Az adatelemzés a növekedés kulcsa a biztosítási szektorban
A biztosítótársaságok pénzügyi vezetői világszerte a vállalatok adatkezelési és elemzési képességeinek javítását tűzték ki célul a hosszú távú növekedés érdekében – derül ki az EY legfrissebb globális felméréséből. A döntéshozóknak egyszerre kell megfelelniük az új jelentéstételi kötelezettségeknek és egyensúlyt teremteni a költségek kezelésében is.
A globális biztosítók vezetőinek 66 százaléka a növekedést és az az új piacokon való terjeszkedést jelölte meg a három legfontosabb prioritás között a 2020-ig tartó időszakra. Az EY Globális Biztosítási Felmérése keretében megkérdezett pénzügyi vezetők 54 százaléka a költségkezelést és a profitnövelést jelölte meg kiemelt fontosságú célnak, míg a válaszadók 51 százaléka a szabályváltozásokat követi különös figyelemmel.
„Növekedésnek indult a biztosítási szakma, azonban a piacon továbbra is kiélezett verseny tapasztalható. A pénzügyi vezetőknek egyre átfogóbb stratégiákkal és javaslatokkal kell előállniuk a vállalat sikeres növekedéséhez, amihez elengedhetetlen a hatékony riportolás és elemzés. A megkérdezett vezetők a pénzügyi- és biztosításmatematikai osztályok fejlesztésének kiemelt szerepet szánnak, különösen az adatkezelés és az elemzési készségek területén, a döntéshozatal javítása érdekében.” – mondta Seregdy Tamás, az EY Üzleti Tanácsadási Szolgáltatások Üzletágának igazgatója.
A 35 globális biztosító vezetőinek bevonásával készült felmérésben a válaszadók kétharmada az adatkezeléssel és technológiával kapcsolatos feladatokat jelölte meg a pénzügyi és biztosításmatematikai osztály előtt álló három legnagyobb kihívás között. A pénzügyi vezetők 21 százaléka úgy vélte, hogy a felhasznált adatok minősége jelentette a legnagyobb akadályt a siker elérésében. A technológiai infrastruktúra hiányát 27 százalék jelölte a legmeghatározóbb kihívások között, ami a beruházások elmaradásából eredt.
A globális biztosítóknál jelenleg használatban lévő hivatalos tájékoztatási folyamatok általában rugalmatlanok és időigényesek, emellett nagymértékű manuális beavatkozást igényelnek. A pénzügyi és biztosításmatematikai források átlagosan 64 százalékát tranzakcionális és riportolási folyamatokra fordítják, miközben a döntéshozatal támogatási tevékenységre mindössze 20 százalék jut.
A válaszadók 35 százaléka számára prioritás az új szabályozási és tájékoztatási követelményeknek való megfelelés. A megkérdezettek 85 százaléka hozzákezdett vagy tervezi a tájékoztatási folyamatainak átalakítását és mindössze 6 százalék elégedett a jelenlegi folyamatokkal – derül ki a jelentésből.
Kapcsolódó cikkek
- Utasbiztosítás SMS-ben mindhárom mobilszolgáltatónál
- Pár napig tarthat a karácsonyi csoda: 10-ből 6 kütyü megsérül
- Adatokból modellezik le a kapcsolatokat
- CRS Portál: Big Data elemzés és „What if” tervezési képességek is
- Az okosotthonnal a biztosítási díj is csökkenthető
- Kétszámjegyű növekedés az sms-ben kötött utasbiztosításoknál
- Átfogó big data-megoldás az Oracle-től
- Biztosítás a fesztiválszezonra
- A biztosítási szférában terjeszkedik tovább a Xerox
- Védelem mobil kütyükre garanciaidőn túl is
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.
GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I
Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése, valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.