e-kereskedelem kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: e-kereskedelem
Robbanás előtt áll az előfizetéses e-kereskedelem Magyarországon
Iparági előrejelzések szerint* a globális e-kereskedelem előfizetéses modellje évente 50 százalék felett bővül, míg Magyarországon az alacsony penetráció miatt akár ennél is nagyobb növekedés lehetséges. A trend kiaknázása kritikus fontosságú a hazai e-kereskedelmi szektor versenyképességének növelése szempontjából.
Kevesebbet költünk a neten – Az online vásárlási szokásokat vizsgálta az NMHH
Megtorpant az online vásárlás korábbi növekedési üteme – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása. Az internetes vásárlás ugyanakkor hozzátartozik a legtöbb ember mindennapjaihoz, 2023-ban a magyar felhasználók 80 százaléka vásárolt legalább egy terméket a weben keresztül.
Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája
Dömping árakkal, a hirdetési felületek leuralásával, tömegesen lehetetlenítheti el a hazai webáruházak működését a kínai e-kereskedő platform, a Temu. A csata még nem dőlt el, sürgős cselekvésre van szükség, különben megsínyli a hazai e-kereskedelmi piac jelentős része – figyelmeztet Szabó László a Growww Digital digitális marketing szakértője.
Kiszorítja-e a Temu a hazai webáruházakat?
Bár a kínai e-kereskedő Temu csupán néhány hónapja jelent meg a hazai piacon, rendkívül agresszív hirdetési politikával kombinált árverseny révén máris a hazai e-kereskedelmi piac egyik domináns szereplőjévé vált. A hazai webáruházak 83 százaléka tekinti komoly versenytársnak az új kínai versenytársat, melynek megjelenése miatt 52 százalékuk érzékel kisebb-nagyobb visszaesést a forgalmában – derül ki az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál felmérésében részt vevő közel 300 hazai internetes áruház válaszaiból.
Kilőtt az igény a kiszervezett fulfillment szolgáltatásokra, fontos év jön a webáruházak számára
A BOXY Logisztikai Zrt. fulfillment partnerállománya hatszorosára bővült egyetlen év leforgása alatt, ezzel a rendelésteljesítési piac szereplői között a legnagyobb növekedést érte el az elmúlt időszakban. Az ugrásszerű bővülés egyik fontos mozgatórugója, hogy a piaci feltételek átrendeződése miatt egyre nagyobb az igény a költséghatékonyabb robotizált logisztikai megoldások iránt.
Ringbe száll az Ecommerce Hungary az át nem vett csomagok elleni harcban
Az Ecommerce Hungary Kisvállalati Tagozatának decemberi felmérése szerint a magyar webáruházaknak több, mint hárommilliárd forint kárt okoznak évente az át nem vett csomagokkal, a nem együttműködő vevők. A felmérésből az is kiderült, hogy a károk csökkentésének egyik lehetséges megoldását abban látják a magyar webáruházak, hogy a nem együttműködő vevők ideiglenesen kizárhatóak legyenek az utánvétes vásárlásból. A magyar e-kereskedők non-profit érdekvédelmi szervezetének két tagozata, a Kisvállalati és a Középvállalati Tagozat ezért úgy döntött, hogy a hazai webáruházak támogatásának és a piac tisztításának céljával 20%-os részesedést szerez abban a cégben, amely szoftveres megoldással szűri ki a “feledékeny” vevőket. A jogi háttér tökéletesítése után a szoftveres megoldást nagy kedvezménnyel vehetik mától igénybe a két tagozat tagjai.
Eddig rendelj, hogy még a fa alá kerülhessen az ajándék!
Közeleg a szeretet ünnepe, és az e-kereskedelem elterjedésének köszönhetően évről évre egyre többen döntenek úgy, hogy a bolti sorban állás helyett, a fotel nyugalmából az internetről rendelnek ajándékot karácsonyra. Nincs is annál kellemetlenebb, mint mikor a gondosan megtervezett és kiválasztott ajándékok nem érkeznek meg időben. Célszerű tehát időben gondoskodni róla, hogy a szeretteinknek szánt meglepetések a fa alá kerülhessenek.
