A járvány idején az e-sport nyújt lehetőséget a versenyzésre és a szurkolásra
Nehéz helyzetbe került a sportvilág a koronavírus-járvány miatt. Gyakorlatilag az összes verseny és felkészülési lehetőség elmarad, ami hatalmas teher a sportolóknak, és szomorúság a szurkolóknak. Az e-sport, és így a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság azonban a sportágak közül egyedüliként viszi tovább a fáklyát, a lángot. Az offline versenyek a játékosok biztonsága érdekében természetesen online lesznek megrendezve mind a hét versenyszámban, a tét pedig továbbra is 15 millió forint. Most az e-sport képviseli az egész világon a sport alapértékeit: a kiválóságra való törekvést, a kitartást, a kemény munkát és a kimagasló eredményeket.
A járvány okozta rendkívüli helyzet a sportvilágot sem kímélte, gyakorlatilag minden esemény, verseny, felkészülési lehetőség elmarad, ami hatalmas kihívást jelent a sportolóknak. „Az e-sport, amelynek hazai fejlődésében a K&H aktív szerepet vállalt, az elmúlt évben is tovább növekedett. Ma már több mint 540 000 főre tehető a hazai e-sport közösség, azaz az e-sportolók és szurkolók együttes száma, a piac mérete pedig 42 milliárd forintra nőtt az eNET legfrissebb kutatási adatai szerint, főként a hardver és szoftverköltéseknek köszönhetően. Emellett a 21. század leginnovatívabb sportjaként a sport területén szinte egyedüliként, abban a szerencsés helyzetben van, hogy a jelenlegi körülmények között fennakadás nélkül, töretlenül folytatódhatnak a megmérettetések, ami a sportolók és a szurkolók számára is nagy öröm. Természetesen az e-sportolók is aktívan kiveszik részüket vírusjárvány kezelésében: segítenek az otthonmaradásra buzdításban, és hasznos tanácsokat adnak a fiataloknak az online tanuláshoz és közösségépítéshez is, mely számukra természetes lételem. A versengés területén a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság legizgalmasabb, rájátszás és döntő szakaszában az elhivatott és eltökélt versenyzők ismét megmutathatják, milyen kiváló teljesítményt tudnak elérni. A tét pedig nem csekély, hiszen a verseny összdíjazása 15 millió forint. Örülünk, hogy több évre visszanyúló támogatásunk révén most részese lehetünk a sportszeretőknek jelenleg egyedüliként nyújtható versenyszerű sportélmény, az e-sport támogatásában” – mondta el Lesti Mónika, a K&H Csoport szenior kommunikációs menedzsere.
A vírusjárvány persze átírta a K&H MNEB menetét és lebonyolítását is. „Az elmúlt hetekben gyakorlatilag az egész bajnokság átköltözött az online felületekre, és az eredetileg tervezett offline döntők is az online térben lesznek megrendezve. A 2020-as bajnokságban hét játékban – League of Legends (LoL), Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO), Rainbow Six Siege (R6S), PlayerUnknown’s Battlegrounds (PUBG) és Hearthstone, FIFA 20 és autószimulátor e-sportban – mérhetik össze tudásukat az e-sportolók. A rájátszás és a döntők április és július között zajlanak majd, a mérkőzéseket pedig folyamatosan nyomon lehet követni az online közvetítéseken keresztül. Az idei bajnokság azonban a kibővült játékok mellett még egy újdonsággal szolgál, ugyanis a LoL verseny része lett a dél-kelet európai nemzetközi bajnokságnak, az Esports Balkan League-nek” – tájékoztatott Biró Balázs, a HUNESZ elnöke a verseny kapcsán.
A League of Legends játékkal veszi kezdetét a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság döntőinek sora. “Az alapszakaszt megnyerő Wonder Stag Esports várja ellenfelét a vasárnapi döntőben, a végső győzelem sorsa pedig ezúttal egy még nagyobb online show keretében, három győzelemig tartó párharcban dől el 2020. április 26-án 16 órától, melyet a rajongók élőben követhetnek majd az Esport1.hu oldalán. A LoL bajnokság első három helyezettje között 2 millió forint pénznyeremény oszlik el” – mondta Hodozsán Dániel, a K&H MNEB főszervezője.
A bajnokságról további információk: https://esport1.hu/news/mneb
Kapcsolódó cikkek
- Rekord stream nézőszámmal zárt a SEA Games 2019
- Gyorsuló pályán az e-sport
- A Razer és az x-kom AGO új korszakot nyit a játékosok edzésében és fejlesztésében
- A Razer és a versenyzők is készen állnak a 2019-es Southeast Asian Games-re
- Karácsonyi ajándék gamereknek
- KPMG: Karácsonyra elérheti a félmilliót a magyar esport rajongók száma
- Szombaton volt a K&H e-kupa FIFA20 verseny
- A Samsung a PUBG Európa Liga hivatalos 2019-es monitorszponzora
- Rekord nézőszámot hozott az idei V4 Future Sports Festival
- A V4 Future Sports Festival döntőjének mezőnye
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.
Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.