Egy magyar technológiai cég megtalálta, mivel motiválhatók a magyar diákok
Sokszor a hétvégét is az iskolában töltik azok a diákok, akik 3D-s társasjátékot terveznek egy magyar cég felhívására. A feladat teljesítéséhez a CraftBot nyomtatókat a CraftUnique Kft. biztosítja. A legjobbak meg is tarthatják a magyar mérnökök által fejlesztett és Magyarországon gyártott nyomtatókat. A CraftUnique által idén második alkalommal megszervezett verseny kapcsolódik a Digitális Oktatási Stratégiához is.
A 3D nyomtatás néhány évvel ezelőtt még új dolognak számított, az iskolák pedig sokszor nem mertek ilyen projektekkel foglalkozni. A gyerekek viszont nagyon lelkesek a digitális oktatási eszközök kapcsán. Sokszor hétvégén is az iskolában töltik szabadidejüket, hogy a 3D társasjátékot tervezzék, fejlesszék. Voltak, akik azonnal munkához láttak, ahogy megérkezett a CraftUnique 3D nyomtatója: egy nappal a nyomtató kiszállítása után kész, kinyomtatott tárgyról posztoltak képet, így már húsvéti nyuszikról is készültek fotók. A visszajelzésekből látszik, hogy a 3D nyomtatásnak van helye a magyar oktatásban.
Mákos Csaba, a CraftUnique ügyvezető igazgatója nagyon várja már az idei társasjátékokat: „Bízunk benne, hogy remek pályaművek születnek, és közben a diákok és tanárok is sokat tanulnak majd. Azt látjuk, hogy a CraftBot-tal való munka során felszabadulnak a kreatív energiák, diákok és tanárok együtt élvezik, hogy valami nagyszerű dolog születik.”
A CraftUnique társasjátékkészítő-pályázata 2017-ben indult, azzal a céllal, hogy a 3D nyomtatás könnyebbé tegye a tanulást. 2019-ben a beküldött pályázatok alapján 10 középiskolát választott ki a vállalat, melyeknek CraftBot nyomtatót biztosítottak a versenyre. A 10 kiválasztott intézménynek másfél hónap alatt kell elsajátítania a 3D nyomtatás fortélyait, ehhez segítséget is nyújt a cég: videós távoktatásban, illetve folyamatos konzultációs lehetőséggel. A diákokból és tanáraikból álló csapatok feladata, hogy komplex, egyedi társasjátékot tervezzenek, és azt készítsék is el. A kritériumok között szerepel, hogy egy választott iskolai tantárgyhoz kapcsolódjon a játék, legyen egyedi, hogy 4 vagy több résztvevő játszhasson vele egyszerre, s legalább 25%-ban CraftBot nyomtatóval készüljön. A társasjátékok beadási határideje május vége, az első három helyezett pedig június 8-án egy díjátadón veheti át megérdemelt CraftBot nyomtatóját.
Kapcsolódó cikkek
- 11 iskola életét változtatja meg a 3D nyomtatás
- Kisszériás gyártás 3D nyomtatással költséghatékonyan
- 3D nyomtató központ nyílt a kisvárdai Szent László Katolikus Középiskolában
- Hiperrealisztikus 3D-nyomtatott szobrok a marketing szolgálatában
- Magyar fejlesztésű 3D nyomtatóval készítették a Trónok harca figuráit a budapesti premierre
- Aurélie Fontan okostelefonon megálmodott ruhakollekciója 3D nyomtatással készült
- Az új nyomtatási technológiák elengedhetetlenek a tanulmányi sikerekhez és új képességek elsajátításához
- Az Ultimaker 3D nyomtatói a Continental gyáraiban is bizonyítanak
- Budapesten nyomtat először vasúti fékalkatrészt a Knorr-Bremse
- 3D nyomtatólabor nyílt az Audi Akadémián
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.
Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.