Az e-kereskedelmi cégek 41 százaléka a tavalyinál kisebb karácsonyi forgalomra számít
A reálbérek idei átmeneti visszaesése, a vásárlók rendelkezésére álló szűkebb források a jelek szerint az év végi időszakban is éreztetik a hatásukat. A karácsonyi időszakban fókuszba kerülő termékeket forgalmazó webáruházak 41 százaléka a tavalyi szezonhoz képest alacsonyabb forgalmat vár – 22 százalékuk szerint a visszaesés meghaladja a 20 százalékot is. Növekedést az e-kereskedelmi cégek 32 százaléka vár, miközben 27 százalék a tavalyi szint ismétlődésére számít – derül ki az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál gyorsfelmérésében részt vevő közel száz hazai internetes áruház válaszaiból.
Tippek a biztonságos online karácsonyi vásárláshoz
Évről évre egyre nagyobb az e-kereskedelmi üzletek forgalma a novemberi és decemberi időszakban. Ilyenkor több százezres nagyságrendben vásárolnak termékeket a fogyasztók, ami akár 35 százalékos növekedést is jelenthet az év többi időszakához képest. Ez a növekedés nem csak az online kereskedőknek jelent jó lehetőséget, de a kiberbűnözőknek is, hiszen számukra a több vásárló több célpontot jelent. A BlueVoyant kiberbiztonsági vállalat szakértői összegyűjtötték a legfontosabb tudnivalókat ahhoz, hogy a vásárlók biztonságban tudhassák pénzüket és adataikat.
Rekordot döntenek-e a futárszolgálatok?
Bár látványosan növekszik az online megrendelések száma a múlt évi adatokhoz képest, ez nagyrészt a külföldi e-kereskedők térnyerésének köszönhető – derül ki a GKID e-kereskedelmet vizsgáló aktuális felméréséből és az idei karácsonyi szezonra adott előrejelzéséből. Ha a megrendelt termékek értéke csökken is, a küldemények darabszáma várhatóan tovább emelkedik, így az egyik legjelentősebb hazai futárszolgálatnál, az Express One-nál is kapacitásbővítéssel készültek a szezonra.
Letarolhatják a magyar piacot a külföldi e-kereskedők
Az elmúlt szűk évtizedben világszerte drámai piaci átalakulások történtek a kereskedelemben. Ennek a folyamatnak a során korábban domináns, sőt, akár vezető vállalatok jelentettek csődöt, vagy veszítették el rövid idő alatt a piaci értékük nagy részét. A vészjósló előrejelzések szerint, több, mint 50 ezer további amerikai kiskereskedelmi üzlet bezárása várható a következő 5 évben. És mielőtt azt gondolnánk, hogy Amerika messze van, sajnos észre kell vennünk, hogy a piac jelenlegi állása alapján Európában sem jobb a helyzet, ahol a magyar kereskedők többségét egyelőre semmi jó nem kecsegteti.
GKID-Mastercard: 2023-ban tovább polarizálódik az e-kereskedelem
Infláció alatti féléves forgalombővülés, töretlenül emelkedő rendelési frekvencia, stagnáló belföldi piac és élénkülő import forgalom jellemzi az online kiskereskedelem idei első hat hónapját – derül ki a GKID és a Mastercard Digitális Kereskedelmi Körképéből.
Még mindig népszerűbbek a boltok a webshopoknál
Az e-commerce megoldások felfutása miatt sokan gondolhatták úgy a kereskedelemben, hogy a hagyományos üzleteknek bealkonyul. A vásárlók azonban, úgy tűnik, másként vélekednek és nem hajlandóak lemondani arról az élményről, amit csak a bevásárlóközpontokban élhetnek át. Az igények, az elvárások folyamatosan változnak, a látogatók egyre inkább komplexitásra vágynak, amelybe a vásárlás mellett a szórakozás és a szabadidő eltöltése is egyaránt beletartozik.
E-kereskedelmi útmutató: Hogyan növelhetjük a konverziót és az eladásokat az üzenetküldő alkalmazásokkal?
