Milyen a hazai online vásárló?

A Lealkudtuk felmérése szerint a bizalom már alapvető

Czipperer Dia, 2014. április 22. 14:19

Egy újabb hazai felmérés készült arról, mire vágynak a hazai online vásárlók. A Lealkudtuk kutatása azt igazolja, hogy ma már nem a bizalom a legfontosabb a vásárlók számára, a TOP 5 utolsó helyén áll.

A Lealkudtuk 3000 főt kérdezett meg legújabb felmérésében, ahol arra volt kíváncsi, hogy mi a legfontosabb a netes vásárlók számára. Úgy tűnik, ma már nem a bizalom számít, a vevőknek kialakultak már a vásárlási szokásai, és a számukra megfelelő csatornákat is megtalálták már.

 

Az idősek is aktívak

 

A kutatásból kiderül, hogy az idősebb generáció (55 év felettiek) is egyre aktívabb az online vásárlás terén, ám a fiatalokkal ellentétben nem a virtuális piactereken böngésznek leginkább, hanem inkább e-kereskedőktől vásárolnak szívesen (87%).

 

Nő a mobilvásárlók száma

 

A mobil jelenlét is egyre meghatározóbb lesz, sokan már útközben intézik vásárlásaikat. A megkérdezett 35,2%-a nyilatkozott úgy, hogy az elmúlt fél évben előfordult vele, hogy okostelefonján válaszott ki és rendelt meg valamit a neten.

 

Ez annak tükrében nem is meglepő, hogy sokan (40%) a kényelmet jelölte meg számára legfontosabb tényezőnek, amelybe az is beletartozik, hogy gyorsan, egyszerűen tudnak megrendelni egy terméket például mobileszközről is, legyenek éppen akkor bárhol. Ezért a webáruházaknak, piactereknek is fontos, hogy oldalaikat mobilra optimalizálják, és átláthatóvá, egyszerűvé tegyék, hiszen úgy tűnik, erre „harapnak” a magyar fogyasztók.

 

Bár a bizalom a lista végére került – mindössze 6% számára a legmeghatározóbb -, ez nem korhoz köthető tényező. Ahogy Orova Balázs, az Allegro Group HU Kft. B2C üzletágágának igazgatója is kiemelte, sokan azt gondolják, az emberek az idő előrehaladtával egyre bizalmatlanabbak, és főként az idősebb korosztályra jellemző ez a magatartás. Ám, ez a valóságban nem így van, sokkal inkább az iskolázottsággal függ össze. „A diplomások alig 4 százaléka érzi fontos kérdésnek ezt, míg a szakmunkásképzőt végzettek esetében inkább áll közelebb a 10 százalékhoz. Az életkor inkább az internetezési szokásokat befolyásolja: megkérdezettek közül a 26 év alattiak több mint 80 százaléka szörföl naponta több órát, míg az 55 év felettiek esetében ez 50 százalék körül alakul”.

 

Itt az áru, hol az akció?

 

A felmérés során az is kiderült, hogy az emberek tudatosan követik a különféle akciókat, és mindezt nem feltétlenül az anyagi helyzet függvényében teszik, hanem azért, mert vásárlásaikban a tudatosságot keresik. A megkérdezettek 66%-a figyeli rendszeresen a különféle leértékeléseket, ám arra is nagy hangsúlyt helyeznek, hogy az ár ne menjen a minőség rovására.

 

Fontos a márka

 

Az emberek 71%-a számára fontos a termék márkája: úgy gondolják, a márkás termékek minősége jobb. Jellemzően a férfiak hajlamosak ezt vallani (74%), de a nők tekintetében is (70%) többen vélekednek hasonlóan. Itt nem figyelhető meg semmilyen kor vagy iskolázottság szerinti megoszlás, egyszerűen a márhahűségen illetve –ismertségen alapul a döntés.

 

Utazni jó

 

A Lealkudtuk oldalá vásárlók körében nagyon népszerűek a különféle utazási ajánlatok, sokan választanak kedvezményes utakat illetve wellness hétvégéket. A második helyen a különféle műszaki cikkek állnak, a különféle háztartási cikkek pedig csak a dobogó harmadik helyén állnak.

 

Képek: inspiringimpact.org, techi.com

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

PlayIT: nagyszabású gamer rendezvényeknek ad otthont a Széchenyi-egyetem

A gamingé és az e-sporté lesz a főszerep a győri Széchenyi István Egyetemen március 23-án, ahol a hazai gamerek legnagyobb rendezvénye, a PlayIT Széchenyi Game Fest kap helyet. Az országos eseményen többek között drónok, szimulátorok, izgalmas versenyek és ismert influenszerek várják az érdeklődőket.

2024. március 19. 11:35

Kyndryl: A MI várhatóan teret nyer az ügyfélszolgálatokban, a bankokban, a biztosításban és az oktatásban

A mesterséges intelligencia-technológia legújabb vívmányai közé tartozik a generatív mesterséges intelligencia, amelyet az jellemez, hogy kreatív képességei révén képes új tartalmakat, képeket, zenét generálni, sőt, korábbi információk és tapasztalatok felhasználásával akár ügyfélszolgálati feladatokat is el tud látni.

2024. március 19. 10:03

Több százezernyi forintnyi érték lapul az otthonainkban

Ha valakinek hirtelen nagyobb összegre van szüksége, akkor érdemes szétnéznie a lakásban, mielőtt a bankba rohanna hitelért. A fenntarthatóság jegyében ma már szinte azonnal készpénzzé tehetjük a nem használt eszközeinket, amivel nemcsak a családi kasszának teszünk jót, hanem a környezetnek is. Egy-egy fiókban vagy szekrényben lapuló mobiltelefon, laptop, tablet, esetleg fényképezőgép ára a több százezer forintot is elérheti ugyanis még használtan is.

2024. március 18. 19:21

Kirobbanó gaming teljesítmény az AOC 44,5″ OLED monitorjával

Az AGON by AOC – a világ egyik vezető gamer monitor* és IT-kiegészítő márkája – újabb csúcskategóriás OLED modellel bővíti a népszerű AGON PRO termékcsaládot. A 44,5″ hüvelykes (113 cm) AGON PRO AG456UCZD gamer monitor elmélyült játékélményt nyújt. 

2024. március 18. 17:44

Átadták a Jedlik Ányos-díjat

Idén is átadták a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) egyik legrangosabb díját, a Jedlik Ányos-díjat, amely a kimagaslóan sikeres feltalálói tevékenység, valamint a kiemelkedő színvonalú és hatékonyságú iparjogvédelmi munkásság elismerését szolgálja. A Magyar Nemzeti Múzeumban kiosztott díjat ezúttal két vegyészmérnök, egy építőmérnök, egy villamosmérnök és egy szellemitulajdon-védelem területén tevékenykedő szakember kapta.

2024. március 18. 16:10

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05

Magyar fejlesztők programján ámul a világ: Már nem csak tanul, teremt is a magyar MI

2024. február 27. 20:28

Magyar siker a bahreini Forma 1-en

2024. február 21. 16:15