A lakosság 82,3 százaléka tudja, hogy mi a mobilinternet
A lakosság döntő többsége, 82,3 százaléka tisztában van azzal, hogy mi a mobilinternet, az e kérdésre helyesen válaszolók aránya nagyobb a magasabb iskolai végzettségűek körében, a városi és községi megkérdezettek között viszont nincsenek jelentős különbségek az ismeretek szempontjából, a Budapest lakosságán belüli helyes említések aránya (89,7 százalék) azonban a legmagasabb a településtípusok között.
A Strategopolis Kft. telefonos közvélemény-kutatásában 2013. január 25. és február 3. között 1019 véletlenszerűen kiválasztott felnőtt korú személyt kérdeztek meg.
A megkérdezettek 82,3 százaléka tisztában van azzal, hogy mi a mobilinternet, 9,1 százalék azonban helytelenül válaszolt. Ennél kisebb arányban (8,5 százalék) voltak azok, akik nem válaszoltak a kérdésre, tehát összesen a megkérdezettek 17,6 százaléka nincs tisztában a mobilinternet fogalmával.
A felmérésben minden megkérdezett háztartásbeli meg tudta határozni, hogy mi a mobilinternet és magas volt az aránya a helyesen válaszolóknak a tanulók (97,4 százalék), illetve a teljes vagy részmunkaidőben aktívan dolgozók körében is (mindkettőnél 90,9 százalék). A legnagyobb arányban a nyugdíjasok között voltak olyanok, akik rosszul tudták, hogy mi a mobilinternet, illetve nem tudták vagy nem válaszoltak a kérdésre (összesen 38,9 százalék).
A felmérés szerint megfigyelhető, hogy minél magasabb valakinek az iskolai végzettsége, annál inkább tisztában van a mobilinternet fogalmával. A maximum nyolc általánost végzettek között alulreprezentált a mobilinternetet helyesen definiálók aránya (60,9 százalék), míg a főiskolai vagy egyetemi diplomával rendelkezők körében 88,9 százalék ismeri a mobilinternetet.
A városi és községi, vagy tanyai megkérdezettek között nincsenek jelentős különbségek a mobilinternetről való ismeret szempontjából. A Budapest lakosságán belüli helyes említések aránya (89,7 százalék) a legmagasabb a településtípusok között.
Életkor szerint vizsgálva a 18-29 évesek között 97 százalékos a mobilinternet ismertsége, míg a 60 év feletti korosztálynál csupán 61,3 százalék.
Egyenes arányban nő a mobilinternetről helyes képet alkotók aránya az internethasználat gyakoriságának növekedésével, azonban az internetet nem használók között is 53,7 százalékos a mobilinternetet ismerők aránya. Ez az arány a naponta több mint három órát internetezők között a legmagasabb (96,8 százalék).
Kapcsolódó cikkek
- Jobban írnak a számítógépező gyerekek, mint a tollat használók
- Digitális világ – internethasználati kisokos kisiskolások számára
- MÁV Wi-Fi: Naponta akár húszezren is internetezhetnek ingyen a vonatokon
- A mobilszolgáltatók várják az egyeztetést az NMHH-val
- NMHH: a versenyt élénkíti, ha új piaci szereplő lép a mobilpiacra
- A mobilinternet is elősegítette az előfizetések gyarapodását
- Rendkívül lassú az internet Kínában
- A lakosság több mint fele használja az internetet naponta
- A legfrissebb filmes pályázati kiírások a Facebook-on
- Nem vagyunk őszinték a neten
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.