Digiméter: A digitalizáció mércéje KKV-k számára

forrás: Prím Online, 2020. május 19. 09:30

A koronavírus-járvány katasztrofális gazdasági hatásai ellenére van egy terület, ahol óriási lendületet vett a fejlődés, ez a digitalizáció. A nagyvállalatoktól a mikrovállalkozásokig mindenki rohamtempóban próbál az új körülményekhez alkalmazkodni: százezrek kezdték el megtanulni az online videókonferenciától a felhő-alapú dokumentumszerkesztőkön át a webshopig a legkülönfélébb eszközök használatát. Ezt a folyamatot igyekszik hosszú távon monitorozni egy most induló kutatássorozat, a Digitális Versenyképességi Mutató - rövid nevén Digiméter -, amely kifejezetten a hazai KKV-szektor fejlődését szeretné segíteni.

A digitalizáció erejét már az előző világválság idején is megtapasztalhattuk, amikor a gazdaság minden területén látható jelentős visszaesések közepette az e-kereskedelem egyedüliként volt képes éveken át kétszámjegyű növekedést produkálni. Az azóta eltelt évtized pedig világosan megmutatta, hogy a digitalizáció ma az a gazdaságnak, ami a múlt században az elektromosság elterjedése vagy a motorizáció volt. Ugyanakkor a digitalizációban is vannak hatékonyabb és kevésbé hatékony eszközök, sőt akár tévutak is. A megfelelő irányok megtalálásában és követésében nagy segítség lehet egy olyan mérce, amelyik visszajelzést ad egy-egy szektor, vagy egy adott vállalkozás számára, hogy hol tart, merre haladjon.

 

Ebben próbál segítséget nyújtani a Digitális Versenyképességi Mutató (Digiméter) nevű, a koronavírus-járvány apropóján induló, de többévesre tervezett kutatássorozat, amely két évtizedes digitalizációs tapasztalattal rendelkező szakemberek részvételével, az eNET, a Reacty Digital, a SmartCommerce Consulting és a Virgo megvalósításában, valamint a Számlázz.hu főtámogatói részvételével jön létre.

 

A kutatás első szakasza május 18-án indul egy olyan kérdőívvel, amelyben a szakemberek azt mérik fel, hogy a KKV szektor egyes szereplői milyen eszközökkel és módszerekkel próbáltak és próbálnak reagálni a járvány miatt kialakult, eddig ismeretlen kihívásokat hozó helyzetre, illetve milyen sikerek és kudarcok érik őket. A digimeter.hu weboldalon nyilvánosan elérhető kérdőívet bárki kitöltheti, de a szervezők mintegy hatvanezer céget közvetlenül is megkeresnek.

 

A kutatás lezárulta után a résztvevők megkapják a kutatási eredmények összefoglalóját, ami javaslatokat is tartalmaz a digitális versenyképesség javítására. Ugyanakkor a fontosabb eredményeket összefoglaló riportok szabadon letölthetőek lesznek a kezdeményezés weboldaláról, ahogyan azok a mérőszámok is, amelyek idősorosan mutatják majd be a hazai vállalkozások digitális versenyképességi indexét. 

 

A Digiméter mögött álló cégek a digitális gazdaság jó ismerői: a Virgo csoporthoz tartozó Smart Commerce Consulting közel száz tanácsadói projekt során szerzett mélyreható piaci ismereteket, míg az eNET és a Reacty Digital piackutató cégek szakemberei több évtizedes kutatási, módszertani tapasztalattal rendelkeznek. Az ő tudásuk egészül ki a piacvezető online számlázó, a Számlázz.hu szakmai és főtámogatói részvételével, valamint a Cégjelző céginformációs rendszer innovatív dinamizmusával.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05

Magyar fejlesztők programján ámul a világ: Már nem csak tanul, teremt is a magyar MI

2024. február 27. 20:28

Magyar siker a bahreini Forma 1-en

2024. február 21. 16:15