Közérthetőbb használati szabályzatot vezet be a Facebook
A Facebook a korábbinál könnyebben értelmezhető nyelvezetben íródott felhasználási feltételeket és adatkezelési szabályzatot vezet be annak érdekében, hogy a felhasználói könnyebben megértsék az abban foglalt dolgokat. Fontos, hogy bár a frissített szabályzat egyszerűbben értelmezhető, a vállalat a módosítások keretében nem kér jogosultságot újabb felhasználói adatok gyűjtésére. A közösségi oldal emellett egy héten át a felhasználók visszajelzését is várja adatkezelési irányelveivel kapcsolatban.
A Facebook azért újítja meg használati feltételeit és adatkezelési szabályzatát, hogy felhasználói könnyebben megértsék, hogy a közösségi hálózat hogyan használja fel adataikat szolgáltatásaiban, így többek közt a Messengerben és az Instagramon is. Ez utóbbi két szolgáltatás a Facebookkal azonos adatkezelési szabályzatot használ.
A megújult adatkezelési szabályzatot úgy fogalmazták, hogy a benne foglaltak az átlagemberek számára is könnyen értelmezhetőek legyenek. Ahogy az eddigi használati feltételek, úgy a megújult szabályzat is elérhető lesz lokalizált verziókban, tehát a magyar felhasználók magyar nyelven olvashatják el ezen az oldalon.
Az új felhasználási feltételek és adatkezelési szabályzat bevezetése azonban nem jelenti azt, hogy a vállalat újabb felhasználói adatok gyűjtésére, felhasználására vagy megosztására kérne jogosultságot: erről szó sincs, a most publikált, közérthetőbb feltételek nyomán a Facebook jogosítványai nem változnak a három évvel ezelőtt publikált, mostanáig hatályos felhasználási feltételek óta. A változás nem érinti a felhasználók által személyre szabott adatvédelmi beállításokat sem.
A megújult szabályzatból egyértelműen kiderül majd, hogy milyen adatokat kezel a Facebook olyan új szolgáltatások használata esetén, amelyek az előző szabályzat kiadásakor még nem léteztek: például a Marketplace, vagy a Live videók közvetítése esetén. Emellett a felhasználók a mobil eszközökről gyűjtött adatok köréről és módjáról is tájékozódhatnak.
Ezen kívül a Facebook az átdolgozott szabályzatok 2018. április 4-ei publikálását követő hét napban a felhasználók visszajelzéseit is várja mind a felhasználási feltételei, mind pedig az adatkezelési szabályzatával kapcsolatban. A felhasználókat a Facebook proaktívan értesíteni fogja visszajelzési lehetőségükről: kérdéseiket, javaslataikat vagy észrevételeiket ezen a magyar nyelvű felületen lehet eljuttatni a vállalatnak.
A felhasználási feltételek és az adatkezelési szabályzat végleges verzióit – amelyek már a visszajelzések nyomán elvégzett változtatásokat is tartalmazzák – az észrevételek feldolgozása után fogja publikálni a Facebook. A felhasználóknak ekkor lesz lehetősége elfogadni az frissített szabályzatokat.
Kapcsolódó cikkek
- Változnak az adatkezelési beállítások a Facebookon
- GDPR – így kerülhető el a büntetés!
- GDPR adatkezelési körkép
- Nyakunkon a GDPR
- Ügyvédi törvény vs. GDPR: felkészültek-e a jogászok?
- Egyre gyakoribbak az adathalász támadások
- A Vodafone Alapítvány Big Datát használva szállna szembe a járványokkal
- A Facebook legújabb internettechnológiáját teszteli a Magyar Telekom
- A magyar vállalatok harmada még nem is hallott a GDPR-ról
- Új befektetés a közösségek építésébe
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.
Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.