizált Linux platform
- A NetIQ Access Manager 3.2 már a mobil eszközöket is támogatja
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.