Túl a mélyponton a tévés reklámpiac
Bár a koronavírus-járvány miatt a tavaly ilyenkori mintegy negyvenezer szpothoz képest idén júniusban bő harmadával kevesebb reklám volt a tévében, ez a szám májushoz képest mégis hétezerrel több – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa által, az e heti ülésen elfogadott új hatósági tanulmányból. A testület emellett – többek között – rádiós részletfizetési kérelmeket bírált el, elvégezte egy pápai frekvencia alaki vizsgálatát és bírságot rótt ki két vidéki rádióra.
Júniusra megállt a tévés reklámpiac havi csökkenése
A televíziós hirdetési piac koronavírus-járvány alatti átalakulását vizsgáló, a Médiatanács által elfogadott NMHH-tanulmánysorozat legfrissebb havi jelentése kimutatta: 2020 júniusában 22-28 ezer, míg tavaly ugyanekkor 38-41 ezer reklámszpotot adtak közre. Ezen belül az új reklámfilmekből azonban idén júniusban szinte ugyanannyi jelent meg (361 vs. 371 darab). Összességében ugyan megállt a folyamatos csökkenés, májushoz képest pedig némi emelkedés is észlelhető, de a mutatók az egy évvel korábban tapasztaltakhoz képest még mindig alacsonyak. A vizsgálat 76 magyar nyelvű televíziós csatornát fed le és napokon belül olvasható lesz az NMHH honlapján.
Rádiós pályázatok és bírságok
A tanács elvégezte a Pápa 92,7 MHz helyi vételkörzetű frekvencia közösségi jellegű használatára benyújtott egyetlen pályázati ajánlat alaki vizsgálatát, és pályázati nyilvántartásba vette a Katolikus Rádió Zrt.-t.
A koronavírus-járvány okozta bevételkiesésre tekintettel, szolgáltatói kérelemre a Médiatanács jóváhagyta a nyíregyházi és az egri Best FM, valamint a kiskunfélegyházi, a kiskunmajsai és a győri Rádió 1 szolgáltatóinak, hogy a harmadik negyedéves médiaszolgáltatási díjaikat ne egy összegben, hanem három havi részletben fizethessék be.
A gyöngyösi MaxiRádió szolgáltatóját harmincezer forintra bírságolta a testület, amiért egy vizsgált márciusi adáshéten kevesebb magyar zenét, hírt, valamint közszolgálati és a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsort, továbbá több ismétlést tett közzé szerződéses vállalásaihoz képest. A közszolgálati műsorszámoknál sem saját vállalását, sem az erre vonatkozó törvényi kötelezettségét nem teljesítette.
A Rádió Szarvas szolgáltatójára 25,2 ezer forintos bírságot szabott ki a grémium, amiért késve tett eleget a műsorkvóták ellenőrzéséhez szükséges adatszolgáltatási kötelezettségeinek.
A Médiatanács a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.
Kapcsolódó cikkek
- Médiatanács: Tovább szólhat Cegléden a Mária Rádió
- Újra szólhat Székesfehérváron a Vörösmarty Rádió
- NMHH-piackutatás: a közösségi oldalakon találkozhatunk leginkább álhírekkel
- Közzétette az NMHH a 2019-es országgyűlési beszámolóit
- Helyi és körzeti tévék kapnak 122 millió forintos támogatást
- Médiatanács: Újra szólhat az Európa Rádió Miskolcon
- Pályázati lehetőség közösségi televíziók és rádiók részére
- Huszonegy rádió huszonnégy műsora kapott közel 75 millió forintos támogatást
- Tovább szólhat a Kunság Rádió és a Halas Rádió
- Rádiós pályázatokról döntött a Médiatanács
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.
Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.