Munkába állt VANDA, az első virtuális üzleti asszisztens Magyarországon
A Magyar Telekom tavasszal mutatta be VANDA nevű virtuális üzleti asszisztensét az ügyfelei számára. Nyár óta pedig már minden, az ügyfélszolgálatot telefonos csatornán megkereső ügyfél hívását a mesterséges intelligencia alapú, magyarul beszélő VANDA fogadja, kiváltva ezzel a hagyományos nyomógombos menürendszert, az IVR-t (Interactive Voice Response).
VANDA képes az elmondottak alapján megérteni az ügyfél szándékát, és a lehető legyorsabban ahhoz a szakértőhöz irányítani a hívást, aki kompetensen segíteni tud a megoldásban. Emellett jól automatizálható és gyakran előforduló, rutinszerű feladatokat is rábízhatunk, amit teljes körűen elvégez szakértők bevonása nélkül is. Ilyen automatizált feladat például a kiegészítő mobildíjcsomag értékesítése, mobilegyenlegről információadás, vezetékes szolgáltatásra vonatkozó hibabejelentés kezelése, valamint a folyamatban lévő megrendelésekről státuszinformáció adása. VANDA képességeit és az általa elvégezhető tevékenységek körét folyamatosan bővíti a Telekom.
“Felgyorsult világunkban az ügyfelek igényei is megváltoztak, gyors, szinte azonnali ügyintézést, és nagyon rövid válaszadási időt várnak el a szolgáltatóktól. A klasszikus, bevált ügyfélszolgálati csatornák mellett ezért új, innovatív megoldásokat hozunk be a működésünkbe annak érdekében, hogy a felmerülő igényeket a leggyorsabban tudjuk megoldani kiváló ügyfélelégedettség mellett. VANDÁ-nak köszönhetően jelentősen, töredékére csökkent az idő, amely alatt a minket megkereső ügyfelünk hívását szakértő kollégánkhoz juttatjuk. Emellett a VANDA által teljeskörűen megoldott ügyfélkérések száma is folyamatosan növekszik. Mindez az ügyfél számára gyorsabb ügyintézést jelent, az ügyfélszolgálatos kollégáknak pedig így több idejük marad a személyre szabott tanácsadásra, a komplexebb feladatok magas szintű megoldására“ – ismertette a legfőbb előnyöket Méry Katalin, a Magyar Telekom ügyfélszolgálati igazgatója.
Az ügyfelek érdeklődéssel fogadták VANDÁ-t. A pozitív visszajelzések a gyorsabb ügyintézést és az újszerű megoldást emelik ki. A Develor Tanácsadó Zrt. „Legjobb Ügyfélélmény Projekt Díj” pályázatát is VANDA nyerte meg idén, a cég senior szakértői a Telekom virtuális asszisztensét értékelték a leginnovatívabb ügyfélélményt biztosító szolgáltatásnak a megoldás újszerűsége, valamint az ügyfélélményre gyakorolt kiemelkedően pozitív, mérhető hatása miatt.
VANDA a mesterséges intelligencia segítségével és gépi tanulás képessége révén minden egyes beszélgetéssel fejlődik. A Telekom a T-Systems Magyarországgal közös fejlesztésben vizsgálja Vanda chatbotként való alkalmazásának lehetőségét a Telekom online ügyfélszolgálati csatornáin. A jövőben a mesterséges intelligencia alapú rendszer továbbfejlesztéseként a Telekom több innovatív megoldásban gondolkodik. Kiemelkedő ezek közül az az innováció, ahol VANDÁ-t már érzelmi intelligenciával ruháznák fel, és képes lesz a rendszer kommunikációban idomulni ahhoz az érzelmi szinthez, amelyet az ügyfél hangjából megállapít.
„VANDA szolgáltatása jól illeszkedik a T-Systems Magyarország digitális fejlesztéseibe: mesterséges intelligencia platformként VANDA egy eszközt ad a kezünkbe ahhoz, hogy ügyfeleinkkel közösen hozzunk létre mesterséges intelligenciával támogatott, testreszabott üzleti megoldást kommunikációra épülő folyamatok automatizálása céljából. Virtuális üzleti asszisztensként VANDA egyedülálló a régióban, nemcsak azért, mert a hang és chat funkció azonos platformról működik, de azért is, mert egyedüliként tud támogatást adni a kelet-európai nyelvek legtöbbjén“ – mondta el Tápai Tamás, a T-Systems Magyarország infokommunikációs megoldásokért felelős vezérigazgató-helyettese.
