Gördülékeny ügymenet Microsoft Dynamics NAV megoldással

forrás: Prím Online, 2013. április 4. 10:44

Átfogó vállalatirányítási rendszert vezetett be a K és V Nemzetközi Fuvarozó Kft.-nél az XAPT. A szállítmányozási vállalkozásnál lezajlott bevezetés elsődleges feladata a pontos és megbízható szolgáltatáshoz megfelelő korszerű eszközök biztosítása volt, amelyek nagyobb biztonságot nyújtanak a szállítás és a háttérszolgáltatások területén, miközben hatékonnyá teszik a vállalatirányítással kapcsolatos feladatok elvégzését.

Az 1989-ben alakult K és V Nemzetközi Fuvarozó Kft. az elmúlt években jelentős fejlődésen ment keresztül. Nemcsak gépparkjuk komoly számszerű és minőségi fejlődését tartották szem előtt, de folyamatosan újabb üzletágak és stratégiai területek kerültek a cég szolgáltatásainak palettájára. A vállalat fő tevékenysége továbbra is a nemzetközi szállítmányozás, de az elmúlt években telephelyükön saját szervizállomást, autómosót és benzinkutat hoztak létre, valamint Gyöngyösön saját raktárt üzemeltetnek, ami a logisztikai feladatok ellátását is lehetővé teszi. A folyamatos fejlődés során egyre nagyobb igény mutatkozott egy olyan egységes vállalatirányítási rendszer bevezetésére, amely egy platformon belül kínál megoldást az összes felmerülő vállalatirányítási problémára.

A bevezetés előtt
A szállítmányozó vállalatnál egymástól független nyilvántartások működtek a költség, és az értékesítési adatokról, amelyekből sokszor pontatlanul és csak nagy erőfeszítéssel lehetett a szükséges jelentéseket elkészíteni. Az adatokat több rendszerben rögzítették, amely hosszú átfutási időt, és magas hibalehetőséget eredményezett, valamint a pénzforgalmi szemléletű döntéshozatalt eleve nem támogatta az akkori rendszer. A vállalat ugyan egy jól működő fuvarszervező programmal rendelkezett, amely minden szükséges adatot tartalmazott, de nem volt alkalmas eszköz a lekérdezéshez, ezért egy munka elvállalása során nem lehetett megállapítani, hogy mekkora lesz a várható fedezet, valamint ismeretlenek vagy pontatlanok voltak a járati eredmények. Ezeknek a problémáknak köszönhetően úgy érezték a cég munkatársai, hogy hiába teljesít mindenki erőn felül, ez nem mindig tükröződött az eredményekben. Ehhez kapcsolódóan, szintén fontos feladat volt a felhasználói bizalom kiépítése, erősítése ugyanis az XAPT tapasztalatai szerint sokszor a felhasználók szembenállása akadályozza meg az új rendszerek bevezetését. Ennek keretében elég időt kellett hagyni a felhasználók gyakorlására, és a rendszer tesztelésére, mert oktatásra általában már nincs idő és lehetőség az éles indulás során.

Az XAPT a felmérés után meghatározta a Microsoft Dynamics NAV rendszer bevezetésének céljait, amelyek között szerepel a korábbi könyvelési rendszer kiváltása, a meglévő rendszerek integrálása, illetve az adminisztrációs terhek csökkentése. További feladat volt a pontosabb, naprakész adatok előállítása, a tényleges költségek tervezhetősége és az eredmények mérése, valamint a megfelelő vezetői információk biztosítása az operatív és a stratégiai döntésekhez. A rendszer bevezetésének tényleges megkezdése előtt azt is el kellett dönteni, hogy melyik rendszer marad és melyik nem, illetve pontosan definiálni kellett, hogy milyen információkat szeretnének kinyerni a rendszerből és ehhez milyen adatokat, milyen bontásban kell bevinni a rendszerbe.

Az eredmények
A bevezetés során a vállalat szigetmegoldásai helyett a Microsoft Dynamics NAV segítségével egy programot sikerült teljesen kiváltani, két másik megoldáshoz pedig automatizált interfész készült az új rendszerben. Az évközbeni, zökkenőmentes indulással bevezetett rendszer segítségével sikerült csökkenteni az adminisztrációt, és az átfutási időt, ezen kívül a megoldás a pontosabb adatszolgáltatást, és a folyamatok racionalizálását is lehetővé teszi. A rendszerben, az új riportolási megoldások használatával több, egymástól eltérő alapon működő adatbázisra épülő rendszerből nyerhetőek ki az összegyűjtött adatok. A riportolással összekötött NAV rendszer már el tudja végezni a járatonkénti nyereségesség számítását is, gépkocsivezetőkre, országokra, rendszám, illetve vevők szerint. Ezeknek a jelentéseknek a birtokában pontos és részletes adatok állnak rendelkezésre a megtérülésről, a fuvarozás és az egyes részlegek költségeiről, bevételeiről, ami nagyban megkönnyíti az üzleti folyamatok tervezését. A K és V Kft. célja a töretlen fejlődés, amelynek keretében a legjobb és legkorszerűbb eszközökkel biztosítsa partnerei számára a korrekt, költségtakarékos, hatékony és pontos szolgáltatásokat a szállítmányozásban és az egyre bővülő kiegészítő szolgáltatások terén.
 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01