Forradalmasítja a repülőtéri utasforgalmat az Emirates
Forradalmasíthatja a repülőtéri utasforgalmat az a technológiai fejlesztés, amelyet az Emirates a világon elsőként szeretne bevezetni. A legmodernebb biometrikus technológiát a check-in-től a repülőgépre történő beszállásig a repülőtéri mozgás több pontján, integráltan alkalmazza majd a légitársaság. Így elkerülhető lesz a sorbanállás a check-in pultoknál, az útlevél- és repülőjegy-ellenőrzés pedig az utas számára észrevétlenül zajlik majd. A rendszert már élesben tesztelik, és hamarosan az utasok is kipróbálhatják a Dubaji Nemzetközi Repülőtéren.
Az Emirates már az utolsó simításokat végzi a világ első „biometrikus útvonalán”, amely zökkenőmentes és kényelmes közlekedést biztosít majd az utasok számára a Dubaji Nemzetközi Repülőtéren. A legújabb arc- és íriszfelismerő biometrikus technológiának köszönhetően az Emirates utasai hamarosan megállás nélkül, egyszerűen végigsétálva a repülőtéren jelentkezhetnek be, bonyolíthatják le az útlevél- és vízumellenőrzést, használhatják az Emirates Lounge-okat, és szállhatnak be a repülőgépbe.
Az ehhez szükséges ultramodern berendezéseket már felszerelték a dubaji 3-as terminálon. A biometrikus eszközöket feliratok jelzik a check-in pultoknál, a B csarnok Emirates Lounge-ában és egyes beszállókapuknál.
Ezzel egyidőben megkezdték az új útlevélellenőrző rendszer tesztelését is a dubaji határvédelmi szervekkel közösen. Az utasok egy különlegesen felszerelt reptéri szakaszon - úgynevezett „Smart Tunnel-en” - átsétálnak, és közben a bevándorlási hivatal ellenőrzi őket anélkül, hogy elővennék az útlevelüket vagy megállítanák őket.
Amennyiben sikeresen befejeződnek a belső tesztek, az Emirates a biometrikus adatfeldolgozás módszerének kipróbálását a check-in pultoknál, a lounge-okban és a beszállókapuknál folytatja. Később pedig kiterjesztik a tranzitkapukra és a sofőrszolgálatra is. A biometrikus adatokat a dubaji határőrség tárolja, természetesen a próbaüzemben önkéntesen résztvevő utasok hozzájárulásával.
Adel Al Redha, az Emirates alelnöke elégedett az eddigi tapasztalatokkal: „A világ első biometrikus reptéri útvonala készen áll az éles tesztelésre a 3-as terminálon, hogy még kényelmesebbé tegye az utazást az Emirates légitársasággal” - jelentette ki.
Az Emirates biometrikus útvonala kényelmesebbé teszi az utasok reptéri mozgását, hiszen kevesebb lesz az útlevél- és jegyellenőrzés, kevesebb lesz a sorbanállás. Ha a rendszer teljesen kiépül, javítja majd a reptéri biztonságot és egyben lehetőséget teremt arra, hogy az Emirates személyre szabott szolgáltatásokat nyújtson utasai számára. Egy példa: ha egy utas eltéved, vagy késésben van, a légitársaság személyzete gyorsan megtalálhatja és a gépéhez kísérheti az utast, aki máskülönben lemaradna a járatáról. A biometrikus útvonalat először a First és Business Class utasok számára teszik lehetővé Dubajban, és fokozatosan terjesztik majd ki az Economy Class utasaira.
Kapcsolódó cikkek
- Újfajta wifi-kapcsolódási lehetőségeket vezet be az Air France
- Új, tematikus tévécsatornák az Emirates díjnyertes fedélzeti szórakoztató rendszerében
- Emirates Skywards GO a mobil útitárs
- Az Emirates lebilincselő 3D-s, 360 fokos betekintést ad a repülőgépeinek belsejébe
- Drónkövető technológiát tesztel a Vodafone
- Egyénre szabottabb repülési élmény és megnövelt utaskényelem
- Szárnyal a magyar Flight Refund
- Egyre több repülőgépen elérhető az internet
- Foglalja le jegyét üzenetben egy chatbotnál, a KLM Messengeren keresztül!
- Biztonságos biometrikus technológiával gyorsul az ügyintézés a Telenornál
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.