=outs kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: =outs
Emberi tényezők
Márciusban indult összeállításunk utolsó előtti fordulójában az outsourcing sikertényezőit kutatva elértünk a hús-vér emberig, hiszen a minden hozzászóló által emlegetett bizalom, partnerség középpontjában valójában az ember áll. De hogy ne legyünk hűtlenek önmagunkhoz és olvasóinkhoz, néhány IT-outsourcingszolgáltatót, illetve referenciáikat bemutató táblázattal idézzük fel, hogy bár most az emberi kapcsolatok kerültek középpontba, ám valójában informatikai szolgáltatást boncolgatunk immár öt hónapja. (A nemzetközi kitekintést tartalmazó fejezet a www.prim.hu/business weboldalunkon olvasható.)
Hazai tapasztalatok
Márciusban kezdett összeállításunk mostani részének középpontjában a hazai tapasztalatok összegzése áll. Reményeink szerint ezekkel felvértezve a potenciális megbízó és a szolgáltató egyaránt bizakodóbban tekinthet a jövőbeni dealek elé.
Hol tart itthon?
Partner vagy ellenfél?
Folytatva márciusi számunkban megkezdett outsourcing-összeállításunkat, ezúttal a szolgáltatásiszint-szerződésekre érvényes észrevételeket, ajánlatokat, valamint a szerződések időtartamát és a szolgáltatásokkal kapcsolatos árak kérdését, illetve a kihelyezés gyakorlati végrehajtását járjuk körbe. Ezen túl az outsourcing emberi tényezőire, a szolgáltatás "szereposztására", a hazai szakértők nemzetközi tapasztalataira és kis kitekintésként a pénzügyi területek outsourcingjának néhány kérdésére is kitérünk. (Ahogy korábbi számainkban, most is hangsúlyozzuk: a cikk teljes terjedelmében a megjelenés után két héttel a www.prim.hu/business weboldalon olvasható, a témával kapcsolatos esettanulmányokat pedig Megoldás mellékletünkben tesszük közzé.)
Partner vagy ellenfél?
Két és fél éve foglalkoztunk utoljára az erőforrás-kihelyezés, elsősorban az IT-outsourcing témakörével, főként a hazai piacra koncentrálva. Akkor nem sugároztak hurráoptimizmust a piaci szereplők megnyilvánulásai. Ezt a piac éretlenségével, a hazai vállalatvezetőknek a "házon és befolyáson kívüliség" gondolatától való idegenkedésével lehetett magyarázni. A piaci szereplők iránti bizalmatlanság, a kihelyezés különböző formációi közötti különbségek, előnyeik és hátrányaik ismeretének hiánya, illetve az outsourcing egyoldalú értelmezése folytán a belső informatika leányvállalatba való kihelyezése szerepelt leggyakrabban az ellenérvekben. Az eltelt idő - például a technológiákat illetően - hozott némi változást, még ha nem is a szolgáltatók által kívánt mértékben, de például a kihelyezés formációi közül teret nyert az alkalmazásszolgáltatás (ASP). Ám változott-e a potenciális és már meglévő ügyféloldal hozzáállása, a szolgáltatók felkészültsége, illetve a szolgáltatás minősége? Melyek a leggyakoribb kihelyezési okok és a legkedveltebb formációk? Mitől függ sikerük, és mikor borítékolható a bukás? Milyen eredmények születtek, és milyen - nem feltétlenül forintosított - áron? Mire érdemes a még gondolkodóknak, a mellette döntőknek és a gyakorló kihelyezőknek a szolgáltatás különböző szakaszaiban figyelniük? Két év elteltével erről faggattuk a hazai szolgáltatói piac csaknem másfél tucatnyi ismert szereplőjét és a Megoldás rovatunk esettanulmányaiban megszólaló felhasználókat. Most induló sorozatunkban kitérünk néhány, esetenként az informatikát eszközként használó szolgáltatásra is, a bizalom és az ember e szolgáltatásformában elfoglalt központi helyének elméleti és gyakorlati oldaláról sem megfeledkezve. (A sorozat befejezésekor cikkeink kibővített változata online formában a www.prim.hu/business címen lesz olvasható.)
Gondolat kontra tett
Előző számunkban a MetaGroup jóvoltából bepillantást nyertünk az informatikai outsourcing nemzetközi gyakorlatába, és végigvettük a témával kapcsolatos legfontosabb fogalmakat. Megoldás rovatunkban ugyanakkor - néhány felhasználó tapasztalatán keresztül - már a hazai gyakorlatba is betekinthettünk. Ezt folytatva most és következő számainkban az outourcing valamely formáját már művelő szolgáltatók osztják meg mindazt olvasóinkkal, ami a kihelyezés előtt álló potenciális felhasználó számára hasznos lehet. A már említett rovatunkban pedig további esettanulmányokon keresztül mutatjuk be az outsourcing egyes fázisainak gyakorlatát. Az összeállítás felépítéséhez és a kihelyezési folyamat jellemzőinek pontosításához, valamint az elmélet és gyakorlat összehasonlításhoz - ahogy korábban is - az IFUA Horváth & Partner konferenciáján hallottak is segítségünkre voltak.
Cikkgyűjtő
További híreink
Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat
Idén 20. alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat, rekordszámú, 83 videós és fotós pályázat érkezett, melyek közül a zsűri öt videós és egy fotós alkotást díjazott, továbbá a Yettel különdíjjal ismert el egy videós alkotást. Az idei díjakat többek között a Telex, a 24.hu, a Szabad Európa és az RTL újságírói kapták.
Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!
Meghosszabbítja a jelentkezési határidőt ’Az Év Honlapja’ pályázat, amely évről évre megmutatja a hazai digitális világ legjobbjait! A pályázat új nevezési határideje: 2024. december 15. éjfél! Még van lehetőség a vállalatok és kreatív ügynökségek számára, illetve mindazoknak, akik friss projektjeiket és egész éves munkájuk termését meg szeretnék mutatni a közönségnek és a zsűrinek.