A Magyar Telekom ügyfélszolgálatán végzett sikeres működés - és az azzal kapcsolatos közös tapasztalatok - lehetővé teszik, hogy további felhasználás során az eddigi eredményeket a T-Systems beépítse, így akár azonnal tud hang és chat alapon is működő üzleti, ügyfélszolgálati asszisztenst ajánlani ügyfelei számára. A felhasználási területek közül Tápai Tamás kiemelte, hogy elsőként bankok, biztosítók ügyfélszolgálati funkcióira, vagy például az IT infrastruktúra üzemeltetésére ajánlott ServiceNOW program támogatására ajánlják digitális asszisztensként VANDÁ-t. Ez utóbbinak köszönhetően a vállalat alkalmazottai VANDÁ-val beszélgetve tudják egyeztetni IT problémáikat.
Kapcsolódó cikkek
- HFS Research: az EY garantálja a legmagasabb szintű robotizált folyamatautomatizálási szolgáltatásokat
- A mesterséges intelligenciával foglalkozó startupok mutathatnak új utat Európának
- Globális siker a világ első, mesterséges intelligencia alapú e-sport trénere
- A munkavállalók szívesen javítanák munka-magánélet egyensúlyukat az MI segítségével
- Az NMHH 2027 közepéig meghosszabbította a Magyar Telekom frekvenciahasználati jogosultságát
- A MobilITy-Győr bemutatja, hogyan működik egy okos város
- A Huawei hanggá alakította a fényt a mesterséges intelligenciával
- A mesterséges intelligencia megjelenése a pénzügyi szolgáltatásokban
- Mesterséges intelligenciával a hatékonyabb kiválasztásért
- Gépi tanulással a kártevők ellen
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Több százezernyi forintnyi érték lapul az otthonainkban
Ha valakinek hirtelen nagyobb összegre van szüksége, akkor érdemes szétnéznie a lakásban, mielőtt a bankba rohanna hitelért. A fenntarthatóság jegyében ma már szinte azonnal készpénzzé tehetjük a nem használt eszközeinket, amivel nemcsak a családi kasszának teszünk jót, hanem a környezetnek is. Egy-egy fiókban vagy szekrényben lapuló mobiltelefon, laptop, tablet, esetleg fényképezőgép ára a több százezer forintot is elérheti ugyanis még használtan is.
Kirobbanó gaming teljesítmény az AOC 44,5″ OLED monitorjával
Az AGON by AOC – a világ egyik vezető gamer monitor* és IT-kiegészítő márkája – újabb csúcskategóriás OLED modellel bővíti a népszerű AGON PRO termékcsaládot. A 44,5″ hüvelykes (113 cm) AGON PRO AG456UCZD gamer monitor elmélyült játékélményt nyújt.
Átadták a Jedlik Ányos-díjat
Idén is átadták a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) egyik legrangosabb díját, a Jedlik Ányos-díjat, amely a kimagaslóan sikeres feltalálói tevékenység, valamint a kiemelkedő színvonalú és hatékonyságú iparjogvédelmi munkásság elismerését szolgálja. A Magyar Nemzeti Múzeumban kiosztott díjat ezúttal két vegyészmérnök, egy építőmérnök, egy villamosmérnök és egy szellemitulajdon-védelem területén tevékenykedő szakember kapta.
Spinoff Extra: topvezetőktől tanulhatnak a hallgatók a Széchenyi István Egyetemen
A Spinoff Klub a győri Széchenyi István Egyetem nagy sikerű közösségépítő, innovációgazdasági programsorozata, amelyen meghívott előadók panelbeszélgetés keretében tárgyalják meg a legfrissebb technológiai trendek üzleti vonatkozásait. A mostani félévtől a brand újabb rendezvénnyel bővül: a Spinoff Extra során sikeres topmenedzserekkel ismerkedhetnek meg az érdeklődők – elsőként, március 20-án, szerdán dr. Szászi István, a Robert Bosch Kft. ügyvezető igazgatója lesz a vendég.
Az ABB segíti a Feröer-szigetek zöld energiára való átállását
Az ABB folytatja együttműködését a SEV-vel, a Feröer-szigetek fő villamosenergia-termelőjével és -elosztójával. Az együttműködés keretében az ABB innovatív szinkronkompenzátor (SC) technológiát szállít, amellyel javítható az villamosenergia-hálózat stabilitása, ami napjainkban egyre nagyobb jelentőséggel bír, mivel a szigeteken fokozatosan leállítják a fosszilis tüzelésű erőműveket, és megújuló energiaforrásokon alapuló áramtermelésre állnak át. A legújabb fejlesztés keretében a harmadik SC-egységet az északkeleti Borðoy szigetén telepítik, ahol ez a berendezés mintegy 5000 ember helyi áramellátását fogja javítani.