Xboxozó nyugdíjasok a PlayIT siófoki rendezvényén
5 xboxozó nyugdíjas volt a sztárja Magyarország legnagyobb videojáték rendezvényének, a PlayIT siófoki állomásának. Az eseményre az orosházi Evangélikus Egyházközség Fénysugár Nyugdíjas Egyesület tagjai látogattak el unokáikkal, és igazi senior gamerekként ragadtak kontrollert és vettek fel VR szemüveget.
Az eseményre a Magyar Telekom juttatta el a szépkorú gamereket és unokáikat. Digitális nyitottságukat és gaming teljesítményüket a vállalat egy PlayIT-tel közös díjjal is elismerte. A Senior Gamer díjat Csanda Gergely, a PlayIT főszervezője, Kiss Imi és Hunboxing Zsolti influencerekkel karöltve adta át a rendezvényen. A színpadon felvonult a projekt minden résztvevője, így az unokák is, akik szerint nagyszüleik bármire képesek, akár egy nehezebb online játék elsajátítására is.
A rendezvényen nagy meglepetést váltott ki a gamer nagyik jelenléte, akik unokáikkal közösen már tapasztalt xboxozóként autóversenyeztek, játszottak kinect játékokat, és mutatták meg azt, hogy a digitális nyitottság nem kor kérdése.
Az online játékokkal nem most ismerkedtek meg a nyugdíjasok. Tavaly szerezték be xboxukat, amely szokatlan támogatást kapott az orosházi esperestől: megáldotta a készüléket. A közösség azóta is lelkesen használja az eszközt, július óta pedig a legújabb lehetőségekkel és játékokkal is képben vannak. Ekkor karolta fel őket ugyanis a Magyar Telekom, hogy inspirálja őket digitális tudásuk elmélyítésére és arra, hogy unokáikkal közösen játsszanak. A vállalat elvitte hozzájuk Kiss Imi és Hunboxing Zsolti influencereket, illetve Jolcsi nénit. A 74 éves youtuber nem csupán saját csatornát üzemeltet a videómegosztón, hanem önállóan tanulta meg a videokészítés és vágás titkait. Ők hárman tartottak online gaming képzést a mára már senior gamereknek.
Az orosházi gaming oktatásról készült film a Facebookon tíz nap alatt majd’ 500 ezer, Instagramon közel 100 ezer emberhez jutott el. Nemcsak népszerű, de ösztönző is lett a felvétel, hiszen jellemzően elismerő és biztató kommenteket váltott ki a nagyérdeműből. A videót Kiss Imi és Hunboxing Zsolti idősekre szabott gamer kislexikona egészítette ki, Jolcsi néni pedig olyan tutorialt tett közzé, amelyből a nyugdíjasok az alapoktól kezdve sajátíthatják el az internethasználatot. Ennek terjesztését a Magyar Telekom vállalta magára: nyugdíjasklubokhoz juttatják el a felvételt, hogy segítsék a lelkes szépkorúak digitális felzárkózását.
A júliusi „kiképzés” az orosháziak életére is tartós hatást gyakorolt: az eddigi heti egy találkozó helyett már kétszer ülnek össze, klubdélutánjaikhoz pedig az unokák is csatlakoztak, akik játékok használatára tanítják az alkalmakon a nagyszülőket.
A kezdeményezést az eNet és a Telekom közös kutatására alapozva hívta életre a vállalat. A felmérésből kiderült, hogy az idősebb generációk digitális felzárkóztatására komoly az igény. A hazai netezők a fejlődés lehetőségét a fiatalok és a szépkorúak közös tanulásában látják, amelynek számos előnye van. Több időt töltenek közösen, együtt fejlődnek (73 százalék szerint), és hasznos képességeket sajátítanak el (71 százalék).
Videók:
Kapcsolódó cikkek
- A Magyar Telekom 2018. második negyedéves eredményei
- Közel egy éven át szabálytalanul nyújtott szolgáltatást Ercsiben a Magyar Telekom
- Játszva tanítja az óvodásokat a Telekom augusztusi bónusz csatornája a JimJam
- Korlátlan zenehallgatás adatfogyasztás nélkül
- Egyre többen érik el a világhálót a Szupergyors Internet Programnak köszönhetően
- Szabó Melinda a Magyar Telekom új lakossági szolgáltatások vezérigazgató-helyettese
- A telekom bemutatta az első Magyarországi, valós körülmények között létrejött 5G kapcsolatot
- A hazai e-sport piac helyzete
- Kedvet csinál a tanuláshoz és közösséget épít a digitális oktatás
- PayPal felmérés a videójátékokhoz kapcsolódó magyar szokásokról
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.