Tizenéves kutatóként a Bécsi Orvostudományi Egyetemen
Az Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Versenytől – a Bécsi Orvostudományi Egyetemen keresztül – a FameLabig, a világ vezető tudomány-kommunikációs versenyéig.
Az idei, 29. Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Verseny egyik 1. helyezettjét, Ecsedi Boglárkát (a Hajdúböszörményi Bocskai István Gimnázium diákja) meghívták a Bécsi Orvostudományi Egyetem Orvosi Fizika és Biomérnöki Központjába. Boglárka a meghívást a 29. Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Versenyre kidolgozott, “Visszaáramlások detektálása tanulóalgoritmus használatával - mély neurális hálók és mesterséges intelligencia a számítástechnikai képelemzésben˝ c. projektje alapján érdemelte ki.
Boglárka 2020. július közepétől aug. végéig dolgozott a Bécsi Orvostudományi Egyetemen, a Magyar Innovációs Szövetség támogatásával.
A kutatócsoport azon dolgozik, hogy olyan szoftvertechnológiai megoldásokat nyújtsanak a modern orvoslásnak, amely a jövőben kiválthatja a biopsziával járó adatgyűjtési és -elemzési eljárásokat orvosi képalkotás és gépi tanulás segítségével, tumorgyanú esetén. Bogi a csapat meglévő képanalizáló algoritmusának C++-ban való fejlesztésében és validálásban vett részt, melynek célja az volt, hogy az megfeleljen a nemzetközi egységességet szorgalmazó kezdeményezés, az Imaging Biomarker Standardization Initiative (IBSI) előírásainak.
A témáról Boglárka a FameLab nemzetközi tudomány-kommunikációs verseny hazai döntőjén fog előadást tartani szeptember 16-án. A FameLab a világ vezető tudomány-kommunikációs versenye. Célja, hogy megtalálja a tudomány új arcait – azokat az embereket, akik a 21. század közönsége számára inspirálóan és izgalmasan tudnak beszélni fontos tudományos témákról.
Kapcsolódó cikkek
- A 2019. évi Magyar Innovációs Nagydíj pályázat Innovációs díjasai
- Lezárult a 28. Magyar Innovációs Nagydíj pályázat nevezése
- Közeleg a 28. Magyar Innovációs Nagydíj Pályázat beadási határideje
- Pécsi egyetemi hallgató képviselte a magyar fiatalokat a 2019. évi NOBEL DÍJ átadáson
- Meghirdették a 2019. évi Magyar Innovációs Nagydíj pályázatot
- Stratégiai együttműködési megállapodás a Magyar Innovációs Szövetség és a Tungsram között
- Újra lehet pályázni az Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Versenyre
- A 28. Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Verseny legjobbjai a Kutatók Éjszakáján
- Ezüstérem a 34. Kínai Ifjúsági Tudományos és Technológiai Innovációs Versenyen
- 2,5 millió forint a jövő feltalálóinak és tudósainak
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét
A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.