Csökken az Apple részesedése a táblagéppiacon az idén
Az Apple megtartja ugyan előnyét a táblagépek piacán, de a Samsung és a Google erősen kikezdi részesedését - írja a MarketWatch üzleti hírportál.
A Pacific Crest Securities kutató-elemző cég szerdai elemzése szerint a táblagépek globális értékesítése az idén 61 százalékkal emelkedik a 2012-es 172 millióhoz képest. Az iPad az idei eladásokból mintegy 50 százalékkal részesedik majd, lényegesen kisebb hányadot hasít ki magának a tavalyi 62 százaléknál. Tőzsdei elemzők az Apple decemberrel záródó negyedévére vonatkozó gyorsjelentésétől 22-23 milliós iPad-értékesítési számot várnak.
A Pacific Crest Securities előrejelzése szerint a Samsung 23 százalékot hasít ki magának az idén a globális táblagéppiacon, szemben a 2012-es 11 százalékkal, a Google részesedése pedig 9 százalékra emelkedik 4 százalékról. Az Amazon Kindle Fire részesedése a tavalyi 11 százalékról 6 százalékra csökken az idén, a Microsoft pedig 1 százalékos részesedést szerez magának a Surface táblagéppel.
Kapcsolódó cikkek
- A táblagépek vetnek véget a PC-korszaknak (1. rész)
- eNET – Telekom: Beköszönt a tabletek korszaka
- Samsung Galaxy S III Mini és Galaxy Note II a Vodafone-nál
- Apple: hárommillió eladott iPad három nap alatt
- Novemberben debütál az iPad Mini kínai megfelelője
- Negyedik-generációs Apple iPad
- Itt az iPad Mini!
- Megjelent a Samsung Galaxy Tab 2 10,1 hüvelykes táblagép
- Saját hardveres partnereivel verseng a Microsoft? - Egy sor elhibázott lépés korrekciója következhet (2. rész)
- Az Apple és a Microsoft a táblagépes háború élharcosa