A UPC álláspontja az NMHH bírságra
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság a UPC tavalyi szerződésmegújításához kapcsolódóan állapított meg bírságot, amit a hatóság álláspontja szerint az újraszerződtetés során felmerült eljárási hibák alapoztak meg. A határozat nem érinti az érvényben lévő előfizetéseket, az előfizetőknek semmi teendőjük nincs az üggyel kapcsolatban. Továbbra is folyamatosan, változatlanul biztosítják szolgáltatásaikat ügyfeleinek.
A UPC a szerződésállományának egységesítése, illetve az egyszerűbb, hatékonyabb ügyfélkiszolgálás és kapcsolattartás érdekében ajánlott fel tavaly novemberben szerződésmegújítást az előfizetőinek. A szerződés megkötése új módon kizárólag formai változást jelentett, ami sem a csomagokat, sem a szolgáltatást nem érintette, és minden más feltétel is teljesen változatlan maradt. A UPC ezzel semmilyen hátrányt nem kívánt ügyfeleinek okozni, épp ellenkezőleg, a módosításokkal szembeni ellentmondási jogukat megtartva egyszerűsíteni kívánta a szolgáltató az előfizetők ügyintézési lehetőségét.
A UPC a szerződésmódosítás ügyében mindvégig, folyamatosan együttműködött a hatóságokkal. A fogyasztók érdekeit érintő aggályok rendezésére megállapodást kötött a média- és hírközlési biztossal, amelynek értelmében a UPC a korábbinál pontosabb, teljes részletességű és széles körű tájékoztatást nyújtott előfizetőinek az általa ajánlott szerződésmegújításról, és meghosszabbította a határidőt annak elfogadására vagy visszautasítására. A meghosszabbított határidőig az előfizetők kevesebb mint egy százaléka jelezte csupán, hogy nem kíván élni a szerződésmegújítás lehetőségével. Az előfizetők döntő többsége tehát elfogadta a szerződések formai egységesítést, és a módosításokkal kapcsolatos egyszerűbb ügyintézés lehetőségét választotta.
A UPC a jövőbeli esetleges szerződésmódosítások során továbbra is a hírközlési fogyasztói jogok biztosával kötött megállapodásban foglalt elveknek és a jogszabályoknak megfelelően fog eljárni. A társaság előfizetőinek, ahogy eddig is, úgy a továbbiakban is minden joguk és lehetőségük megvan arra, hogy a jogszabályban meghatározott esetekben jelezhessék, ha nem kívánják elfogadni a szerződési feltételek őket érintő módosításait.
Az NMHH által most kiszabott bírságot a UPC Magyarország jogkövető módon befizeti, ugyanakkor a vállalat megvizsgálja a határozattal kapcsolatos fellebbezés lehetőségét.
Kapcsolódó cikkek
- Kik használnak mobilinternetet hazánkban?
- NMHH hatósági ellenőrzés az UPC szerződésmódosításai miatt
- Hatvanmillió forintos bírság a UPC-nek
- Digitális átállás - NMHH: azt érintettek ne hagyják az utolsó pillanatra az átállást
- Újabb szabadalmi perbe futott bele az Apple Kínában
- Öt hét múlva Somogy megye is digitálisan televíziózik
- NMHH: nem változtak a piaci erőviszonyok
- A Google-nak törölnie kell a Street View-fényképezés idején gyűjtött brit személyes adatokat
- Titkos adatgyűjtés - Vádat emeltek Snowden ellen
- NMHH: minden rászoruló igénylő kaphat támogatást a digitális átálláshoz