Átláthatóbbá teszi az oldalakat és a hirdetéseket a Facebook
A Facebook felhasználói mostantól azt is megnézhetik, hogy egy adott oldal milyen hirdetéseket futtat a Facebookon és az Instagramon, illetve a facebookos oldalak üzemeltetőiről, azok esetleges változásáról is több információhoz férhetnek hozzá.
Fontos lépéseket tesz a Facebook annak érdekében, hogy átláthatóbbá tegye a közösségi oldalon futó reklámok és az ott regisztrált oldalak működését. A transzparenciát szolgáló újítások révén a felhasználók a korábbinál több információt kaphatnak a Facebookon jelen lévő vagy reklámokat vásárló szervezetekről és vállalatokról, a nagyobb átláthatóság pedig a közösségi oldalon zajló visszaélések csökkentését is elősegíti majd.
A Facebook-oldalak menüjében megjelenő új, „Info and Ads” nevű menüpontban a felhasználók áttekinthetik, hogy az adott oldal működtetője milyen hirdetéseket futtat a Facebookon, a Messengeren, az Instagramon, vagy a Facebook partnerhálózatán. Ebben a menüpontban az olyan hirdetéseket is listázza a Facebook, amelyek célközönségében egy adott felhasználó nem található meg. Ezen a felületen a felhasználók jelenthetik is a Facebook számára az általuk problémásnak ítélt hirdetéseket a „Report ad” (hirdetés jelentése) menüponton keresztül.
Szerencsére a Facebookon futó hirdetések döntő többségét legitim módon működő vállalkozások és szervezetek adják fel: például potenciális új ügyfeleket kereső kisvállalkozások, egy jó cél érdekében adományokat gyűjtő jótékonysági szervezetek, vagy akár választáson induló politikusok - ugyanakkor rossz szándékú szereplők visszaélésre is használhatják a közösségi oldalt. A most bejelentett újítások csak a kezdetet jelentik, hiszen a Facebook folyamatosan fejleszti szolgáltatásait. Azzal, hogy a hirdetések és oldalak terén nagyobb átláthatóságot biztosít, a Facebook megkönnyíti az esetleges visszaélések kiszűrését is.
Kapcsolódó cikkek
- Nyilvánosságra hozza moderálási irányelveit a Facebook
- Változnak az adatkezelési beállítások a Facebookon
- Otthonvédelem online
- Már nem csak saját névvel regisztrálhatunk a Facebookra
- Netes múltjuktól félnek a fiatalok
- Boldogabb az élet Facebook nélkül
- Invitel: a közösségi média dzsungele [2. rész]
- Invitel infografika – a közösségi média dzsungele [1. rész]
- Egyre többen a közösségi médiából kapnak állástippet
- A vizualitás egyre fontosabb a közösségi térben
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Szemben a sztereotípiákkal: a nők, a tudomány jövőjének alakítói
Április negyedik csütörtökén az infokommunikációs szektor női szereplői előtt tisztelgünk. Az immár 15. éve ünnepelt Lányok az információ- és kommunikációtechnológiában (Girls in ICT) nemzetközi napja arra biztatja a fiatal lányokat, hogy merjenek nagyot álmodni és bátran helyezkedjenek el STEM* vagy IKT** szakmában. Idén a női vezetők és elengedhetetlen mentori szerepük kerül középpontba a világnapon, amely a Megoldások a holnapért résztvevőit is megihlette.
Minden 5. gyereket érintheti az online bántalmazás
Bár a honfitársaink szerint a közösségi média veszélyesebb a gyerekekre nézve, mint a tömegközlekedés, a 6-14 évesek harmada mégis rendszeresen használja a social mediát – derült ki egy friss, országos kutatásból. Az egyik leggyakoribb probléma az online térben a bántalmazás, ami akár minden 5. gyereket érinthet. A kitöltők harmada nem szokott a családjával beszélni az internetes tér veszélyeiről, pedig a tudatosítással a legtöbb ilyen helyzet megelőzhető vagy kezelhető lenne.
A Zyxel Networks fokozza a kiberbiztonságot, hogy megfeleljen a NIS2 irányelvnek
Tekintettel a kiberfenyegetések növekvő gyakoriságára és összetettségére, az EU 2016 óta hatályos NIS-irányelve ma már nem felel meg mindezeknek. Az új iteráció, amely 2024. október 18-án lép életbe, lehetőséget kínál a kiberbiztonsági erőfeszítések fokozására. A Zyxel Networks, a biztonságos, mesterséges intelligencia és felhőalapú hálózati megoldások egyik vezető szolgáltatója olyan termékeket kínál, amelyek megfelelnek az NIS2 irányelv követelményeinek, és hatékony védelmet nyújtanak a fejlett támadásokkal szemben.
Az AI és a fenntarthatóság területén nő az igény leginkább a munkavállalókra
A gyors technológiai fejlődés, a fenntarthatóság iránti fokozódó igény korszakában bizonyos munkaterületek jóval keresettebbé válnak. Az ezekkel a szakismeretekkel rendelkező munkavállalók iránti kereslet a magyar munkaerőpiacon is egyre növekszik. A Munkahelyeink.hu összegyűjtötte a kapcsolódó pozíciókat, illetve azt, hogy mire van szüksége a munkavállalóknak, hogy megszerezhessenek egy ilyen állást.