A Continental digitális megoldást fejlesztett a raktér kiszámításához

forrás: Prím Online, 2022. augusztus 2. 09:57

A Continental technológiai vállalat mesterséges intelligencia alapú megoldást fejlesztett ki a kamionok, nyerges vontatók és teherautók szabad rakterének kiszámításához. Ezzel a flottamenedzserek okostelefonon keresztül jutnak pontos digitális információhoz arról, hogy mennyi rakományt lehet még felrakni. 

Amennyiben az intelligens tachográfból vagy a flottakezelő rendszer interfészéből származó releváns súlyadatokkal együtt használják, a kiszállítási feladatok optimalizálhatók és elkerülhetők a csökkentett rakománnyal történő utak, például a szabad raktér digitális fuvarbörzéken való felkínálásán keresztül. Mindez pedig elősegíti a teljes kapacitáskihasználtsággal történő szállítások növelését.

 

„A logisztikai ágazat jelenleg komoly kihívásokkal néz szembe. Egyre több árut kell szállítani, egyre kevesebb sofőrrel” – mondja Dr. Ismail Dagli, a Continental okos mobilitás üzleti területének vezetője. „Megoldásunk nemcsak a flottamenedzserek számára nyújt támogatást a szállítási kapacitásaik optimális kihasználásában, annak érdekében, hogy flottáikat hatékonyabbá tegyék, hanem elősegíti az üzemanyag-megtakarítást és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését is, aktívan hozzájárulva a logisztika nagyobb fenntarthatóságához.”

 

 

A flottakihasználtság komoly kihívás

A szállítmányozás világában nem ritkák a csak részleges rakománnyal (LTL – „less than a truckload”, kevesebb, mint egy teljes kamionrakomány) vagy akár üres raktérrel megtett utak. A Német Szövetségi Közlekedési Hatóság által évente közzétett hivatalos teherszállítási statisztika szerint a 3,5 tonnát meghaladó haszongépjárművek 2020-ban több mint 150 millió üres utat tettek meg Németországban – és ez a szám még nem is tartalmazza a részleges rakományokat. 

 

A flottamenedzserek úgy tudják ellensúlyozni ezeket az LTL-utakat, ha aktívan keresnek további fuvarmegrendeléseket a jármű kihasználtságának javítása érdekében. Ehhez azonban szükségük van a jármű aktuális pozícióját, a rakomány súlyát és a még rendelkezésre álló rakteret jelző releváns adatokra, amelyek közül az utóbbit valós időben biztosítja az új megoldás.

 

Gyors és egyszerű: másodpercek alatt felmérhető a szabad rakodóhely

A sofőrök, az árukezelésért felelősök és flottamenedzserek egyaránt könnyedén használhatják a megoldást: a rakomány rögzítése után a sofőr készít egy fényképet okostelefonjával a kamion, nyerges vontató vagy teherautó rakteréről. A fotót ezután feltölti a Continental Cloud felhőbe, ahol a tényleges „gondolkodás” történik, azaz a Continental által kifejlesztett mesterséges intelligencia algoritmus kiszámítja a rendelkezésre álló rakteret. A sofőr okostelefonján manuálisan is szerkesztheti az információkat vagy további adatokat adhat meg, mielőtt feltölti azokat a Secure Cloud-ba. Ezt követően az adatok továbbíthatók a diszpécser szoftverbe. Amennyiben megfelelő a kapcsolat, ez a folyamat mindössze néhány másodpercet vesz csak igénybe. A flottamenedzser ezután optimálisan koordinálhatja a további rakományokat a rendelkezésre álló rakománysúlyra vonatkozó adatok segítségével, amelyeket például az intelligens tachográftól kap a VDO Linken vagy klasszikus telematikai szoftveren keresztül az FMS interfészről.

 

„Ez azt jelenti, hogy a szállítmány kezelője pontos és megbízható rakományadatokkal rendelkezik a rendszerében – olyan adatokkal, amelyek nem egyszerűen becslésen alapulnak. A fennmaradó hely ezután felkínálható a fuvarpiacokon, vagy belsőleg is elosztható, ami nagyobb flották számára különösen hasznos” – mondja Jörg Lützner, a Continental okos mobilitás üzleti területének innovációért, valamint a raktérkapacitás-felmérő megoldás fejlesztéséért felelős igazgatója. „Technológiai szempontból az általunk használt mesterséges intelligencia a számos vezetést segítő rendszer és autonóm vezetési projekt során szerzett többéves tapasztalatunkon alapul.” A prototípus már a körülbelül kétéves fejlesztési szakasz során is kiváló eredményeket ért el, és a csapat már alig várja, hogy még több adatot gyűjthessen be valódi helyzetek segítségével. „Ez a mesterséges intelligencia használatának előnye. Minden használat során tanul, így mindig csak jobbá és jobbá válik” – mondja Jörg Lützner.

 

A jövő szolgáltatásalapú megoldásai

A Continental professzionális partnernek tekinti magát ügyfelei számára a flottaüzletágban, és folyamatosan a jövő kihívásait megcélzó jelentőségteljes megoldások fejlesztésén dolgozik. A technológiai vállalat a világ egyik legnagyobb elektronikai, érzékelő- és szoftverbeszállítója a mobilitási ágazatban. Célja, hogy 2030-ra a szolgáltatásalapú digitális megoldások piacvezetőjévé váljon. A raktérkapacitás-felmérő megoldás része ennek az élvonalbeli szolgáltatási portfóliónak, amely támogatást nyújtva kívánja elkísérni a szállítási ágazat ügyfeleit a digitalizáció és a fenntartható logisztika felé vezető úton.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat

Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.

2024. november 22. 14:58

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36