Jövőálló Akadémia: A Samsung elindította az építkezést

forrás: Prím Online, 2024. június 7. 19:25

Zajlanak a Samsung által elindított Jövőálló Akadémia kampuszának digitális munkálatai a Minecraft felületén. A program versenyre, játékra, kedvenc gamer influenszereikkel közös gondolkodásra hívja az Alfa és a Z generáció*  tagjait. 

Az építőverseny június 3-án zárult, a legjobb alkotásokra június 10-ig lehet szavazni a szerver Telekvilágán. Ekkor hirdetik ki a győztes alkotást, amely a június 14-i esemény helyszínévé válik. A Jövőálló.Kampusz első online előadásán a jövő munkahelyét, a játékokból elsajátítható képességeket és az AI kérdéseit vitatják meg többek között Dr. Rab Árpád trendkutatóval és Kánai András jövőkutatóval. A Jövőálló.Kampusz digitális kihívása arra is rámutat, hogy a népszerű, nyílt világú videójáték valójában olyan jövőformáló eszközök platformja, mint az építkezés, a tanulás, a kommunikáció és a fejlődés.

 

A Jövőálló Akadémia eseményei lehetőséget teremtenek az Alfa és Z generációnak, hogy együttműködő és alkotó közösséget hozhassanak létre, és közösen gondolkodjanak a jövőjükről. A Samsung által életre hívott programsorozat online epizódja napjaink egyik legnépszerűbb gaming platformján, a Minecraft felületén zajlik, a résztvevők feladata, hogy megépítsék a Jövőálló.Kampuszt, ahol június 14-én megtarthatják az első, formabontó virtuális konferenciát. Az építőverseny kreatív választ és digitális leképezést ad arra a kérdésre, hogy hogyan fogunk dolgozni a jövőben. 

 

A kampusz felépítésére meghirdetett verseny zsűrijét népszerű gamer influenszerek alkotják: IceBlueBird, Zsomac, zsDav és Uborcraft. A versenyzők arra vállalkoznak, hogy a Minecraft szinte határok nélküli eszközkészletének segítségével egy olyan egyedülálló, vizuálisan változatos, a legapróbb részletekig kidolgozott épületet hozzanak létre, amelynek innovatív terei otthont adhatnak majd a holnapunk kihívásairól szóló online eszmecseréknek.

 

 

A játék Telekvilágán egyénileg, illetve 2-4 fős csapatokban zajló kampuszépítések június 3-án zárultak.  Ezt követően, június 10-én az influenszer-zsűri kiválasztja a 10 legtöbb szavazatot kapott épület közül a három dobogós kampuszt, valamint egy közönségdíj is gazdára talál. A győzteseket értékes nyeremények, többek közt Samsung Galaxy S24+ okostelefon, Odyssey G5 gaming monitor vagy Galaxy Buds FE készülékek és vásárlási utalványok várják. 

 

A verseny után a használatbavételre sem kell sokáig várni. Június 14-én a játékon belül, a Jövőálló.Kampuszon tartott előadás keretében a gaming és a munka összefüggéseit járják körbe neves gondolkodók, és mesélnek a jövőről alkotott elképzeléseikről. Ezen a ponton lép be a (digitális) képbe Dr. Rab Árpád trendkutató és Kánai András jövőkutató, valamint Molnár Janka fizikus-TikTokker, Kovács Gergely, az XR (Extended Reality – kibővített valóság) szakértője és Világi Bence, a COMET digitális stúdió technológiai vezetője, akiknek részvétele garancia az izgalmas, gondolatébresztő előadásokra és eszmecserére. 

 

A Samsung kutatásából**  kiderül: az Alfa és Z generáció többsége otthonosan mozog a számítógépes játékok, köztük az idén 15 éves Minecraft világában, közel harmaduk hetente néhány pár órát tölt a digitális játéktérben. A játék sikerét példázza, hogy a mozikban élőszereplős film, streaming platformon animációs sorozat készül belőle, az offline világban számos kézzelfogható játék alapját adja, nem mellesleg a Minecraft az Alfa és Z generációs gamerek top 3 kedvenc számítógépes játékának egyike. A Minecrafttal legtöbben (45%) többjátékos módban és egyedül is szoktak játszani, különösen a középiskolások esetében a többjátékos mód felé billen a mérleg (37% többjátékos módban, 20% egyedül) – vagyis a Minecraft önmagában is értelmezhető közösségformáló platformként. 

 

A Jövőálló.Kampusz szervere széles, változatos gamerközönséget szólít meg: itt nem csak építőknek terem babér. A munkálatokon túl részt lehet venni a Bedwars nevű stratégiai játékban, ahol a cél az ellenfelek ágyainak megsemmisítése és a saját ágy védelme. A SkyPVP egy PvP (játékos kontra játékos) mód, amelyben a játékosok lebegő szigeteken harcolnak a túlélésért. További különlegességként ott van még a Duel Arena Verseny is, amelynek keretében egyéni vagy cserealapú PVP összecsapások várnak a küzdelmet kereső játékosokra. 

 

További információ a Jövőálló.Kampuszról a https://jovoalloakademia.hu/jovoallokampusz weboldalon olvasható. A június 10-i szavazóshow és a június 14-i virtuális konferencia élőben követhető a Jövőálló Akadémia YouTube-csatornáján.

 

__________________________

*A Z generációba az 1995 és 2009 között születetteket sorolják, a 2010 után születetteket "alfa" generációnak (Generation Alpha) szokták nevezni

**A Samsung a Trend International kutatócég segítségével 2024 márciusában, 1200 fő megkérdezésével végzett generációs jövőkép kutatása

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19

A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.

2024. november 24. 15:33

HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól

A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.

2024. november 24. 13:58

Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson

A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.

2024. november 24. 12:02

Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone

A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.

2024. november 24. 10:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36