Még nincs késő visszavinni a felesleges karácsonyi ajándékokat

forrás: Prím Online, 2022. január 8. 15:59

A legtöbb embernek ismerős lehet az élmény, amikor karácsonykor többször is ugyanaz az ajándék lapul a csomagolópapír alatt, ilyenkor pedig felmerül a kérdés, hogy mit lehet tenni? Meddig veszik vissza a kereskedők a termékeket? Milyen jogai vannak a vásárlóknak? Hogyan változtatott mindezen a koronavírus-járvány? Krajnyák Tamás, a Laptophardware.hu operatív igazgatója összefoglalta, hogy milyen lehetőségink vannak abban az esetben, ha szeretnénk visszavinni vagy becserélni az árut.

 

Az internetes vásárlás nagy szabadságot ad 

Internetes vásárlás esetén távollévők közötti szerződés köttetik, ebben az esetben az ügyfél nem látja a terméket, a kiszállítást követően tudja megnézni személyesen, megfogni a saját kezével, ezért, ha valaki kiszállítással rendel, akkor 14 napja van indoklás nélkül elállni a vásárlástól. Kibonthatja és kipróbálhatja, majd ezt követően úgy dönthet, hogy mégsem szeretné, így sokkal nagyobb szabadságot ad, mint személyes vásárlás esetén. Emellett érdemes tudni, hogy egyre több és több webshop lehetőséget ad arra, hogy a vásárlók 30 vagy esetenként 90 napon belül döntsenek arról, hogy szeretnék-e megtartani a rendelt terméket. Akkor sem kell kétségbe esni, ha személyesen vásároltunk valamilyen elektronikai terméket, és probléma van vele. „Ha elektronikai cikket vásárlunk és hibás, akkor azt a kereskedők kötelesek három napon belül kicserélni, amennyiben nem olyan hibája van, ami a helyszínen javítható” – hívta fel a figyelmet Krajnyák Tamás. 

 

Karácsony után és az év elején rugalmasabbak a kereskedők 

A karácsonyi szezonban sokkal rugalmasabbak a kereskedők, legtöbb helyen két ünnep között, sőt még január első hetében is elfogadják a cserét, ami fontos lehet méretprobléma esetén, vagy ha valaki valamiből kettőt vagy többet kapott. Üzletenként eltérő, hogy mi történik, ha visszaviszünk egy terméket, ugyanis minden cégnek van erre egy saját szabályzata. Vannak helyek, ahol visszakaphatjuk a termék összegét, van, ahol levásárolhatjuk azt, esetleg utalványra is becserélhetjük és később vásárolhatunk. Sok üzletben január közepéig, de akár a hónap végéig is visszavihetjük azt, amivel nem vagyunk elégedettek. Ehhez azonban minden esetben szükség van a blokkra vagy számlára. 

 

 

A pandémia is befolyásolta a kereskedők és a vásárlók viszonyát 

„Érdemes minél kedvezőbb lehetőséget kínálni visszaküldés terén az ügyfeleknek, hiszen ez egy versenyelőny, és nagyon jó marketingfogás is. Ugyanis az mindenképpen egy pozitív gesztus lehet a kereskedők részéről a vásárlók felé, ha szabadabb mozgásteret hagynak a cserét illetően, mint ami törvényileg elvárt” – emelte ki Krajnyák Tamás. 

 

A koronavírus-járvány hatására, egyre több üzlet elkezdte kitolni az az időintervallumot, amelyen belül még visszacseréli a megvásárolt termékeket. Ez egyrészt azért alakulhatott ki, mert az első hullámok során nagyon sok üzletnek hosszabb ideig zárva kellett tartania, így a vásárlóknak nem volt lehetőségük visszavinni a valamilyen okból kifogásolt árut. Miután az élet valamelyest visszatért a régi kerékvágásba, és az üzletek ismét a megszokott módon nyitva tartanak, sok cég megtartotta ezt a gyakorlatot.

 

Az online kereskedelemben is volt egy látványos hozadéka a pandémiának. „Régebben három-hat hónap kellett egy webáruház megnyitásához, a Covid első két hullámában már hallani lehetett olyat, hogy egy-két nap alatt nyitottak cégek webáruházakat, amelyekből az elmúlt két évben csak egyre több és több lett, így nagyon nagy a verseny, ezért hatványozottan igaz, hogy az árak mellett az is nagyon fontos, hogy milyen lehetőségeket hagy a kereskedő az ügyfeleinek” – hangsúlyozta a szakértő. 

