Aon Hewitt: az informatika és telekommunikáció területén helyezkednének el a legtöbben
Az idén legtöbben az informatika és a telekommunikáció területén helyezkednének el Magyarországon, de egyre vonzóbb a nonprofit szféra is - derül ki az Aon Hewitt humánerőforrás-tanácsadó cég munkáltatói márka kutatásából, amelyet 14 ezer megkérdezett válasza alapján készítettek el.
Az Aon Hewitt MTI-hez eljuttatott közleményében kiemeli: a válaszadók több mint tizede gondolja úgy, hogy az informatikai és telekommunikációs szektor vonzó munkahelyeket kínál. Népszerűségben ezt követi - egyaránt 8 százalékkal - az autóipar, a villamosenergia szolgáltatás, a könyvvizsgálat és az államigazgatás területe.
A pénzügyi terület népszerűsége csökkent: míg tavaly 7 százalék, 2013-ban a válaszadók csupán 6 százaléka kívánt elhelyezkedni a bankszektorban. A szállítmányozás, az idegenforgalom és vendéglátás területén, valamint a non-profit szférában egyaránt a megkérdezettek 6 százaléka szeretett volna munkát kapni.
A média és az FMCG (gyorsan forgó fogyasztási cikkek) iparágat a megkérdezettek 5-5 százaléka gondolta leginkább kecsegtetőnek. Az iparágak rangsorát az építőipar és az energetika zárja.
Kapcsolódó cikkek
- Mérnökgenerátorral toboroz a Magyar Telekom
- Az egységes európai munkaerőpiac létrejöttét segíti az EURES bővítése
- Bealkonyulhat a "biorobotoknak"
- Minden harmadik magyar túlképzett, mégis hiány van felsővezetőkből
- Többszörös rekord a IV. Profession Virtuális Állásbörzén
- Skillage: program fiatalok infokommunikációs készségének mérésére
- Több mint ezerötszáz állásajánlat a 4. Virtuális Állásbörzén
- Informatikai és műszaki végzettséggel lehet a legjobb fizetésekre számítani
- Tárt karokkal várják a mérnököket és informatikusokat a cégek
- Kapcsolatok nélkül a diploma sem ér sokat
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Mesterséges intelligencia a marketing szolgálatában
A Microsoft adott otthont a Magyar Marketing Szövetség Marketing Döntéshozók Klubja legutóbbi rendezvényének, mely március 20-án zajlott, és a mesterséges intelligencia marketingben betöltött szerepét és lehetőségeit helyezte középpontba. A rendezvény üzenete az volt, hogy az AI nem csupán a jövő technológiája, hanem már most is olyan eszközként működik, amely jelentősen növeli a marketingmunka hatékonyságát. A Microsoft szakértői gyakorlati példákon keresztül mutatták be, hogyan integrálható az AI a marketing- és értékesítési folyamatokba, elősegítve azok optimalizálását és gyorsítva az üzleti döntéshozatalt.
2026-ra a világ legnagyobb fulfilment áruházává válik a soroksári IKEA
Egy évvel az átfogó felújítás bejelentése után a soroksári IKEA egyesíti azokat az új megoldásokat és fejlesztéseket, amelyeket a legnagyobb lakberendezési kiskereskedő már világszerte tesztelt, és 2026-ra a világ legnagyobb IKEA fulfilment áruházává válik.
Ötgenerációs munkahelyek: Hogyan segíthetik az együttműködést a különböző korosztályok?
A generációs különbségek sokak szerint feszültségekhez, széthúzáshoz és akár konfliktusokhoz is vezethetnek, különösen a munkahelyeken. De vajon elkerülhetetlen, hogy így alakuljon? Hogyan hat az innovációs nyomás a generációk közötti együttműködésre? Problémaként vagy lehetőségként kellene tekinteni a különbözőségekre? Ilyen kérdésekre keresnek választ a Bosch Podcast legújabb epizódjában, ahol Steigervald Krisztián generációkutató és Somogyi András, a Bosch cég humánerőforrásért felelős alelnöke beszélgetnek.