Megjelent az ARworks első VR játéka a Metaverzumban
Az ARworks – Magyarország vezető üzleti VR/AR/Érintőképernyő és Metaverzum megoldásszállítója – elkészítette első Oculus Quest-n futó Virtuális Valóság játékát és ehhez megnyitotta a Metaverzumban a játéknak otthont adó talán első Arénát, a SensoDome-t.
A SensoDome csak a digitális világban létezik de ugyanúgy sőt igazából egyszerűbben látogatható nézőként, mint egy igazi. Az érkezők avatárjukkal jelennek meg a nézőtéren, ahonnan nyomon követhetik a többi versenyző küzdelmét. E mellett többet is tud a valódi sportcsarnokoknál – ha nézőként kedvet kap hozzá, bárki maga is rögtön játékossá válhat és ehhez csak játékra kell jelentkeznie a lelátón előtte lévő gombbal és a Dome tetején lévő eredményjelzőn azonnal követheti, hogy mikor kerül sorra.
Avatarunkat a ma már piaci standardnak számító Ready Player Me avatar platformon lehet elkészíteni – ennek megfelelően választhatunk akár a miénkre tényleg hasonlító hajat, szemet, orrot, kezet, de teljesen kitalált, például szárnyas lényekké is válhatunk.
A gladiátor-küzdelem jellegű játék során a SensoDome négy belső, színes kapujának – melyek, mivel a játék Virtuális Valóság alapú, körbeveszik a játékost – valamelyikéből véletlenszerűen, egyre gyorsabban és gyakrabban érkező pörgő kockák elől kell elugrani. A cél minél több kocka kikerülése a rendelkezésre álló öt életből minél kevesebb felhasználásával.
A színes kockák érkezhetnek szemből, oldalról vagy éppen a hátunk mögül. Mivel kockák egyre gyorsabban jönnek, a játékos a mellett, hogy láthatja azokat, hallja is annak a kapunak kimondva a színét, ahonnan a következő kocka repül felé.
Most a játék első, ingyenes verziója tölthető le és a mellett, hogy egy szórakoztató Virtuális Valóság élményt akartunk nyújtani, az is célunk volt, hogy megmutassuk, mit is jelent, ha egy játék a Metaverzumban érhető el. Hiszen ekkor a metaverzum digitális lakói nemcsak játékosként, de legalább annyira nézőként is beléphetnek a játékba – ekkor a szórakozás, ahogy az a való világban is van, nem a játék, hanem mások játékának nézése. Ezt, kicsit múlt századi módon, már ma is meg lehet tenni, hiszen lehetőség van a profik játékát követni, úgy, hogy ők saját játékuk élő videóját streamelik. De a Metaverzum megközelítés ennél sokkal teljesebb immerzivitást tesz lehetővé – be tudunk lépni abba a digitális 3 dimenziós térbe, ahol a játék zajlik, láthatóvá válunk mind a játékosok mind a több néző számára.
A SensoDome persze csak példa egy ideális Metaverzum megoldásra: egy sokfelhasználós, interaktív 3D térre, ahová a látogatók avatarként lépnek be és ahol beszélgetni tudnak egymással. A tér sok más mellett lehetne egy showroom, egy promóciós helyszín vagy éppen egy oktatóterem is, attól függően, milyen üzleti célokat szeretnénk a 3Ds digitális világban elérni.
Kapcsolódó cikkek
- A Discovery Sports eseményeihez a metaverzumban kapcsolódhat a közönség
- Ingyenes Minecraft játékok a fagyott világból
- Fenntartható lesz-e a metaverzum?
- Különleges Playmobil-figurákkal és miniatűr háztartási gépekkel jelentkezik az LG
- A HONOR vonzóbbá és elérhetőbbé tenné a kultúrát a metaverzum korában
- A metaverzumban erősít a Profession.hu
- Freuddal csábít turistákat a Metaverzumból Bécsbe a Wien Tourismus
- A virtuális valóság küszöbén – Üzleti lehetőségek a metaverzumban
- A metaverzum átformálja a világ működését
- Betör a munkahelyekre a metaverzum, szintet lép az AI
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.
A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját
Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.
Ez most Magyarország 10 legjobb munkáltatója a dolgozói vélemények alapján
A Munkahelyeink.hu nemzetközi karrierplatform közzétette a legnépszerűbb munkaadók rangsorát. A Top Employers Hungary lista jelenleg az egyetlen független rangsor, amely kizárólag a munkavállalók értékeléseire épül. Az idei toplistát a Coloplast Hungary, a Yettel Magyarország és a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary vezeti.
Robotokkal segíti a hatékonyabb oktatást a Yettel
Megkezdődött a felkészülési és jelentkezési időszak a 2024/2025-ös ProSuli robotikaversenyre. A mára országos jelentőségű, nemzetközi versenyrészvételt is kínáló eseménysorozatra új iskolák és robotikacsapatok jelentkezését is várják. Az újoncokat és kezdő csapatokat online oktatóanyaggal és konzultációs lehetőséggel segítik a szervezők, illetve nyílt pályázatot indítanak az iskoláknak ingyenesen megszerezhető LEGO robotkészletekre.