Bár az üzenetküldést általában hétköznapi, kötetlen beszélgetésekhez társítják, mára a marketing és a kereskedelem szempontjából is nagyszerű csatornává vált.
Erre nem számítottunk – megtorpant az online kiskereskedelem
Az idei II. negyedévben mind értékben, mind a vásárlások számában visszaesett az online boltokban bankkártyával fizetett tranzakciók száma az év első három hónapjához képest. Ennek ellenére minden 5. bankkártyával itthon fizetett forintot webshopokban költünk el – derül ki a BiztosDöntés.hu összeállításából.
Kivérezhetnek a hazai kereskedő vállalatok, ha nem váltanak digitális stratégiára
Az elmúlt években világszerte számtalan új értékesítési csatorna jött létre, amelyek meghatározó része ma már digitális. Az e-kereskedelem robbanásszerű fejlődésének köszönhetően a piaci verseny globálissá vált, melyben a hazai kereskedők nagy részének – pár üdítő kivételtől eltekintve – sajnos óriási hátránnyal kell megküzdenie.
A magyarok több mint fele használ ár-összehasonlító oldalakat online vásárlás során
A magyarok jelentős része vásárol online, a 18-65 év közöttiek 35 százaléka legalább havonta egyszer, 17 százalék pedig legalább hetente egyszer tesz így – derült ki az OTP Mobil és a Reacty Digital friss, reprezentatív felméréséből.
Megtorpant az e-kereskedelem, nem várt helyről kapott fenyegetést
Az év első felében stagnált a hazai e-kereskedelem. Csökkenő vásárlószám mellett, a hirdetések kényszerű növelésével és az árak emelésével tudták tartani a tavalyi szintet az e-kereskedők, de ez sem volt elég: az inflációs adatok fényében a helyzet valójában a piac csökkenését tükrözi – mutat rá a Growww Digital e-kereskedelmi trendriportja*.
CBRE: Az e-kereskedelem egyre nagyobb teret hódít
A feltörekvő e-kereskedelmi piacok növekedése meghaladja az európai átlagot, míg a fejlett piacok – melyek a teljes online költés 72 százalékát adják – ismét a világjárvány előtti trendeknek megfelelően viselkednek – derül ki a CBRE globális ingatlantanácsadó legfrissebb kutatásából.
Egyre több ellenőrzést indít az adóhatóság az e-kereskedelemben
Nem csökken a visszaélések száma az internetes kereskedelemben, így az adóhatóság is egyre több ellenőrzést indít a fogyasztóknak, a tisztességes kereskedőknek és a költségvetésnek is kárt okozó illegális piaci gyakorlatok visszaszorítása érdekében – mondta a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) ellenőrzési főosztályának vezetője a hivatal szerdai budapesti sajtótájékoztatóján.
Cikkgyűjtő
További híreink
Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?
A No Fluff Jobs nemzetközi állásportál immár negyedik alkalommal elemzi a magyar, a lengyel, a cseh, a holland és az ukrán technológiai szektorban dolgozó nők fizetését, szakterületeit és készségeit, ám ezúttal más megközelítésből vizsgálta e témát. Elsősorban azt mérte fel, mikor kezdődött a nők érdeklődése e terület iránt, és kaptak-e támogatást céljaik megvalósításához. Az elemzés kitér a nemek közötti megkülönböztetésekre és egyenlőtlenségekre is.
Magyar fejlesztők programján ámul a világ: Már nem csak tanul, teremt is a magyar MI
Az egészségügyi területen az adatok hiánya és költségessége korlátozza az MI fejlődését, különösen a bőrbetegségek esetén. A magyar MI fejlesztő csapat, az AIP Labs azonban létrehozott egy olyan fejlett, generatív MI-t, amely nemcsak tanul a meglévő forrásokból, hanem új adatokat is képes létrehozni, megkerülve a drága és nehezen beszerezhető címkézett adatok problémáját. Így szintetikus képeket tudnak alkotni olyan ritka bőrbetegségekről is, amelyekről jelenleg kevés információ áll rendelkezésre.