Az okostelefonok karbonlábnyomának csökkentéséért fog össze a Vodafone és a WWF

forrás: Prím Online, 2022. november 22. 19:33

Globális együttműködés valósul meg a Vodafone Group és a legnagyobb civil természetvédelmi szervezet, a WWF között. Az együttműködés keretében a WWF és a Vodafone közösen dolgozik azon, hogy a távközlési szolgáltató 2040-re elérje a nettó zéró szén-dioxid-kibocsátást, aktívan részt vegyen az e-hulladék felszámolásában és a körforgásos gazdaság megerősítésében a mobilkészülékek piacán. A partnerek közösen indították el az együttműködés részeként az „Egymillió telefon a bolygóért” programot.

Egy felújított okostelefon megvásárlásának karbonlábnyoma körülbelül 50 kilogramm szén-dioxidnak felel meg, így egy hasonló kategóriájú, újonnan gyártott okostelefonhoz képest 87 százalékkal kisebb mértékben járul hozzá a klímaváltozáshoz, illetve közel 80  kilogramm nyersanyag kibányászásától kíméli meg a bolygót.*  A Vodafone és a WWF partnersége keretében indított új program a becserélt, felújított és újrahasznosított készülékek számának növelésével támogatja a Vodafone körforgásos gazdasági stratégiájának megvalósítását.

 

A program arra ösztönzi a Vodafone európai és afrikai vásárlóit, hogy használt telefonjaikat a csereprogram keretében adományként vagy felelős újrahasznosítás céljából juttassák vissza a vállalathoz. 2022. november 22-től a Vodafone minden egyes leadott telefon után 1 angol fontnak megfelelő összeggel támogatja a WWF természetvédelmi projektjeit világszerte. 

A program összhangban áll a Vodafone vállalásával, hogy 2040-re elérje a nettó zéró szén-dioxid-kibocsátást a teljes értékláncán, miközben támogatja üzleti ügyfeleit abban, hogy karbonlábnyomukat 350 millió tonnával csökkentsék 2030-ig. A Vodafone jelentős szerepet vállal a készülékekből származó hulladéktermelés visszaszorításában is, és aktívan tesz annak érdekében, hogy 100 százalékban újrafelhasználja, továbbértékesítse vagy újrahasznosítsa a cégcsoport működtetése során keletkező hulladékot.

 

A Vodafone és a WWF hároméves partnersége során a Vodafone európai és afrikai piacain is stratégiai kezdeményezések indulnak, melyek között lesznek olyan alkalmazások, amelyek segítenek a Vodafone ügyfeleinek fenntarthatóbb döntéseket hozni, valamint olyan projektek Dél-Afrikában, Németországban és az Egyesült Királyságban, amelyek a mobiltechnológiát használják a természetvédelmi és fenntarthatósági kihívások megoldására. 

 

A WWF globális szakértői hálózata is segíti a szolgáltatót környezetvédelmi kérdésekben és az éghajlat- és természetvédelmi katasztrófák elleni küzdelemben való vezető szerepvállalásban. 

 

A Vodafone Group környezetvédelmi tevékenységeiről és eddigi eredményeiről további információ itt érhető el: https://www.vodafone.com/sustainable-business/our-purpose-pillars/planet 

 

__________________

* A forrásként használt életciklus-elemzés (Erwann Fangeat, ADEME, et al, Assessment of the environmental impact of a set of refurbished products – Final Report (2022)) úgy találta, hogy egy 2 évig használt felújított telefon szén-dioxid-egyenértékű kibocsátása évente 24,6 kilogrammal kisebb, mint egy három éven át használt, új készülék azonos mérőszáma (ld. az elemzés 64. oldalán szereplő eredményeket). Kétévnyi használat esetén ez nagyjából összesen 50 kg CO2e megtakarítást jelent. A tanulmány szerint egy felújított telefon 87 százalékkal alacsonyabb mértékben járul hozzá a klímaváltozáshoz – vagyis 87 százalékkal kisebb a globális felmelegedési potenciálja (GWP) – egy új készülékhez képest. A forrás azt is kijelenti, hogy egy felújított telefon megvásárlásával és használatával 76,9 kilogrammal csökken a kitermelendő nyersanyag mennyisége (ld. 64. old). A tanulmány a következő linken érhető el: https://librairie.ademe.fr/dechets-economie-circulaire/5833-assessment-of-the-environmental-impact-of-a-set-of-refurbished-products.html

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01