Okosszemüveget dobott piacra a Facebook és a Ray-Ban

forrás: Prím Online, 2021. október 12. 20:07

Fotót készít, videózni képes, podcastot hallgathatunk vele, és még mobilhívásainkat is fogadhatjuk. Itt az első, hétköznapi kinézetű okosszemüveg.

299 dollárért jelent meg az amerikai üzletekben a Facebook és a Ray-Ban közös fejlesztésű okosszemüvege 2021 szeptemberében. Igaz, már régebb óta kaphatók különféle, okosnak mondott szemüvegek, de azok inkább az AR (augmented reality) és a VR (virtual reality) jelzőkkel illethetők. Az előbbi a valódi környezethez ad információkat, színeket, effekteket, alakokat. (Lásd: Pokémon GO évekkel ezelőtt, vagy a 2021 tavaszán megjelent negyedik generációs Spectacles, a Snap cég fejlesztőitől, mely a Snapchat eszközparkjával színesíti a való világ képét.) A VR-szemüvegekkel pedig egy virtuális valóságba léphetünk be, ahol három dimenzióban tárul elénk egy játék helyszíne, vagy épp egy pilótafülke szimulációs képe.)

 

 

A most bemutatkozott, Ray-Ban Stories névre hallgató kütyü annyiban tér el minden eddigi okosszemüvegtől, hogy alkotói mindennapos használatra szánták, és megfizethető áron kí-nálják, a mobilok által is nyújtott hasznos funkciókkal. Úgy is néz ki, mint egy hagyományos szemüveg, így alig felismerhető, hogy valaki különleges tudású ókulárét visel. 

 

Kerete két előlapi kamerával rendelkezik, melyekkel fényképeket és videókat lehet rögzíteni. A kamerák egyben összeköttetésben állnak a Facebook View alkalmazással, mellyel a felvétel-ek szerkeszthetők, sőt megoszthatók a telefonra töltött más alkalmazásokkal is. A felvételek indításához egy gomb található a szemüveg jobb oldalán felül, de elég kiadni hangosan a „Hey Facebook, take a video!” („Hé Facebook, készíts egy videót!") rövid parancsmondatot is, hogy megkezdődjön a felvétel. Az 5 megapixeles kamerák 2592×1944 pixeles nagy felbontású képeket rögzítenek, és 1184×1184 pixelnyi mozgóképet, 30 képkocka/másodperces sebes-séggel. A készülék belseje egy Qualcomm Snapdragon processzort rejt magában. Legalább három tucat, egyenként 30 másodperces videót vagy körülbelül ötszáz fotót lehet elraktározni a készülék memóriájába.

 

 

A keret két szárában helyezték el a hangszórókat, s mivel az okosszemüveg a viselője mo-biljával bluetooth-os kapcsolatban áll, anélkül lehet telefonálni vagy podcastot hallgatni, hogy a telefont a zsebből elő kellene húzni. A szemüveg egyik szárában található a touchpad, melly-el a hangerőt lehet szabályozni, illetve lejátszást indítani, leállítani. 

 

A gyártók szerint a kütyü akkumulátorának feltöltéséhez körülbelül hatvan percre van szükség. Tölteni a tokban lehet, USB Type-C kábellel. Egy teljes feltöltéssel, időszakos használat mellett a készülék körülbelül hat órát működik. A szemüveg belsejében lévő lámpa zöld színnel jelzi a teljesen feltöltött akkumulátort, a narancssárga az alacsony töltöttségi szint, a piros a lemerült akkumulátor vagy a túlmelegedés jele. 

 

 

A jobb oldali kamera mellett fehér fény világít, amikor a szemüveg álló- vagy mozgóképet rögzít. Ez a fény azonban meglehetősen halovány, napfényes időben szinte észre sem lehet venni, ha valakiről felvétel készül. Sőt, valójában az okosszemüveget megkülönböztetni is nehéz a hagyományostól, a kamerák szinte láthatatlanok. Mindez akár adatvédelmi aggályokat is felvethet – fogalmazták meg személyiségi jogokkal kapcsolatos aggályaikat a B&L Online Hír- és Cikkügynökség által megkérdezett jogászok. Ugyanakkor a szemüveget tesztelő amerikai technológiai blog, a The Verge munkatársa megkapta a Facebooktól azoknak az érdekvédelmi szervezeteknek a listáját, amelyekkel a szemüveg fejlesztése során a világcég konzultált a magánélethez fűződő jogok kérdéskörében. A gyártó állítja, hogy e meg-beszélések, tanácsok alapján, azokat megfogadva kezdte árusítani új készülékét. 

 

A Ray-Ban Stories az első termék, mely megszületett a Facebook, és az európai szemüveg-gyártó nagyvállalkozás, az EssilorLuxottica, a Ray-Ban anyavállalata között már több éve meglévő partneri kapcsolatból. Mindkét fél úgy tekint új kütyüjére, mint az eddigi leginkább szemüvegre hasonlító okoskészülékre, melyben még további jelentős fejlesztési lehetőségek rejlenek.

 

Forrás: B&L Online Hír- és Cikkügynökség

Kütyük ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association

A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.

2024. november 19. 19:27

Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr

Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.

2024. november 19. 11:35

Mesterséges intelligenciával felszerelt mosodai megoldásokat mutatott be az LG

Az LG Electronics (LG) a Frankfurtban megrendezett Texcare nemzetközi kereskedelmi mosodai és textilápolási kiállításon mutatta be PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsaládját. Az energiahatékonyságot előtérbe helyező új termékcsaládban számos nagy kapacitású megoldás, például 30 kg kapacitású mosó- és szárítógépek és egy 25 kg-os maximális mosási és 16 kg-os szárítási kapacitású hőszivattyús mosó-szárítógép is helyet kapott. A PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsalád bevezetésével az LG célja, hogy mind Európában, mind pedig világszerte megerősítse pozícióját a kereskedelmi ruhatisztítási megoldások piacán.

2024. november 15. 20:25

Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot

A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták. 

2024. november 15. 18:00

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

VR Health Champions néven 7,8 millió eurós program indult, hogy felgyorsítsa a virtuális (VR) és kiterjesztett valóság (AR) technológiák bevezetését az egészségügyi ellátásban Európa-szerte. A hároméves projekt célja, hogy lebontsa a piaci, klinikai és szabályozási akadályokat, illetve felgyorsítsa a VR és AR, összefoglaló néven XR (kiterjesztett valóság) alkalmazások fejlődését a kevésbé fejlett régiókban – ehhez az Európai Regionális Fejlesztési Alap régióközi innovációs beruházások (I3) eszköze biztosít társfinanszírozást. 

2024. november 12. 18:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36