Milyen a hazai online vásárló?

A Lealkudtuk felmérése szerint a bizalom már alapvető

Czipperer Dia, 2014. április 22. 14:19

Egy újabb hazai felmérés készült arról, mire vágynak a hazai online vásárlók. A Lealkudtuk kutatása azt igazolja, hogy ma már nem a bizalom a legfontosabb a vásárlók számára, a TOP 5 utolsó helyén áll.

A Lealkudtuk 3000 főt kérdezett meg legújabb felmérésében, ahol arra volt kíváncsi, hogy mi a legfontosabb a netes vásárlók számára. Úgy tűnik, ma már nem a bizalom számít, a vevőknek kialakultak már a vásárlási szokásai, és a számukra megfelelő csatornákat is megtalálták már.

 

Az idősek is aktívak

 

A kutatásból kiderül, hogy az idősebb generáció (55 év felettiek) is egyre aktívabb az online vásárlás terén, ám a fiatalokkal ellentétben nem a virtuális piactereken böngésznek leginkább, hanem inkább e-kereskedőktől vásárolnak szívesen (87%).

 

Nő a mobilvásárlók száma

 

A mobil jelenlét is egyre meghatározóbb lesz, sokan már útközben intézik vásárlásaikat. A megkérdezett 35,2%-a nyilatkozott úgy, hogy az elmúlt fél évben előfordult vele, hogy okostelefonján válaszott ki és rendelt meg valamit a neten.

 

Ez annak tükrében nem is meglepő, hogy sokan (40%) a kényelmet jelölte meg számára legfontosabb tényezőnek, amelybe az is beletartozik, hogy gyorsan, egyszerűen tudnak megrendelni egy terméket például mobileszközről is, legyenek éppen akkor bárhol. Ezért a webáruházaknak, piactereknek is fontos, hogy oldalaikat mobilra optimalizálják, és átláthatóvá, egyszerűvé tegyék, hiszen úgy tűnik, erre „harapnak” a magyar fogyasztók.

 

Bár a bizalom a lista végére került – mindössze 6% számára a legmeghatározóbb -, ez nem korhoz köthető tényező. Ahogy Orova Balázs, az Allegro Group HU Kft. B2C üzletágágának igazgatója is kiemelte, sokan azt gondolják, az emberek az idő előrehaladtával egyre bizalmatlanabbak, és főként az idősebb korosztályra jellemző ez a magatartás. Ám, ez a valóságban nem így van, sokkal inkább az iskolázottsággal függ össze. „A diplomások alig 4 százaléka érzi fontos kérdésnek ezt, míg a szakmunkásképzőt végzettek esetében inkább áll közelebb a 10 százalékhoz. Az életkor inkább az internetezési szokásokat befolyásolja: megkérdezettek közül a 26 év alattiak több mint 80 százaléka szörföl naponta több órát, míg az 55 év felettiek esetében ez 50 százalék körül alakul”.

 

Itt az áru, hol az akció?

 

A felmérés során az is kiderült, hogy az emberek tudatosan követik a különféle akciókat, és mindezt nem feltétlenül az anyagi helyzet függvényében teszik, hanem azért, mert vásárlásaikban a tudatosságot keresik. A megkérdezettek 66%-a figyeli rendszeresen a különféle leértékeléseket, ám arra is nagy hangsúlyt helyeznek, hogy az ár ne menjen a minőség rovására.

 

Fontos a márka

 

Az emberek 71%-a számára fontos a termék márkája: úgy gondolják, a márkás termékek minősége jobb. Jellemzően a férfiak hajlamosak ezt vallani (74%), de a nők tekintetében is (70%) többen vélekednek hasonlóan. Itt nem figyelhető meg semmilyen kor vagy iskolázottság szerinti megoszlás, egyszerűen a márhahűségen illetve –ismertségen alapul a döntés.

 

Utazni jó

 

A Lealkudtuk oldalá vásárlók körében nagyon népszerűek a különféle utazási ajánlatok, sokan választanak kedvezményes utakat illetve wellness hétvégéket. A második helyen a különféle műszaki cikkek állnak, a különféle háztartási cikkek pedig csak a dobogó harmadik helyén állnak.

 

Képek: inspiringimpact.org, techi.com

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon

A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok. 

2024. április 26. 19:40

Sportfogadásban lett sikeres a profi ladbarúgó, aki saját platformot hozott létre

17 évig volt profi labdarúgó Csépányi Gábor, aki ma már a sportfogadás területén működik sikeresen. Saját fejlesztésű platformjaimmár milliárdot képviselő üzlet, amellyel most nemzetközi vizeken is bizonyít.

2024. április 26. 17:56

Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól

A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.

2024. április 26. 16:19

A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY

Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.

2024. április 26. 14:44

Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben

A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.

2024. április 26. 13:10

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50