A Facebook helyett saját aktív közösség kiépítését javasolja a cégeknek egy szakértő
A hosszú távú, hatékonyabb működés érdekében a magyar vállalatoknak tanácsos egy saját, a Facebook-tól független, aktív közösséget, például egy céges blogot létrehozniuk - mondta Gombos Zsolt Facebook-szakértő, az Online Marketing Akadémia (OMA) alapítója csütörtökön Budapesten, sajtóbeszélgetésen.
Gombos Zsolt jó opciónak látja a saját közösségi oldal létrehozását, például egy céges blog formájában. A vállalatok az oldalt látogatók adatainak összegyűjtésével saját adatbázist építhetnek, így idővel nem lesz szükségük a Facebook-ra, mint adatforrásra - mutatott rá.
A továbbiakban pedig email- és remarketing segítségével az egyszeri látogatók precízen újracélozhatók. A minőségi tartalommal rendelkező írásokkal és az olvasóktól származó hozzászólásokkal aktív közösség építhető, illetve a látogatók a vállalat weboldalára terelhetők - mutatott rá Gombos Zsolt.
A szakértő szerint a Facebook gyors növekedése miatt, számos magyar vállalat abba a hibába esett, hogy céges kommunikációját nagy mértékben, esetleg kizárólag a közösségi média ingyenes üzleti szolgáltatásaira alapozta. Hozzátette: a magyar cégek többsége ugyanakkor rosszul viseli, hogy a Facebook, 2012-es tőzsdére lépését követően, mint ingyenes közösségi média marketing eszköz megszűnt, így a cégek számára a követők 80-95 százaléka csak egy bizonyos összegért cserébe elérhető.
Az "ingyenes illúzió" összeomlása ellenére a Facebook népszerűsége egyelőre töretlen, Magyarországon jelenleg 4,8 millió felhasználója van, amelyből az aktív látogatók száma 3,9 millió. A cégek többsége alternatív megoldások helyett egyelőre vagy elfogadta a költségnövekedést, vagy árat emelt, és ezt a fogyasztókkal fizettette meg - jelezte Gombos Zsolt.
Kapcsolódó cikkek
- Újabb közösségi oldalakat és programokat blokkolnak Kínában
- A Twitter mint a párkapcsolat megrontója
- Magyarázkodik a Facebook
- Éjfélkor vége az iWiW-nek
- Ferenc pápa posztjai tarolnak a Twitteren
- Idegesítenek a Facebook alkalmazásmeghívók? Van megoldás!
- Irak blokkolja a közösségi oldalakat
- Több millió arcképet gyűjt az NSA az internetről
- A KIM feljelenti az Ask.fm közösségi portált személyes adatokkal való visszaélés miatt
- A közösségi média fortélyai a KKV-AKADÉMIÁN
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól
A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.
Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.