MI-alapú, 2024-es LG innovációk a CES-en
Az LG Electronics (LG) Világpremier címmel tartott sajtótájékoztatót a Las Vegas-i Mandalay Bay Kongresszusi Központban, amelynek keretében bemutatta a vállalat új, Az új jövőd elnevezésű jövőképét és kiállítási témáját a 2024-es CES-en.
Az LG Electronics (LG) Világpremier címmel tartott sajtótájékoztatót a Las Vegas-i Mandalay Bay Kongresszusi Központban, amelynek keretében bemutatta a vállalat új, Az új jövőd elnevezésű jövőképét és kiállítási témáját a 2024-es CES-en.
William Cho vezérigazgató azzal nyitotta meg az eseményt, hogy újra felelevenítette az LG tavaly bejelentett ambiciózus célját, hogy intelligens életmód-megoldásokat kínáló vállalattá alakuljon át. Miután a vállalat közel hét évtized alatt gazdag ismereteket szerzett a világ minden táján élő vásárlókról és az emberek élettereiről, az LG célja most az, hogy a technológia túlmutasson az otthonokon. Ennek érdekében tevékenységét olyan területekre is kiterjeszti, mint a mobilitás, a kereskedelem vagy a virtuális világ. A vállalat célja, hogy a korábbi és az új területeken is javítsa a vásárlói élményt öt kulcsfontosságú fogalomra összpontosítva: ezek a gondoskodás, az összekapcsolhatóság, a testreszabhatóság, a szervizelés és a fenntarthatóság.
Mesterséges intelligencia újradefiniálva
Az LG, miközben innovatív megoldásain és a vásárlói élmény növelésén dolgozott, a mesterséges intelligenciát a siker egyik legfontosabb tényezőjeként azonosította. Ahelyett, hogy magának a technológiának az evolúciójára koncentrálna, az LG inkább annak bemutatására törekszik, hogy a mesterséges intelligencia hogyan biztosíthat kézzelfogható előnyöket a hétköznapi világban.
A vállalat a mesterséges intelligenciát "szeretetteljes intelligenciaként" hívja, ami azt a meggyőződést takarja, hogy a technológia elősegítheti a gondoskodóbb, befogadóbb és érzékenyebb felhasználói élmény megteremtését.
Valós idejű intelligencia
A sajtótájékoztatón Cho vezérigazgató az LG mesterségesintelligencia-megoldásainak egyedi jellemzőiről is beszélt, kezdve azzal, hogy mind mennyiség, mind pedig minőség tekintetében gazdag adatokkal képesek dolgozni. A világszerte jelenleg használatban lévő 500-700 millió LG termék között már most számos olyan intelligens eszköz van, amely mesterséges intelligenciával támogatott érzékelőkkel van felszerelve, így képesek a felhasználók szokásmintái alapján tanulni és azokhoz igazodva működni.
Míg sok vállalat internetalapú adatokra támaszkodik a mesterséges intelligencia fejlesztéséhez, az LG előnye, hogy képes a valós életből származó, több milliárd csatlakoztatott eszközből gyűjtött adatra támaszkodni, beleértve az LG intelligens termékeit és az IoT-eszközök széles skáláját. Ez az adathalmaz alapos betekintést nyújthat a felhasználók és az eszközök közötti interakciókba, valamint az ügyfelek életvitelébe, viselkedési mintáiba és érzelmi állapotaiba. Ezek a sokrétű adatok a vállalatnak teljesebb képet adhatnak a felhasználók otthoni szokásairól is, így az őket szolgáló technológiai megoldások is jobban kiszolgálhatják egyéni igényeiket.
