Az LG robotporszívója képes imitálni az emberi gondolkodás mintázatait
Az LG Electronics (LG) tizenhat évvel ezelőtt a világ egyik első robot készülékével forradalmasította a porszívóipart. A cég idén mutatta be HOM-BOT Turbo+ robotporszívóját, mely e másfél évtized minden mérnöki tudását és tapasztalatát magában hordozza.
Az új készülék a Dél-Korea legjobb intézményeként számon tartott Szöuli Nemzeti Egyetem (Seoul National University, SNU) Robotika és Intelligens Rendszerek Laboratóriuma szerint az iparágban egyedüli módon képes imitálni az emberi gondolkodás mintázatait.
A mesterséges intelligencia a mai fejlett robotok legfontosabb alkotóeleme, amelyre többféle definíció is létezik — ezek egyike a „tapasztalás útján történő tanulás képessége”. A robotok a sci-fikből és a hollywoodi filmekből ismert toposzok ellenére nem feltétlenül intelligensek a szó hagyományos értelmében; fontosabb, hogy képesek legyenek bizonyos összetettebb, kifinomultabb munkák elvégzésére. A manapság elérhető legjobb robotporszívók többsége képes a tanulásra, azonban az SNU robotikai laboratóriuma szerint nem minden robotporszívó tanul ugyanazon a kognitív szinten.
Az egyetem vezető porszívógyártók termékeit tesztelte, hogy az érzékelés, a döntéshozatal és a cselekvés három területén mérje fel a készülékek kognitív képességeit. A legmagasabb értéket a HOM-BOT Turbo+ porszívó kapta, miután a laboratórium megállapította, hogy a készülék egy hat-hétéves gyerek tanulási képességeit mutatja. A kognitív képességeknek ezt a fokát a labor a gyermek szint megjelöléssel kategorizálta, az ennél alacsonyabb majom és delfin szintek mellett.
A konvolúciós neurális hálózat (convolutional neural network, CNN) technológiáját használva az LG mérnökei olyan tanulási képességgel vértezték fel a robotot, melynek segítségével a tárolt képi adatok analizálása útján képes megkülönböztetni egymástól egy embert és egy kutyát. Az LG mérnökei a DeepThinQ technológiát alkalmazva a robotot a mesterséges intelligenciákat jellemző két legfontosabb tulajdonsággal, az érzékelés és a döntéshozatal képességeivel is ellátták, a készülék így léphetett a két évvel ezelőtti modell majom szintjéről a következőre.
A DeepThinQ technológiával felvértezett LG HOM-BOT Turbo+ porszívót az különbözteti meg más modellektől, hogy nemcsak felismeri a tárgyakat és feltérképezi a leghatékonyabb utat a lakásban, de számol az emberi beavatkozással is. Ha a porszívó a lakásban emberrel találkozik, egy pillanatra megáll, és lehetőséget ad az útjában állónak, hogy kitérjen. A bútorok és más rögzített tárgyak esetében azonban pontosan tudja, hogy nincs mire várnia, és egyből tovább haladhat, hogy folytassa a takarítást. Ez az az elemző és ítéletalkotó képesség, melyet az SNU robotikai laboratóriuma is egyedinek és figyelemre méltónak talált a saját kategóriájában.
„Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy nemcsak a legjobb, de a legokosabb készülékeket is mi fejlesztjük” — mondta Song Dae-hyun, az LG Electronics háztartási elektronikai és légkondicionáló üzletágának elnöke. „Az otthoni robotkészülékek terén felhalmozott tudást már nem csak a háztartásokban, hanem az otthon falain kívül is alkalmazzuk — így jöhettek létre azok a reptéri kísérőrobotok, melyeket nemrég üzembe helyeztünk a szöuli Incheon nemzetközi repülőtéren.”
Kapcsolódó cikkek
- Minden képi tartalom tökéletesen fut az LG díjnyertes OLED tévéin
- Az LG és a Bang & Olufsen bemutatja a BeoVision Eclipse TV-t
- Bízza a munkát a robot-komornyikra!
- A Strand Fesztiválon mutatkozott be az LG Q6
- Magas képfrissítési ráta és számos extra funkció jellemzi az új LG monitort
- Két új LG projektor debütál az IFA-n
- Megérkezett Magyarországra az LG Las Vegasban bemutatott nanocellás készüléke
- Hamarosan érkezik az LG legújabb csúcsmobilja
- Három LG termék kapott EISA-díjat
- Robot végzi a piszkos munkát
Kütyük ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.
Mesterséges intelligenciával felszerelt mosodai megoldásokat mutatott be az LG
Az LG Electronics (LG) a Frankfurtban megrendezett Texcare nemzetközi kereskedelmi mosodai és textilápolási kiállításon mutatta be PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsaládját. Az energiahatékonyságot előtérbe helyező új termékcsaládban számos nagy kapacitású megoldás, például 30 kg kapacitású mosó- és szárítógépek és egy 25 kg-os maximális mosási és 16 kg-os szárítási kapacitású hőszivattyús mosó-szárítógép is helyet kapott. A PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsalád bevezetésével az LG célja, hogy mind Európában, mind pedig világszerte megerősítse pozícióját a kereskedelmi ruhatisztítási megoldások piacán.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.
A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja
VR Health Champions néven 7,8 millió eurós program indult, hogy felgyorsítsa a virtuális (VR) és kiterjesztett valóság (AR) technológiák bevezetését az egészségügyi ellátásban Európa-szerte. A hároméves projekt célja, hogy lebontsa a piaci, klinikai és szabályozási akadályokat, illetve felgyorsítsa a VR és AR, összefoglaló néven XR (kiterjesztett valóság) alkalmazások fejlődését a kevésbé fejlett régiókban – ehhez az Európai Regionális Fejlesztési Alap régióközi innovációs beruházások (I3) eszköze biztosít társfinanszírozást.