A Huawei-é a második legtöbb szabadalom Európában
Az innováció áll a mobiltelefonok berobbanásának a hátterében
Az Európai Szabadalmi Hivatal (EPO) jelentése szerint 2016-ban, miként az elmúlt két évben is, a Huawei jelentette be a legtöbb szabadalmat Európában a digitális kommunikáció területén.
A vállalat az összes szabadalmi bejelentést tartalmazó európai rangsorban 2390 szabadalommal a második helyre lépett, emellett a kínai cég kapta a hetedik legtöbb, összesen 924 szabadalmi engedélyt tavaly.
A Huawei az elmúlt években jelentős hangsúlyt fektetett új technológiák fejlesztésére, valamint saját szellemi tulajdon-tartalékának felépítésére. A vállalat bevételének több mint 10 százalékát minden évben kutatás-fejlesztésre fordítja. Jelenleg a cégnek 15 kutatási-fejlesztési központja és 36 ügyfelekkel együtt működtetett innovációs központja van világszerte, amelyekből a legtöbb Európában található – többek között Belgiumban, Finnországban, Franciaországban, Írországban, Olaszországban, Svédországban, az Egyesült Királyságban és Németországban. Ez utóbbiban található a Leica optikai vállalattal közösen alapított Max Berek fejlesztési központ is. A vállalat szerint csak az újításokkal tartható fenn az impozáns dinamikus növekedés.
Az EPO adatai szerint 2016-ban közel 160 ezer szabadalmi bejelentés érkezett hozzájuk, ezen belül Kínából 7150, amely mintegy 25 százalékos növekedést jelent a tavalyihoz képest. Benoît Battistelli, az EPO elnöke szerint a Kínából érkezett szabadalmi bejelentések számának rendkívüli megnövekedése összefüggésben áll az ország gazdasági fejlődésével, Kína gazdaságának globálissá válásával, és azzal az ösztönözéssel, hogy vállalatai szálljanak versenybe a globális piacon is.
A Huawei Technologies, mint a legnagyobb kínai magánvállalat, immár harmadik alkalommal került a digitális kommunikáció területének élére, megelőzve például a Microsoftot és a Samsungot is. A Huaweinél a K+F kulcsfontosságú területté nőtte ki magát az elmúlt években, a technológiai újításoknak és a fogyasztói igények kiszolgálásának köszönhetően pedig a vállalat fogyasztói üzletága rohamosan növelte eladásait 2016-ban is.
A Gartner legfrissebb, 2017. február 25-én közzétett jelentése szerint 2016 negyedik negyedévében és az egész évben a Huawei volt a világ harmadik legnagyobb okostelefon eladója. A vállalat 40,8 millió okostelefont értékesített a negyedik negyedévben, ez a globális piac 9,5 százalékát jelenti, összességében pedig 139 millió okostelefont szállított le 2016-ban világszerte.
Kapcsolódó cikkek
- Előlapi Leica kamerával és 3D-s arcfelismeréssel érkezik a Huawei új zászlóshajója
- Itthon is elérhető a Huawei csúcskészüléke
- Varga Mihály a Huawei-csoport vezetőivel egyeztetett
- A Huawei fogyasztói üzletága 178 milliárd jüan éves bevételre számít 2016-ra
- Huawei: a jövő telefonja mesterséges intelligenciával fog működni, önmagunk kiterjesztése lesz
- Átlépte a 140 milliót a Huawei által értékesített okostelefonok száma 2016-ban
- A Huawei Mate 9 december elejétől elérhető Magyarországon, 3-3-3 garanciával
- Gyorstöltővel érkezett meg az új, kék színű Huawei P9
- A Huawei bemutatta új, Mate 9 okostelefonját
- A Huawei 16 helyet lépett előre az Interbrand Legjobb Globális Márkák listáján
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon
A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok.
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.