Vezérelt intelligencia az LG AI Brainnel
Cho vezérigazgató ezek után kifejtette az LG AI Brain, az LG nagy nyelvi modellje (LLM) által vezérelt nagyteljesítményű feldolgozómotor fontos szerepét. A vállalat hatalmas felhasználói adattárát felhasználva az AI Brain a felhasználók és a termékek közötti interakciók és a kontextuális tanulás alapján előre jelzi az ügyfelek igényeit, fejlett következtetéseket von le, és a fizikai eszközök műveleteinek összehangolásával optimális megoldásokat kínál. Mindez lehetővé teszi a vállalat számára, hogy intelligens szolgáltatásokat és élményeket kínáljon a felhasználók életének különféle területein.
Felelős intelligencia
Az LG tudja, hogy a vállalat felelőssége a mesterséges intelligenciát etikus módon alkalmazni, és teljes mértékben felelősséget vállal döntései és tettei hatásaiért és következményeiért. A vállalat célja, hogy olyan mesterséges intelligencia alapú rendszereket fejlesszen ki, amelyek minden felhasználó számára előnyösek, elősegítik a biztonságos életvitelt és garantálják az összes begyűjtött személyes adat védelmét.
Ezt az elkötelezettséget hangsúlyozza a vállalat robusztus adatbiztonsági rendszere, az LG Shield, amelyet úgy terveztek, hogy a személyes adatokat és információkat a folyamat minden szakaszában, a gyűjtéstől a tároláson át a felhasználásig védje. Az LG célja, hogy a mesterséges intelligenciához kapcsolódó iparági követelményeket ne csak teljesítse, de meg is haladja.
Az eseményen Cho vezérigazgató mellett Jung Ki-hyun, az LG platformokért felelős üzletágának alelnöke és vezetője, valamint Eun Seok-hyun, a vállalat járműalkatrészek üzletágának elnöke mutatta be a mesterséges intelligencia alapú új technológiákat és stratégiákat.
Jung alelnök az LG elképzeléseit vázolta fel egy mesterséges intelligencia alapú okosotthonról. A vezető többek közt olyan új szolgáltatásokat mutatott be, mint a "ChatThinQ" nevű generatív mesterségesintelligencia-chatbot, amely természetes beszélgetéseket tesz lehetővé a felhasználókkal, vagy a "3D Home View" nevű megoldás, amely az otthonokat 3D-ben vizualizálja, és amelyben a felhasználók integráltan, intuitív módon vezérelhetik eszközeiket. Ezeken túl egy új okosotthon-központ bevezetésének terveit is felfedte.
Eun Seok-hyun, az LG járműalkatrészek üzletágának elnöke ezek után a jövő személygépjárműveire vonatkozó vállalati elképzeléseket is megosztotta. Az LG víziója szerint az autók kerekeken guruló életterekké válnak, amelyeket szoftveresen definiált járműrendszerek (SDV) hajtanak. Mindezt az LG új AlphaWare nevű, SDV szoftvermegoldásokból álló csomagja támogatja. Az LG AlphaWare sokoldalú szoftvermodulokat tartalmaz a meglévő járműüzemeltetési rendszerek továbbfejlesztésére és az új platformok kialakításának segítésére.
Kapcsolódó cikkek
- Ruhaápolásban is otthon van az LG
- Az LG bemutatja legújabb, 2024-es OLED evo tévéit
- Az LG innovatív megoldásai és a Magna legmodernebb ADAS és AD technológiái együtt segítik a sofőröket
- A régebbi LG tévéken is élvezhető lesz a magasabb szintre emelt felhasználói élmény
- A Bosch generatív mesterséges intelligenciát alkalmaz a gyártásban
- Külön kiállítási zónában mutatja be kísérleti termékeit az LG a 2024-es CES-en
- Az LG a 2024-es CES-en mutatja be legújabb QNED televízióit
- Az LG bemutatja MyView 4K okosmonitorait a 2024-es CES-en
- Valósággal műtárgy lett az LG legújabb 4K projektora
- Otthoni robotot mutat be az LG, ami a háziállatainkat is felügyelheti a távollétünkben
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.