GKID kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: GKID
![](/download/viewattach/157494/1/40/1912720-254164056.jpg)
GKID-Mastercard eTOPLISTA 2023 – a legnagyobb és legismertebb webáruházak rangsora
A GKID 2015 óta készít nyilvános rangsorokat a magyar piacon működő, és ott a legnagyobb forgalmat generáló online kereskedőkről. Az e-kereskedelmi kutató- és tanácsadócég a Mastercard közreműködésével idén négy tematikus forgalmi rangsort állított össze. A TOP15 legnagyobb forgalmú e-kereskedő mellett ismét elkészült az élelmiszerek és háztartási cikkek online értékesítésével foglalkozó kereskedőket tömörítő TOP10-es FMCG lista, valamint a legalább bruttó 5 milliárdos online kiskereskedelmi forgalmat elérő, 100%-ban magyar tulajdonú kereskedőkről is rangsor készült. Ebbe a mezőnybe idén is 13 magyar webáruház került be.
![](/download/viewattach/157228/1/40/1905818-1115491406.jpg)
GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I
Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése, valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.
![](/download/viewattach/155320/1/40/1854306-1481948355.jpg)
Rekordot döntenek-e a futárszolgálatok?
Bár látványosan növekszik az online megrendelések száma a múlt évi adatokhoz képest, ez nagyrészt a külföldi e-kereskedők térnyerésének köszönhető – derül ki a GKID e-kereskedelmet vizsgáló aktuális felméréséből és az idei karácsonyi szezonra adott előrejelzéséből. Ha a megrendelt termékek értéke csökken is, a küldemények darabszáma várhatóan tovább emelkedik, így az egyik legjelentősebb hazai futárszolgálatnál, az Express One-nál is kapacitásbővítéssel készültek a szezonra.
![](/download/viewattach/154752/1/40/1838796-459518845.jpg)
GKID-Mastercard: 2023-ban tovább polarizálódik az e-kereskedelem
Infláció alatti féléves forgalombővülés, töretlenül emelkedő rendelési frekvencia, stagnáló belföldi piac és élénkülő import forgalom jellemzi az online kiskereskedelem idei első hat hónapját – derül ki a GKID és a Mastercard Digitális Kereskedelmi Körképéből.
![](/download/viewattach/153084/1/40/1792129-149145498.jpg)
Itt a legnagyobb webáruházak rangsora
A GKID a Mastercard közreműködésével 2023-ban immár nyolcadik alkalommal publikálja a Magyarországon működő, legnagyobb forgalmú online kereskedők rangsorát.
![](/download/viewattach/151461/1/40/1746801-2125685782.jpg)
Nem terveznek kevesebbet költeni a magyar online vásárlók
Átlagosan 21 alkalommal vásárolnak online a magyarok, a legaktívabb a 30 éves korosztály. Műszaki cikkeket egyre inkább csak az interneten rendelünk, az élelmiszereket viszont még mindig személyesen szerezzük be – derül ki abból a reprezentatív felmérésből*, amelyet az eMAG megbízásából a GKID piackutató cég végzett a hazai internetes vásárlók körében.
![](/download/viewattach/150279/1/40/1714831-181881595.jpg)
Ragaszkodunk a minőséghez: az infláció ellenére sem szeretnénk mindig az olcsóbbhoz nyúlni
A magyar internetezők vásárlási szokásait ugyan folyamatosan alakítják az infláció hatásai, a jól megszokott minőségből azonban nem tervezünk lényegesen lejjebb adni. Alapvető élelmiszerekből, kozmetikumokból, ruhából és cipőből nem hajlandó olcsóbbat venni a vásárlók többsége, inkább hajlanak a vásárolt mennyiség csökkentésére. Az év hátralévő részében tehát a korábbinál többen igazíthatják majd vásárlásaikat a szükség helyett a kampányokhoz és leértékelésekhez – derül ki abból a hazai internetezőkre reprezentatív felmérésből*, amelyet a GKID piackutató cég készített az eMAG megbízásából.
