Friss kutatás: napi szinten sokat használnak tévét a magyarok, ennyit költenek rá
Szinte minden háztartásban van legalább egy tévé, minden harmadik magyar két készülékkel is rendelkezik, viszont a legtöbben maximum 150 ezer forintot szánnak rá – derült ki egy friss kutatásból. A Hisense legújabb felmérése rávilágított arra, hogy a magyarok jelentős része továbbra is elsősorban hagyományos tévénézésre használja a készülékét, habár ez csökkenő tendenciát mutat 2022 ősze óta, miközben a streaming szolgáltatásokat többen használják. Új készülék vásárlásakor a magyaroknak az ár a legfontosabb szempont, de mindössze a megkérdezettek 17 százaléka tervezi új tévé beszerzését.
A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnoksághoz közeledve a magyarok tévévásárlási és használati szokásait mérte fel a szórakoztató készülék- és elektronikai gyártó Hisense : a Pulzus által készített 1000 fős online felmérésből kiderül, hogy hány tévé van egy átlagos háztartásban, hogy mennyit költenek a magyarok tévére és hogy mi alapján választanak készüléket.
Akár két készülékünk is van otthon
A 2024-es felmérésből kiderült, hogy 10-ből 9 magyar háztartásban van tévé, minden harmadik magyarnak két készüléke, a válaszadók 12 százalékának pedig három tévéje is van. Ez a szám még nagyobb a 60 évnél idősebbek körében: 54 százalékuknak két vagy három tévéje is van otthon. A válaszadók sokat használják a készülékeiket: több mint 80 százalék napi szinten használja, minden negyedik magyar pedig naponta több mint 3 órát. A nők és a férfiak között nincs jelentős különbség a napi használatban, 10-ből 8-an napi szinten használják.
Maximum 150 ezer forintot költünk rá
Ugyan a válaszadók sokat használják a tévéiket, de nem szeretnek sokat költeni rájuk: a legtöbb magyar 100-150 ezer forint értékben vesz tévét és csak minden harmadik válaszadó költ ennél többet új készülékre. A felmérés megmutatja, hogy a férfiak hajlamosabbak többet költeni, mint a nők, 10-ből egy férfi akár 200-300 ezer forintot is elkölt. Ez igaz a 18-39 év közöttiekre is, akik szintén nyitottabbak a drágább készülékekre, ott még akár 500-700 ezer forint értékű készülék is felmerülhet. A 60 évnél idősebbekre a legjellemzőbb az olcsó készülékek vásárlása, mindössze 5 százalékuk vesz 200 ezer forintnál drágább tévét.
Kevesebb tévénézés, több streaming
A Hisense két évvel ezelőtti kutatásából2 kiderült, hogy akinél van tévé otthon, azok közül a legtöbben (65%) tévénézésre használják a készülékeket, és csak a válaszadók 19 százaléka használja streamingre – a legfrissebb kutatás alapján ez a tendencia változóban van. A tévénézés aránya mintegy 5 százalékkal, 60 százalékra csökkent, a streaming 3 százalékkal nőtt, akárcsak a sportesemények követése és a zenehallgatás, amelyek 1-1 százalékkal magasabbak a korábbi felméréshez képest. A nők több tévét néznek, mint a férfiak, de a sportesemények követése inkább rájuk és a 60 évnél idősebbekre jellemző. Az eredmények alapján elmondható, hogy a magyarok a hagyományos tévénézésen túl más szolgáltatásokat is előszeretettel vesznek igénybe a tévéiken.
Továbbra is az ár alapján döntünk
Új készülék vásárlásakor továbbra is az ár a legfontosabb szempont, amit a képernyő mérete, majd a készülék márkája követ. A készülék dizájnja egy kevésbé fontos szempont, akárcsak a készülék operációs rendszere és a készülék hangrendszere. A nőknek jelentősen fontosabb szempont a készülék ára és a készülék garanciafeltételei, mint a férfiaknak. A korosztályokat tekintve is mindenkinél az ár szerepel az első helyen, nagyobb eltérés a készülék márkájában van, ami a 60 évnél idősebbeknek a második legfontosabb szempont a képernyő méretével együtt.
A közelgő labdarúgó-Európa-bajnokság apropóján, az esemény globális főszponzoraként a Hisense felmérése arra is rákérdezett, hogy a válaszadók terveznek-e új készüléket venni a közeljövőben: mindössze a részt vevők 17 százaléka gondol új tévé beszerzésére és csak 2 százaléka fogja ezt megtenni az EB indulása előtt. Az olimpiára vonatkozó kérdés hasonló eredményeket hozott, a magyarok ebben az esetben sem gondolnak arra, hogy új tévét vegyenek, inkább jövőre szereznek majd be új készüléket.
Kapcsolódó cikkek
- Különleges kedvezményekkel indítja a nyarat a Samsung
- Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
- A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
- Partnerséget kötött a Hisense és az Xbox
- A 2024-es tévék szigorú biztonsági szabványaival érdemelte ki a CC tanúsítványt a Samsung Knox
- A TCL az intelligens kijelzőtechnológia teljes spektrumát mutatta be az MWC-n
- A TCL két egymást követő évben is a világ 2. legjobb tévémárkája lett
- A TCL úttörő kijelzőtechnológiája minden nappalit élménytelivé és divatossá varázsol
- Stabilan tartja második helyét a legtöbb tévét értékesítők listáján a Hisense
- Ezt tudja most egy tévé, amit egy tipikus magyar vásárló választ
TV ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az LG tovább erősíti vezető szerepét az üzleti kijelzőtechnológiák piacán
Az LG Electronics február 4. és 7. között, a barcelonai Integrated Systems Europe (ISE) kiállításon mutatta be legújabb digitális kijelző megoldásait. A vállalat "Testreszabott megoldások, optimalizált növekedés" témájú standján a különböző iparágak számára készült kijelzők egy-egy szektorhoz rendelt zónákban kaptak helyet, és bemutatták azokat a legújabb technológiai újításokat, amelyek a vásárlói élmény javítására koncentrálnak.