Kevesebb ingyenes szolgáltatás az interneten

Tóth Kristóf, 2000. november 12. 22:35
Az internetezők a múlt héten ledöbbenhettek, hiszen a Napster, az a cég, amelynek a neve egyet jelentett az ingyenes zenével, bejelentette, hogy hamarosan előfizetési díjat kíván szedni a szolgáltatásáért cserébe.
Az új trendek, a piaci szabályok szerint félő, hogy hamarosan más, eddig ingyenes szolgáltatások is így járhatnak. Ennek oka, hogy a szűkülő reklámpiac egyszerűen képtelen eltartani a teljes webet és azokat az ingyen igénybe vehető lehetőségeket, melyek komoly pénzeket spóroltak meg eddig a felhasználóknak.

"Az embereknek rá kell jönniük, hogy az ingyenesség nem tarthat örökké" - mondta Dan Campi a Punch Networkstől. A Punch Networks egy olyan programot forgalmaz, melynek segítségével fájlokat oszthatunk meg a weben. A cég nemrég tért át az előfizetési díjas rendszerre.

A Napsterrel ellentétben, amely azért döntött az előfizetési díjas rendszer mellett, mert különben a kiadók egyszerűen bezáratták volna a céget, a nagyobb vállalkozások, így Yahoo vagy az America Online, azért szüntetik be ingyenes szolgáltatásaikat, mert ezt megtehetik. Az emberek fizetni fognak.

"Hamarosan nem kell többet a reklámbevételekre támaszkodnunk" - nyilatkozta Bob Visse a Microsoft MSN internetes portáltól.

Kulcsszavak: Napster Yahoo AOL onlineszolg

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14