 

Kevésbé működnek a törzsvásárlói kártyák

Évekkel ezelőtt még a legtöbb cég próbálkozott azzal a módszerrel, hogy dombornyomott plasztikkártyával ajándékozta meg vásárlóit, aminek birtoklása bizonyos kedvezményekkel és plusz szolgáltatásokkal járt együtt. „Manapság ezt már kevésbé érzik exkluzívnak a vásárlók, kissé elcsépelt megoldássá vált, illetve lássuk be, hogy mindenkinek véges hely van a pénztárcájában. Sok cég applikációval igyekszik ezt a megoldást helyettesíteni, és így virtuálisan lehet pontokat gyűjteni a vásárlások alkalmával. Nekünk azonban az a tapasztalatunk, hogy ezek helyett leginkább az a módszer működik, ha többet nyújtunk a vásárlóknak, ami törvényileg elvárt a cserelehetőség, elállási idő, illetve garancia esetén” – foglalta össze a Laptophardware.hu operatív igazgatója.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Podcastok forradalma: Így lesz 2025-re Magyarországon is a marketing egyik leghatékonyabb eszköze a „tévés rádióműsor”

A márkák és mikrofonok találkozása évek óta az egyik legdinamikusabban fejlődő marketing terület. Iparági becslések szerint csak az Egyesült Államokban 135 millió ember hallgat havonta legalább egy podcastot, de az online műsortípus hazánkban is kétévente duplázza a népszerűségét. Most nagyjából 1,5 millió magyar, azaz a netezők 20 százaléka követ valamilyen podcastot rendszeresen. Közülük egyre többen nézik is azokat! Az AllSet Media január 21-én publikált „Magyarországi social media előrejelzés 2025” jelentésében a saját adataira alapozva úgy becsüli: idén akár 30-40 százalékkal is nőhet a videó alapú céges kommunikáció.

2025. január 25. 15:43

AI Act megfelelőség – A vélt versenyelőnyből súlyos bírság lehet, ha nem tartjuk be a szabályokat

Az AI-technológiák jelentős előnyöket kínálnak a vállalatok számára, ugyanakkor helytelen használatuk súlyos következményekkel is járhat. Az Európai Unió mesterséges intelligencia rendelete alapján 2025. február 2-tól akár 35 millió eurós vagy az éves globális árbevételük 7 százalékának megfelelő bírságot jelenthet a tiltott AI-tevékenységet végző vállalatok számára. A szabályozásnak való megfelelés védelmet nyújt a bírságokkal és reputációs károkkal szemben.

2025. január 25. 13:51

K&H gyorshívás: havi 24 ezer hívást indítanak az ügyfelek a bank appján keresztül, már több mint 7 éve

A K&H ügyfelei havonta több mint 24 ezer hívást kezdeményeznek a bank mobilalkalmazásán keresztül. A pénzintézet ügyfelei 2018 szeptembere óta élhetnek ezzel a biztonságos ügyintézési lehetőséggel, amelynek során az ügyfélszolgálattal való beszélgetéshez semmilyen azonosító sem szükséges.

2025. január 25. 12:06

Szigor vagy rugalmasság: mi kell a sikeres digitalizációhoz?

Rövid távon a feladatfókuszú vezetés, hosszú távon a kapcsolatorientáltság növelheti a digitalizációban fejlődni kívánó szervezetek üzleti teljesítményét – állapítja meg a Budapesti Corvinus Egyetem kutatócsoportjának friss tanulmánya. 

2025. január 25. 10:25

Hasznos funkciók, amikre a HONOR használja a mesterséges intelligenciát

A technológiai világ, így a mobilpiacnak is egyik legnépszerűbb és részben legkevésbé értelmezett funkciója a mesterséges intelligencia (angolul Artificial Intelligence, AI). A legújabb HONOR készülékek is alkalmazzák, és a legapróbb dolgoktól nagyobb kaliberű lehetőségekig terjed használatuk. Bár a legtöbben vagy a ChatGPT-re, vagy épp a gyakran kellemetlen, generatív AI-jal készített „realisztikus”, „hatujjú” képekre gondolhatnak, a megoldások ennél sokkal árnyaltabbak. Alább pár példa, ahol a HONOR készülekekbe épített AI megkönnyíti a felhasználói élményt.

2025. január 24. 19:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Rekordárbevételt ért el az LG 2024-ben

2025. január 23. 19:26

9 év után új elnök az IAB Hungary élén

2025. január 16. 18:01

A retail média felrobbanthatja a hirdetői piacot

2025. január 14. 18:15

A Continental új technológiája látványos módon jelenít meg tartalmakat a járművek oldalablakain

2025. január 9. 12:54