Környezettudatos szállítás már magánszemélyeknek is
A csomagautomaták és csomagátvevő pontok használata az elmúlt években ugrásszerűen megnövekedett hazánkban, ezáltal mára a legnépszerűbb logisztikai megoldások közé tartozik. A Vaterafutár kínálatában, a Magyar Postának és a Foxpostnak köszönhetően összesen több mint 170 automata használata biztosított az ország különböző pontján, melyeket a felhasználók előszeretettel használnak: az elmúlt évek során a csomagküldés esetén átlagosan tízből három esetben.
Ezt egészíti ki most a piactér a 236 településen megtalálható Pick Pack Pont a több mint 600 átvevőpontjával, amelyet eddig csak cégek kínálhattak a vevőknek, de mostantól a Vaterafutáron a magánfelhasználók is igénybe vehetik. A csomagautomatákat és az átvevőpontokat azért is szeretik az emberek, mert szinte minden forgalmasabb helyen megtalálhatóak és az átvevő maga döntheti el, hogy mikor ér rá átvenni a csomagját.
60 százalékban befolyásoló tényező a környezettudatosság
„Igyekeztünk a magánfelhasználóink számára a csomagátvétellel kapcsolatos preferenciáiknak megfelelő új opciót kínálni a Vaterafutár keretén belül. A Vaterafutár felhasználói több mint harmadának (40%)* a szállítás során az alacsony ár a legfontosabb, minden ötödik embernek a megbízhatóság az első (19%), míg 14 százalékuk a gyorsaságot emelte ki. Ugyanakkor 60 százalékuk megjelölte, hogy a szolgáltató kiválasztásánál szem előtt tartja a környezettudatosságot is, ezek alapján a Pick Pack Pont jó választásnak bizonyult" – mondta Szanitter Áron, a Vatera vezetője.
Nem csak vaterázóknak éri meg
A Vaterafutár nem csak az online piactéren gazdát cserélő áruk szállítására vehető igénybe, a szolgáltatás bárki számára elérhető. 2015-től közel 9 millió csomag esetében használták a felhasználók a Vaterafutárt, háromnegyed részben nem vaterás tranzakciókhoz. Ennek oka, hogy jelentős mértékű csomagforgalmat generál a Vaterafutár, ezért a szolgáltatókkal a piacinál kedvezőbb egyedi díjakat tud kialkudni a felhasználók számára. A kutatásban résztvevők 93 százaléka elégedett a szolgáltatással.
_______________
* A Vatera saját felhasználói körében végzett online kérdőíves felmérése, 2020. június
Kapcsolódó cikkek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.