karbonlábnyom kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: karbonlábnyom
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
A Deceuninck karbonlábnyom-kalkulátorral segíti partnereit a szén-dioxid-kibocsátás mérésében
A fenntartható működés összetett folyamat, amely magában foglalja a vállalat teljes értékláncát a nyersanyagok beszerzésétől egészen a végtermékek előállításáig. A Deceuninck elkötelezett a fenntarthatóság iránt, ezért új eszköz bevezetésével támogatja ügyfeleit abban, hogy tudatosabban kezelhessék saját emissziójukat. A karbonlábnyom-kalkulátor lehetővé teszi az ablakgyártók és a kivitelezők számára a szén-dioxid-kibocsátásuk kiszámítását, melynek ismeretében lépéseket tehetnek a környezeti terhelés csökkentésére.
A jövő év a karbonlábnyom csökkentésről szól majd a vállalati technológiák területén
Jövőre várhatóan tovább gyorsulnak a vállalati digitalizációs törekvések, az előrejelzések szerint a transzformációra fordított források a következő 3 évben elérik a 3,4 billió dollárt.
Magán kezdi a K&H a karbonlábnyom csökkentését
Az Európai Bizottság drákói szigorral lép fel a belsőégésű motorok által okozott légszennyezés visszaszorítása érdekében. Az Európai Parlament pedig a napokban úgy döntött, hogy 2035 után már nem lehet több belső égésű motorral felszerelt új autót forgalmazni az EU 27 tagállamában. „A döntés vitatott, de aki felelősen gondolkodik a jövőről, az igyekszik a saját karbonlábnyomát csökkenteni” – vallja Suba Levente, a K&H fenntarthatósági projektjének vezetője.
Tonnákban mérhető a weboldalak karbonlábnyoma
Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős*. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás**.
Nyolc éven belül nettó nullára csökkentené az üvegházhatású gázok kibocsátását a Unisys
A világszerte ismert, információtechnológiát szolgáltató Unisys – amely több mint tizenöt éve a magyar informatikai piac egyik legismertebb szereplője – ambiciózus célt tűzött ki maga elé: 2030-ra nettó nullára csökkenti üvegházhatású gázkibocsátását a közvetlen kibocsátás és a megvásárolt energiához kapcsolódó közvetett kibocsátás tekintetében egyaránt.
Eredményesen csökkentették a Samsung tévék karbonlábnyomát
A 16 éve a világ vezető tévégyártói közé tartozó Samsung 2022-es Neo QLED modelljei a karbonlábnyomuk csökkentéséért elnyerték a Carbon Trust szervezet „Csökkentett CO2” tanúsítványát.
Nagy lépés a kis karbonlábnyom felé
A környezettudatosság ihlette az SAP legújabb termékének fejlesztését. Az SAP Product Footprint Management segítségével a vállalatok megállapíthatják termékeik karbonlábnyomát, azok teljes életciklusát számításba véve. A vállalatok a felhőalapú megoldással egyszerűbben szolgáltathatnak adatokat a hatóságoknak, és szükség esetén fenntarthatóbbá is formálhatják termékeiket.
Cikkgyűjtő
További híreink
Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat
Idén 20. alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat, rekordszámú, 83 videós és fotós pályázat érkezett, melyek közül a zsűri öt videós és egy fotós alkotást díjazott, továbbá a Yettel különdíjjal ismert el egy videós alkotást. Az idei díjakat többek között a Telex, a 24.hu, a Szabad Európa és az RTL újságírói kapták.
Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!
Meghosszabbítja a jelentkezési határidőt ’Az Év Honlapja’ pályázat, amely évről évre megmutatja a hazai digitális világ legjobbjait! A pályázat új nevezési határideje: 2024. december 15. éjfél! Még van lehetőség a vállalatok és kreatív ügynökségek számára, illetve mindazoknak, akik friss projektjeiket és egész éves munkájuk termését meg szeretnék mutatni a közönségnek és a zsűrinek.