![](/download/viewattach/149802/1/40/1702294-622639224.jpg)
Borúlátóvá tette az e-kereskedőket a lassuló növekedés és a romló kilátások
Dinamika tekintetében 2016 óta a leggyengébb első féléves teljesítményét produkálta a belföldi online kiskereskedelem, amely – az előző félévhez viszonyítva, forintban kifejezve 14,5 százalékos növekedést követően – bruttó 570 milliárd forintos forgalommal zárta 2022 első hat hónapját. A GKID és az Árukereső.hu kilenc éve készülő Online Kiskereskedelmi Index kutatásának idei második fordulós eredményeiből az is kiolvasható, hogy az e-kereskedők a folytatást tekintve sem optimisták.
![](/download/viewattach/148699/1/40/1671355-7536364.jpg)
GKID Streaming körkép 2022
A Disney+ hazai indulásának apropóján ismét felmérést készített a nemzetközi videó streaming platformok használatáról a GKID. Ennek eredményei szerint 2022-ben már a felnőtt magyar internetezők 39%-a rendelkezik előfizetéssel vagy hozzáféréssel legalább egy streaming szolgáltató kínálatához. Ez több mint 2 millió fős aktív felhasználói bázist jelent, ami a GKID egy évvel ezelőtti méréséhez képest jelentős, 56%-os bővülés. Az ország piacvezető, kedvenc szolgáltatója továbbra is a Netflix, a magyar felhasználók havi streaming-rezsije átlagosan 4500 Ft. A Disney+ akár 180 ezer felhasználóval is számolhat az indulását követően – derül ki a GKID friss streaming kutatásából.
![](/download/viewattach/148222/1/40/1658059-1541569293.jpg)
A Telekom újra az első helyen a mobileszközök online értékesítésében
2021-ben – immár negyedik éve – újra a Magyar Telekom webshopjából rendeltek összességében a legnagyobb értékben mobiltelefont és tabletet a magyar nyelvű webáruházak közül. A teljes online kiskereskedelmi piac 2,3 százalékát tudhatja magáénak a Telekom, amivel az ötödik legnagyobb hazai online szereplőnek számít – derül ki a GKID (korábbi nevén GKI Digital) piacelemzéséből.
![](/download/viewattach/148218/1/40/1657915-1806219561.jpg)
A legnagyobb forgalmú online kereskedők rangsora
A GKID (korábbi nevén GKI Digital) 2022-ben immár hetedik alkalommal publikálja a Magyarországon működő, legnagyobb forgalmú online kereskedők rangsorát. Az összesített mezőny élén több mint bruttó 210 milliárd forintos online forgalommal ezúttal is az eMAG-Extreme Digital végzett. Az élelmiszerek, háztartási cikkek (gyűjtőnéven FMCG termékek) online piacának a legnagyobb szereplője a Tesco. Idén először külön rangsor készült a 100%-ban magyar tulajdonú e-kereskedelmi cégekről: ennek első helyére az Euronics került.
Cikkgyűjtő
További híreink
A kék halál képernyőn túl: miért ne hagyjuk figyelmen kívül a szoftverfrissítéseket?
A hibás CrowdStrike-frissítés okozta széleskörű informatikai leállások előtérbe helyezték a szoftverfrissítések kérdését. Frissítsünk vagy inkább ne? Az ESET kiberbiztonsági szakértői most elmondják, miért fontosak a hibajavítások, és miért nem jó megoldás, ha ezeket elmulasztjuk.
Idén a fenntartható cégek tulajdonosait is díjazza az EY
A fenntarthatóság iránt elkötelezett vállalkozókra is reflektorfényt irányít az EY Az Év Üzletembere Program. A független bírálóbizottság első alkalommal osztja ki idén az EY Fenntarthatóságért Különdíjat, hogy kiemelje azokat, akik környezetbarát, társadalmilag hasznos és emberközpontú társaságok tulajdonosai és vezetői.