Az e-kereskedelmi cégek 41 százaléka a tavalyinál kisebb karácsonyi forgalomra számít

forrás: Prím Online, 2023. december 10. 11:41

A reálbérek idei átmeneti visszaesése, a vásárlók rendelkezésére álló szűkebb források a jelek szerint az év végi időszakban is éreztetik a hatásukat. A karácsonyi időszakban fókuszba kerülő termékeket forgalmazó webáruházak 41 százaléka a tavalyi szezonhoz képest alacsonyabb forgalmat vár – 22 százalékuk szerint a visszaesés meghaladja a 20 százalékot is. Növekedést az e-kereskedelmi cégek 32 százaléka vár, miközben 27 százalék a tavalyi szint ismétlődésére számít – derül ki az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál gyorsfelmérésében részt vevő közel száz hazai internetes áruház válaszaiból.

A visszafogott várakozásokat alátámasztják az online kereskedőknek a Black Friday kapcsán szerzett tapasztalatai is. A teljes megkérdezett kör 45 százaléka szervezett akciót erre az időszakra, és az akciózók több mint kétharmada (69%) számolt be arról, hogy a fekete péntek forgalma alulmúlta előzetes várakozásaikat. A beszámolók 46 százaléka jelzett a tavalyinál kisebb forgalmat, ami azt jelenti, hogy nem csupán az infláció mértékével, hanem azt meghaladó mértékben csökkent reálértékben az online kereskedők árbevétele. A kosárérték a tavalyihoz hasonló szinten állt: a webáruházak 29 százaléka nem tapasztalt változást tavalyhoz képest, ugyanakkor 36 százalékuk növekedésről, 35 százalékuk pedig csökkenésről számolt be.  

 

 

A lehetséges okok között a legtöbb válaszadó azt jelölte meg, hogy a lakosság most kevesebb elkölthető pénzzel rendelkezik, de valószerűnek tartják azt a magyarázatot is, hogy a bizonytalan gazdasági helyzetben sokan a kivárást és a tartalékolást helyezték előtérbe.

 

„A hazai kereskedők által érzékelt piaci visszaesés valós jelenség, de annak mértéke a teljes e-kereskedelmi szegmensben kisebb mértékű lehet, mivel idén a vásárlók a tavalyinál nagyobb mértékben rendelnek külföldön bejegyzett webáruházaktól – mondta Dévavári Dezső, az Olcsóbbat.hu vezetője. – Továbbra is érvényes marad az a hosszú távú tendencia, hogy a kereskedelmi forgalom fokozatosan tolódik át az online térbe. Így teljes piacot tekintve arra számíthatunk a karácsonyi szezonban, hogy a megrendelések száma idén is eléri a tavalyi mértéket, a megrendelt küldemények átlagos értéke pedig valószínűleg szintén stagnálni fog.”

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu

A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.

2024. május 3. 14:41

A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését

A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban. 

2024. május 3. 13:04

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14