A HONOR leleplezte az ipar első AI defókuszáló szemvédelmi és deepfake-érzékelő funkcióit
A HONOR két iparágvezető, készülékekre telepített AI-innovációt mutatott be, amelyek célja a felhasználói lehetőségek és a biztonság új szintre emelése. A HONOR az MWC Shanghai 2024-en tartott előadásán bemutatta legújabb fejlesztéseit az emberközpontú AI, az AI Defocus Eye Protection és az AI Deepfake Detection terén – az előadás címe “Az ember és az AI szinergiája: az intelligens eszközök több lehetőséget kínálnak az embereknek" volt. A keynote során a vállalat megerősítette, hogy az emberközpontú, készülékre telepített AI-ra összpontosít, ahogy azt is, hogy határozottan hisz az AI-alapú hardverekben rejlő lehetőségekben.
Fejlődő szemvédelmi technológia a megelőzéstől a megkönnyebbülésig
Figyelembe véve azt, hogy a rövidlátók száma a világon egyre csak nő a hosszú távú képernyőhasználat miatt, a HONOR bemutatta a szemvédelmi technológiája legújabb fejlesztését, az AI Defocus Eye Protectiont. Ez az újítás mesterséges intelligencia segítségével defókuszáló szemüveget szimulál az intelligens eszköz kijelzőjén.
A defókuszáló szemüvegek viselése bizonyítottan elősegíti a szem egészségét, mivel tudatosan beállított defókuszálást idéznek elő a felhasználó perifériás látómezejében, hogy segítsenek megőrizni a tiszta központi látást. Ez a hatás olyan megváltozott vizuális érzékelést eredményez, amely lelassítja a szem megnyúlásának azon folyamatát, ami rövidlátáshoz vezet. A HONOR AI Defocus Eye Protection a szem védelmét a megelőzéstől az élményt javító technológia megteremtéséig követi, és a HONOR AI Defocus Eye Protection 25 perc olvasás után átlagosan 13 fokkal csökkenti a felhasználók átmeneti rövidlátását. Egyes felhasználóknál a maximális csökkenés 75 fokos volt.*
Csaláscsökkentés az AI Deepfake Detection segítségével
A felhőalapú "deepfake" mesterséges intelligencia a technológia által jelentett kockázatokat megkerülve a HONOR bevezette az AI Deepfake Detectiont. A csalások megelőzése és a digitálisan manipulált tartalmak észlelése érdekében az AI Deepfake Detection képkockánként vizsgálja az olyan részleteket, mint a szemkontaktus, a megvilágítás, a kép tisztasága és a videó lejátszása, hogy azonosítani tudja az emberi szem számára észrevehetetlen hibákat.
Emellett az AI Deepfake Detectiont az online csalásokhoz kapcsolódó videók és képek nagy adathalmazával képezték ki, így az AI három másodpercen belül képes az azonosításra, szűrésre és összehasonlításra. Ha a funkció szintetikus vagy módosított tartalmat észlel, azonnal kockázati figyelmeztetést küld a felhasználónak, így tartva távol őket a potenciális csalókkal való további kapcsolattartástól.
Kapcsolódó cikkek
- A mesterséges intelligencia bevezetésekor a vezérigazgatóknak kell az élen járni
- K&H: példaszerű szövetség a mesterséges intelligencia-fejlesztés terén
- Gyorsan halad az AI elfogadása, de a szervezeti változás kulcsfontosságú a skálázáshoz
- K&H: Adatvédelem szintjén csak kevesen értenek az AI-hoz
- Az AI már a konyhaajtón kopogtat
- Stúdió kaliberű portréfotózási képességekkel érkezik a HONOR 200 termékcsalád
- Minden cloud termékét AI képességekkel ruházza fel az SAP, és vezető AI-cégekkel épít együttműködést
- Marad-e az AI homály a vállalkozások körében?
- Hazánkban is megkerülhetetlen lesz a mesterséges intelligencia
- Az AI kutatja a kritikus ásványkincseket is
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.